بازی Elden Ring Nightreign را نمی‌توانید 2 نفره بازی کنید

Elden Ring Nightreign نفره

گزارشی تازه از جدیدترین نسخه مجموعه «الدن رینگ» با عنوان Elden Ring: Nightreign نشان می‌دهد که این بازی در تلاش است تا تجربه‌ای متفاوت از همکاری چند نفره را به مخاطبان ارائه دهد. برخلاف بسیاری از عناوین چندنفره که امکان بازی دو نفره (Co-op) را فراهم می‌کنند، در Elden Ring: Nightreign خبری از حالت دو نفره نیست. طبق اعلام رسمی، این اثر را می‌توان یا به صورت تک‌نفره تجربه کرد یا در قالب یک گروه سه نفره وارد ماجراجویی شد.

این خبر طی مراسم The Game Awards اعلام شد و توجه بسیاری از طرفداران آثار استودیوی فرام‌سافتور (FromSoftware) را به خود جلب کرد. آنان که پیش‌تر با الدن رینگ آشنایی داشتند، اکنون مشتاقند بدانند که نسخه Nightreign چه رویکرد جدیدی در تعاملات چندنفره در پیش خواهد گرفت. با توجه به اعلام رسمی در این رویداد، امکان بازی سه نفره برای مبارزه با باس‌ها، گشت‌وگذار در نقشه‌ها و تجربه چالش‌های جدید مهیا شده است. اما نکته جالب آن است که سازندگان تصمیم گرفته‌اند قالب دو نفره را به‌طور کلی کنار بگذارند.

آقای جونیا ایشیزاکی (Junya Ishizaki)، کارگردان بازی، در گفت‌وگو با IGN تأیید کرد که Elden Ring: Nightreign به گونه‌ای طراحی شده است که یا باید آن را به تنهایی تجربه کرد یا با یک تیم سه نفره به سراغ چالش‌ها رفت. ایشیزاکی تصریح کرد: «ما بازی را طوری طراحی کرده‌ایم که بر همکاری سه نفره متمرکز باشد، اما شما می‌توانید به صورت تک‌نفره نیز آن را پیش ببرید. با این حال، حالت دو نفره وجود ندارد. این یک تصمیم آگاهانه بود که با اهداف خاصی در طراحی گیم‌پلی اتخاذ شد.»

وقتی از ایشیزاکی پرسیده شد آیا امکان دو نفره بازی کردن وجود دارد، او پاسخ داد: «خیر، یا تک‌نفره یا سه نفره.» این پاسخ برای برخی ممکن است عجیب به نظر برسد، چرا که معمولاً بازی‌های اکشن نقش‌آفرینی (ARPG) از جمله عناوین فرام‌سافتور مانند سری Souls یا خود الدن رینگ، همکاری دو نفره را نیز در اختیار می‌گذارند. اما ظاهراً Elden Ring: Nightreign قصد دارد ساختار تازه‌ای به همراه داشته باشد.

ایشیزاکی همچنین اعلام کرد که دشمنان و باس‌ها نسبت به تعداد بازیکنان در تیم، مقیاس خواهند شد. به عبارت دیگر، اگر به تنهایی بازی کنید، میزان سلامتی و سختی دشمنان متناسب با حضور تک‌نفره شما تنظیم می‌شود. اما در حالت سه نفره، باس‌ها و دشمنان قدرتمندتر شده تا چالش و حس موفقیت جمعی را حفظ کنند.

به گفته کارگردان بازی، ایده تمرکز بر سه نفر به جای دو نفر از اینجا شکل گرفته است که می‌خواستند حس دستاوردی که از شکست دادن یک باس در کنار دوستان به‌دست می‌آید را دوباره اما با رویکردی متفاوت و جدید پیاده‌سازی کنند. ایشیزاکی توضیح داد: «ما احساس کردیم که تمرکز بر یک گروه سه نفره، نوعی حس کاملاً تازه از دستاورد و پیروزی به وجود می‌آورد. تصور کنید سه نفر با توانایی‌ها و سبک‌های بازی متفاوت، به‌عنوان یک گروه منسجم عمل می‌کنند و در نهایت با هم یک باس قدرتمند را شکست می‌دهند. این تجربه جمعی، چیزی است که ما دنبال آن بودیم.»

