پاسخ تمامی سوالات درمورد GTA 6

gta6

تو مقاله‌ی امروز می‌خوایم یه بیست سوالی کامل از GTA 6 داشته باشیم و به چندتا از سوالای اصلیمون درباره‌ی این بازی جواب بدیم. ما همه‌ی سعیمون رو کردیم که تو این 20تا سوال، خیلی از لیک‌ها و جزئیات لو رفته‌ی بازی رو پوشش بدیم. یه سری اطلاعات کاملا جدید که احتمالا هیچ خبری ازشون ندارید و توی همین 20تا سوال و جواب می‌خوایم خیلی مختصر و مفید، بدون اینکه وقت کسی تلف بشه، بهشون بپردازیم. اطلاعاتی مثل مدت زمان لازم برای تموم کردن بازی و اسم بعضی از لوکیشن‌های اصلی.

فهرست محتوا

از شخصیت‌های اصلی بازی چی می‌دونیم؟

جی-تی-ای-6

به لطف لیک‌های افسانه‌ای بازی، می‌دونیم که جیسون و لوسیا، دوتا شخصیت اصلی بازی‌ان که میشه مثل GTA V بین‌شون سوئیچ کرد. سازنده‌های بازی برای شخصیت‌پردازی جیسون و لوسیا، از بانی و کلاید، دوتا خلافکار و سارق معروف آمریکایی الهام گرفتن که از قضا رابطه‌ی عاشقانه‌ای با همدیگه دارن و سرقت‌های بزرگی رو با هم رقم زدن. لوسیا شکل و شمایلی مثل دخترای لاتین داره و ظاهرا اوایل بازی قراره از زندان فرار کنه. راجع به جیسون اطلاعات خاصی نداریم اما در کل خیلی شبیه تامی، شخصیت اصلی GTA: Vice City به نظر می‌رسه. یه جوون جویای نام که وارد تجارت مواد مخدر میشه و می‌خواد از کف خیابون به پنت‌هاوس‌های بالای شهر برسه. در کل رابطه‌ی بین جیسون و لوسیا فراز و نشیب زیادی داره و قراره خیلی پیچیده باشه. بعید نیست حتی تو بعضی مرحله‌ها از هم دور باشن و خط داستانی بازی تو دوتا محیط متفاوت جریان پیدا کنه.

آیا Vice City تنها شهر بازیه؟ مناطق دیگه‌ی بازی اسمشون چیه؟

lucia

تا اینجای کار میدونیم که حداقل بخش زیادی از بازی قراره حول محور Vice City جریان پیدا کنه و این شهر، مهم‌ترین و اصلی‌ترین شهر بازیه. اما وایس سیتی خودش به چندین منطقه‌ی مختلف تقسیم میشه که تفاوت‌های زیادی با همدیگه دارن. حتی اطراف شهر بزرگ وایس سیتی، یه سری شهر و آبادی‌های کوچیک‌تر داریم که شکل و شمایل کانتری‌تری دارن و حتی تو بعضیاشون مردم مشغول مزرعه‌داری و پرورش گاو و گوسفندن. برای مثال یکی از شهرهای کوچیک اطراف وایس سیتی، با اسم Port Gelhorn شناخته میشه و مردمی که تو این شهر زندگی می‌کنن، تفاوت‌های خیلی زیادی با مردم وایس سیتی دارن. بری مثال مدام گوشی دستشون نیست و احتمالا زیاد هم حال و حوصله‌ی سر و کله زدن با بچه‌های شهرو ندارن. یکی دیگه از مناطق بکر و سرسبز بازی که یه رودخونه هم از وسطش رد میشه، اسمش Evergladesـِه و هم پوشش گیاهی خیلی جذابی داره، هم میشه توش یه عالمه حیوون ریز و درشت پیدا کرد. علاوه بر همه‌ی این موارد، نکته‌ی جالبی که با توجه به سابقه‌ی راکستار تو بازی‌های قبلیش وجود داره اینه که ممکنه با عبور از یه نقطه‌ی مشخص تو خط داستانی، وارد یه شهر کاملا جدید بشیم که درحال حاضر هیچ اطلاعاتی ازش نداریم و حتی ممکنه راکستار هم تو پروسه‌ی تبلیغاتی بازی دربارش حرفی نزنه!

