هر از گاهی یک عنوان میتواند آمار و ارقام را به چالش بکشد و دستاوردهایی را به ثبت برساند که پیش از این نظیرش را کمتر دیدهایم. The Elder Scrolls Online، بازی محبوب و پرطرفدار MMO، در طول 10 سال گذشته توانسته است به درآمد بیش از 2 میلیارد دلار داشته باشد. این اتفاق نه تنها بیانگر موفقیت فوقالعاده این بازی در بازار است، بلکه شاهدی بر پایداری و استحکام آن به عنوان یک عنوان لایو سرویس در طول زمان محسوب میشود.
کارگردان بازی The Elder Scrolls Online در مصاحبهای با سایت معتبر GamesRadar به گفت که علیرغم عدم صحبت گسترده در مورد این بازی، The Elder Scrolls Online به عنوان یک بازی لایو سرویس، موفقیت چشمگیری را تجربه کرده است. او اشاره کرد که علیرغم رقابت شدید در صنعت بازیهای ویدیویی، The Elder Scrolls Online با استقبال گرم بازیکنان و جامعه خود روبرو شده و توانسته یک جایگاه ثابت در دل آنها پیدا کند.
در ادامه این مصاحبه، کارگردان بازی توضیح داد که چرا بازیهای MMO به عنوان بهترین گزینه برای موفقیت در مدل لایو سرویس شناخته میشوند. او بیان کرد که ویژگیهای منحصر به فرد این دسته از بازیها، از جمله جهانهای گسترده، تعاملات چندنفره، و ساختارهای پویای بازی، آنها را برای ایجاد تجربههای ماندگار و پربازده ایدهآل میسازد. علاوه بر این، توانایی این بازیها در ارائه محتوای جدید و بهروزرسانیهای مکرر، آنها را در مقابل رقبای خود متمایز میکند.
موفقیت The Elder Scrolls Online نشان میدهد که بازیهای ویدیویی با مدل لایو سرویس نه تنها میتوانند در طول زمان پایدار بمانند، بلکه قادرند از طریق ارائه محتوای جذاب و تعاملی، جوامع بزرگ و فعالی را به خود جلب کنند. در حالی که در چند سال اخیر شاهد آن بودیم که عناوین لایو سرویس با مشکلات زیادی مواجه شدند. با توجه به درآمد 2 میلیارد Elder Scrolls Online به نظر میرسد که فرمولهای قدیمی بهتر روی این نوع کسب و کارها جوابگو است.