استودیوی IO Interactive که بهخاطر سری بازیهای محبوب Hitman شناخته میشود، امیدوار است که داستان جدیدی که برای بازی James Bond ساخته است، به یک سهگانه تبدیل شود. این بازی که اولین تلاش این استودیو در ساخت بازی براساس یک مالکیت فکری (IP) غیراصلی محسوب میشود، به گفته مدیر این استودیو، حکان آبرک، با هدف خلق تجربهای ماندگار برای گیمرها طراحی شده است که در این بخش از گیموشن آرت به این موضوع میپردازیم.
در مصاحبهای با IGN، آبرک توضیح داد که تیم IO Interactive بیش از ۲۰ سال تجربه در ساخت بازیهای مرتبط با “فانتزی مامور مخفی” دارد، بهویژه با توجه به موفقیت سری بازیهای Hitman. وی گفت: “ما احساس میکنیم که این سالها ما را به خوبی برای ساخت بازیای از دنیای جیمز باند آماده کرده است. البته باند و مامور ۴۷ تفاوتهای زیادی با هم دارند، اما در برخی زمینهها نیز شباهتهایی وجود دارد.”
وی ادامه داد: “جیمز باند یک مالکیت فکری بزرگ و مهم است. این اولین بار است که ما روی IP کار میکنیم که متعلق به خودمان نیست. به همین دلیل، یکی از هیجانانگیزترین بخشهای این پروژه این است که داستان جیمز باند ما کاملاً اورجینال و جدید است.”
آبرک همچنین تاکید کرد که این بازی اقتباسی از فیلمهای جیمز باند نخواهد بود و بهجای آن یک داستان کاملاً جدید برای این مامور مخفی بریتانیایی روایت خواهد شد. “این بازی یک بازسازی از فیلمها نیست. بلکه ما از ابتدا تا انتهای یک داستان جدید خلق میکنیم. امیدواریم که این داستان به یک سهگانه بزرگ تبدیل شود.”
آبرک در ادامه به این موضوع اشاره کرد که باند جدیدی که IO Interactive در این بازی ایجاد کرده است، به گیمرها اختصاص دارد و آنها میتوانند با این شخصیت رشد کنند. او گفت: “این بسیار هیجانانگیز است که ما به کمک تمام سنتها و تاریخچههای موجود، باندی خلق میکنیم که گیمرها بتوانند آن را مال خود بدانند و با آن همگام شوند.”
آبرک در مورد بازه زمانی عرضه این بازی اطلاعات دقیقی نداد، اما اشاره کرد که تیم در حال پیشرفت خوبی است و بهزودی اخبار بیشتری منتشر خواهد شد. او گفت: “هنوز نمیتوانم تاریخ دقیقی بگویم، اما باور کنید که ما هم مشتاق هستیم که زودتر درباره این پروژه صحبت کنیم. تولید بازی به خوبی پیش میرود و بهزودی اطلاعات بیشتری را به اشتراک خواهیم گذاشت.”
آخرین بازی جیمز باند که در بازار عرضه شد، مربوط به تقریباً ۱۵ سال پیش است و بسیاری از گیمرها آن را بهخاطر GoldenEye بهیاد میآورند؛ یک بازی کلاسیک که هنوز هم در ذهن هواداران باقی مانده است. آبرک در این رابطه گفت: “ما میخواهیم چیزی خلق کنیم که نه تنها یک بازی جیمز باند جدید باشد، بلکه دنیای جدیدی را برای گیمرها به ارمغان بیاورد که سالها از آن لذت ببرند.”
با این که هنوز جزئیات دقیقی درباره گیمپلی یا تاریخ انتشار این بازی منتشر نشده است، اما بهنظر میرسد که IO Interactive برنامههای بزرگی برای بازی James Bond و تبدیل شدن آن به یک سهگانه موفق در نظر دارد.