شهرهای مختلف چه فرقی با هم دارن؟

امکانات جدید گیمپلی در بازی GTA VI

تو سوال قبلی تا حدودی به تفاوت مردم داخل شهر و مردم کانتری‌نشین صحبت کردیم. اما جا داره یکم بیشتر این بحثو باز کنیم و ببینیم که حس و حال حضور پیدا کردن تو لوکیشن‌های مختلف، واقعا چقدر متفاوته؟ با عبور از شهرهای کوچیک و ورود به وایس سیتی، اولین موردی که توجهتون رو جلب می‌کنه اینه که ماشین‌ها لحظه به لحظه آپدیت‌تر میشن و هرچی که به مرکز شهر و به ویژه محله‌های سرمایه‌دارش نزدیکتر میشیم، ماشین‌های مدل بالاتری ظاهر میشن. برای مثال هرچی که از شهرهای بزرگ بیشتر فاصله می‌گیرید و به حاشیه‌ی نقشه نزدیکتر می‌شید، ماشین‌های قدیمی‌تری ظاهر میشن و حتی شکل و شمایل سرنشین‌ها هم تغییر می‌کنه. نکته‌ی جالب دیگه اینه که هر شهر، دپارتمان پلیسی منحصر به فرد خودش رو داره و هرکدوم سیستم قضایی مختص به خودشون رو دارن. برای مثال وقتی تو شهر Port Gelhorn پلیس محلی میوفته دنبالتون و سریع خودتونو به وایس سیتی می‌رسونین، پلیس وایس سیتی جایگزین پلیس محلی پورت گِلهورن میشه و کم کم متوجه می‌شید که یه سری ماشین پلیس دیگه دارن تعقیبتون می‌کنن و حتی ممکنه یونیفرم‌هاشونم عوض شده باشه.

ماشین دزدی تو این بازی چه شکلیه و چه فرقی با قبلنا داره؟

ماشین دزدی، سنت دیرینه‌ی سری GTA به حساب میاد و یجورایی پرطرفدارترین کاریه که گیمرها تو نسخه‌های مختلف این سری انجام میدن. باز کردن در ماشین‌هایی که پارک شدن، تو نسخه‌های مختلف انیمیشن‌های مختلفی داشته. برای مثال تو نسخه‌های قدیمی مثل GTA San Andreas همه‌ی ماشین‌هایی که قابل دزدیدن بودن، درشون باز بود! یا تو GTA V برای اولین بار دیدیم که شخصیت اصلی شیشه‌ی ماشینو میشکنه و قفل درو باز می‌کنه و حتی صدای دزدگیر ماشین هم در میاد! اما GTA 6 قراره حتی تو این مورد هم کاملا انقلابی ظاهر بشه. از همین حالا میشه انتظار داشت که برای باز کردن قفل ماشین‌های مختلف، ده‌ها یا شاید حتی صدها انیمیشن متفاوت ضبط شده و پروسه‌ی باز کردن قفل ماشین‌های مختلف، کاملا قراره از همدیگه متفاوت باشه. تو تجهیزات شخصیت‌های اصلی، یه ابزار سنجاق‌طوری داریم که ازش موقع باز کردن قفل‌های ساده استفاده می‌کنن. اما بعضی ماشین‌ها سیستم امنیتی پیشرفته‌تری دارن و حتما باید به دزدگیر هوشمندشون نفوذ کرد. برای انجام این کار، یه ریموت هوشمند تعبیه شده که با استفاده ازش میشه دزدگیر ماشینو هک کرد. همونطور که گفتم ماشین دزدی، یه سنت دیرینه تو این فرنچایزه و راکستار هم مثل همیشه سنگ تموم گذاشته تا پروسه‌ی ماشین دزدی، واقعی‌تر و هیجانی‌تر از همیشه به نظر برسه.