یکی از نکات قابل توجه دیگر درباره Elden Ring: Nightreign، برنامه‌ریزی برای برگزاری یک تست شبکه‌ای (Network Test) در ماه فوریه است. این تست به بازیکنان منتخب اجازه می‌دهد تا پیش از انتشار رسمی، بخشی از بازی را تجربه کرده و بازخوردهای خود را با سازندگان در میان بگذارند. این رویه پیش‌تر نیز در برخی عناوین بزرگ فرام‌سافتور مانند «الدن رینگ» اصلی به چشم خورده بود و هدف آن، بهبود عملکرد سرورها، بالانس گیم‌پلی و رفع باگ‌های احتمالی است.

خبرهای دیگری نیز پیرامون جهان الدن رینگ به گوش می‌رسد. تابستان گذشته، هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki)، خالق الدن رینگ و بسیاری از عناوین شناخته‌شده فرام‌سافتور، اعلام کرد که علاقه و پیشنهاداتی برای اقتباس از الدن رینگ در قالب یک اثر سینمایی یا حتی سریال وجود دارد. این موضوع نشان می‌دهد که موفقیت چشم‌گیر الدن رینگ در سطح جهان، راه را برای گسترش رسانه‌ای این مجموعه هموار کرده است.

از سوی دیگر، شایعات و گزارش‌هایی مبنی بر تمایل سونی (شرکت سونی که به عنوان سازنده پلی‌استیشن شناخته می‌شود) برای تصاحب شرکت کادوکاوا کورپوریشن (Kadokawa Corporation) – شرکت مادر فرام‌سافتور – شنیده می‌شود. هرچند این مذاکرات در سطح شایعه و گمانه‌زنی رسانه‌ای باقی مانده‌اند، اما در صورت نهایی شدن چنین معامله‌ای، می‌تواند تأثیری عمیق بر آینده مجموعه الدن رینگ و دیگر آثار فرام‌سافتور داشته باشد. تا کنون، هیچ تأیید رسمی در این زمینه منتشر نشده است.

Elden Ring: Nightreign با اعلام قابلیت سه نفره بازی کردن – به جای دو نفره – و ساختاری که تعادل دشواری را بر اساس تعداد بازیکنان تغییر می‌دهد، در پی آن است که تجربه‌ای تازه از همکاری بازیکنان را ارائه کند. طرفداران این مجموعه که از سختی، پیچیدگی و عمق گیم‌پلی نسخه اصلی الدن رینگ لذت بردند، اکنون ممکن است با پرسش‌هایی جدید روبه‌رو شوند. آیا محدود کردن همکاری به سه نفر تجربه بازی را جذاب‌تر می‌کند؟ آیا بدون امکان دو نفره بازی کردن، هم‌تیمی پیدا کردن سخت‌تر نخواهد شد؟ این‌ها پرسش‌هایی‌اند که تنها با عرضه بازی و بررسی بازخوردها پاسخ خواهند یافت.

از سوی دیگر، تست شبکه‌ای فوریه فرصتی مناسب برای سنجش واکنش جامعه بازیکنان به این تصمیمات خلاقانه است. اگر استقبال از حالت سه نفره مثبت باشد، ممکن است در آینده نیز شاهد ابتکارات تازه‌ای از سوی تیم توسعه‌دهنده باشیم. در غیر این صورت، شاید تغییراتی در ساختار همکاری چندنفره اعمال شود.

با وجود تمامی این نکات، چیزی که مشخص است تمایل فرام‌سافتور برای متمایز کردن این نسخه از Elden Ring است. هرچند Elden Ring اصلی خود به خاطر وسعت جهان، گیم‌پلی چالش‌برانگیز و آزادی عمل در مبارزات و ماجراجویی‌ها شناخته می‌شد، اما Nightreign قصد دارد لایه‌ای نو از تعاملات چندنفره را به آن بیفزاید. هواداران سخت‌کوش این سبک بازی‌ها منتظرند تا ببینند این تصمیمات ریسک‌پذیر چگونه بر تجربه نهایی تأثیر خواهد گذاشت.

بازی Elden Ring Nightreign را نمی‌توانید 2 نفره بازی کنیددر پایان، باید منتظر ماند و دید که Elden Ring: Nightreign چه زمانی به دست بازیکنان می‌رسد، نسخه نهایی چگونه در بازار ظاهر می‌شود و آیا تمرکز بر بازی سه نفره به جای دو نفره، می‌تواند موفقیت‌آمیز و رضایت‌بخش باشد یا خیر. آنچه مسلم است، این نسخه می‌تواند قدمی جدید در مسیر تکامل فرمول موفق فرام‌سافتور باشد و چالشی تازه برای طرفدارانی که به دنبال نوعی تفاوت در تجربه الدن رینگ هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در رسانه های دیگر دنبال کنید

آخرین پست های ما