بازی Tekken 8، آخرین نسخه از سری بازیهای مبارزهای معروف Tekken، اخیرا بتل پس مخصوص خود به نام Tekken Fight Pass را معرفی کرد، اما این معرفی عمدتاً با خشم طرفداران این سری محبوب، مواجه شده است.
این بتل پس قرار است با انجام چالشها و بازیهای متعدد توسط کاربران، محتوای جدیدی را در اختیار آنها قرار دهد، اما بخش عمدهای از انتقادات متوجه میکروترنس اکشنها (خریدهای درونبرنامهای) و شیوه عرضه محتویات اضافی بازی است.
بر خلاف دیگر عناوین سری Tekken که در گذشته شاهد حضور گسترده میکروترنس اکشنها نبودهاند، Tekken 8 با ارائه تعداد زیادی از این خریدهای درونبرنامهای و همچنین عرضه DLCها (محتوای قابل دانلود) و Season Passها که فقط با پول واقعی قابل خرید هستند، جامعه بازیکنان خود را شگفتزده کرده است. علاوه بر این، قیمت پایه 70 دلاری بازی در فروشگاهها، بر نارضایتیها دامن زده و طرفداران را به ابراز نگرانی وا داشته است.
بازیکنان و طرفداران سری Tekken که سالها از این سری حمایت کردهاند، اکنون با نگرانی به این تغییرات نگاه میکنند. آنها از اینکه باید برای دسترسی به بخشهای قابل توجهی از بازی که پیش از این به صورت استاندارد در بازیها قرار داشت، هزینه اضافی پرداخت کنند، احساس ناعدالتی میکنند. این تصمیمات از سوی توسعهدهندگان و ناشران، به گفته برخی، رویکردی به سمت پرداخت برای پیروزی یا تأثیرات منفی بر تجربه بازی را نشان میدهد.
طرفداران در شبکههای اجتماعی و انجمنهای بازی فعالیت چشمگیری داشته و خواستار تغییراتی در نحوه ارائه محتوا و سیاست قیمتگذاری هستند. آنها تأکید دارند که حضور میکروترنس اکشنها، نیاز به پرداختهای اضافی برای محتوای بازی و حتی بتل پس نباید جایگزین تجربه بازی عادلانه و لذتبخش برای Tekken 8 شود.
پاسخ توسعهدهندگان و ناشران Tekken 8 به این انتقادات هنوز مشخص نیست. با این حال، این واکنشها نشاندهنده یک نقطه عطف مهم در صنعت بازیهای ویدیویی است، جایی که رضایت جامعه بازیکنان و تعادل بین کسب درآمد و ارائه یک تجربه بازی عادلانه و جذاب، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.