شرکت CD Projekt RED، که پیشتر برای ساخت بازیهایی با داستانهای عمیق و جهانهای غنی شناخته شده است، اخیرا در جستجوی یک سرپرست طراحی سینماتیک برای دنباله Cyberpunk 2077 است. آنها قصد دارند تجربهای فراتر از یک بازی معمولی را به پلیرها ارائه دهند. به نظر میرسد که این اقدام، قدمی بلند در راستای ادغام هنر سینما و صنعت بازیهای ویدیویی باشد، وعدهای برای خلق تجربههای بینظیر و داستانپردازیهای همهجانبه.
یکی از نکات قابل توجه در مورد این پروژه، استفاده از Unreal Engine 5 برای توسعهی دنبالهی Cyberpunk 2077 است. این موتور بازیسازی نوآورانه با قابلیتهای پیشرفتهی خود در زمینههای گرافیک و فیزیک، امکان ساخت جهانهای مجازی بسیار واقعگرایانه و غنی را فراهم میآورد. استفاده از چنین فناوری پیشرفتهای، این امکان را به سازندگان میدهد که جزئیات دقیقتری را در طراحی محیطها و شخصیتها لحاظ کنند، در نتیجه، ارتقای قابل توجهی در کیفیت بصری و عمق داستانی بازی به وجود آید.
ترکیبی از فیلم و بازی نه تنها در زمینهی فناوری بلکه در نحوهی روایت داستان نیز نوآوری به حساب میآید. این رویکرد میتواند تاثیرات چشمگیری بر تعامل بازیکنان داشته باشد، به طوری که آنها را بیش از پیش در داستان محو سازد و حسی از حضور در یک فیلم سینمایی را به آنها القا کند. علاوه بر این، با توجه به محبوبیت فزایندهی سریالها و فیلمهایی که بر اساس بازیهای ویدیویی ساخته میشوند، این اقدام میتواند گامی مهم در جهت معرفی فرمتهای جدید هنری باشد که در آنها خطوط میان سینما و بازیهای ویدیویی محو میشود.
در حالی که هنوز جزئیات بیشتری از این پروژه منتظر انتشار است، میتوان انتظار داشت که دنباله Cyberpunk 2077 نه تنها یک قدم رو به جلو در صنعت بازیهای ویدئویی باشد بلکه نقطه عطفی در چگونگی تعامل ما با داستانها و جهانهای خیالی است. این پروژه، بدون شک، اشتیاق و انتظارات زیادی را در میان طرفداران و منتقدان به وجود آورده است و میتواند یکی از مهمترین اتفاقات در تاریخ بازیهای ویدئویی باشد.