مثل همیشه هرچندتا اسلحه که بخوایم می‌تونیم تو جیب شلوارکمون جا بدیم؟

GTA V

معلومه که نه! متاسفانه یا خوشبختانه، این هم یکی دیگه از مکانیزم‌های به ارث رسیده از RDR 2 محسوب میشه و امکان حمل یه زرادخانه‌ی کامل تو جیب شخصیت اصلی رو ازمون دریغ میکنه. در مجموع هرکدوم از شخصیت‌های اصلی می‌تونن دوتا سلاح جنگی بزرگ رایفل، اسنایپر یا شاتگان رو در کنار دوتا اسلحه‌ی کمری به همراه تعداد زیادی از مواد منفجره و پرتابی مثل نارنجک و چاقو، با خودشون حمل کنن. علاوه بر این اسلحه‌ها، یه عالمه آیتم دیگه در قالب سیستم جدید Inventory در دسترس شخصیت‌های اصلی قرار می‌گیره و همه‌ی اونها رو میشه داخل یه کوله پشتی نگه داشت و همه‌جا برد.

سیستم Inventory بازی چه شکلیه و چه وسایلی رو می‌تونیم با خودمون حمل کنیم؟

برای اولین بار تو سری GTA شخصیت‌های اصلی بازی به اینوِنتوری (Inventory) اختصاصی خودشون دسترسی دارن و می‌تونن تجهیزاتشون رو داخل همین اینونتوری مدیریت کنن. از تجهیزات پوشیدنی مختلف مثل عینک و گردن‌بند و ماسک گرفته تا خوردنی‌های مختلف از جمله اسنک‌های کوچیکی مثل آدامس و شکلات تا غذاهای مفیدتر دیگه‌ای که برای بازیابی استامینا و نوار سلامتی شخصیت اصلی استفاده میشن. و حتی فلش USB! بازی GTA 6 تو یه دنیای مدرن جریان  تو اطلاعات لو رفته از بازی دیده شده که هرکدوم از شخصیت‌های اصلی، به اینونتوری همدیگه اشراف کامل دارن. یعنی در حال بازی تو نقش جیسون، میشه دید که لوسیا چه چیزایی با خودش حمل میکنه و چه تجهیزاتی داره. فقط باید ببینیم این قابلیت تا چه اندازه قراره رو گیمپلی بازی تاثیر بذاره. برای مثال ممکنه این ویژگی روی سیستم مبارزات ماموریت‌های مشترک، تاثیر چشمگیری داشته باشه. به این صورت که وقتی یکی از کاراکترها مهماتش تموم میشه، تجهیزات اون یکی رو چک می‌کنه و در صورت موجود بودن، مهمات لازم رو ازش میگیره.

از چه جاهایی میشه دزدی کرد؟

تو سیر تحول فرنچایز GTA، همه چیز با یک ماشین دزدی ساده شروع شد و کم کم لیست تخلف‌های امکان‌پذیر تو دنیای بازی، بلند و بلندتر شد. به مرور زمان علاوه بر سرقت ماشین، تو نسخه‌های اخیر قابلیت سرقت از مغازه‌ها به بازی اضافه شد و اخیرا تو بازی Red Dead Redemption 2 دیدیم که مکانیزم‌های سرقت تو بازی‌های Open World تا چه اندازه می‌تونن نفسگیر و ظریف طراحی بشن. تو بازی GTA 6 کسب و کارهای زیادی برای سرقت وجود داره و تقریبا میشه از همه‌ی مغازه‌ها و کاسب‌های موجود تو دنیای بازی، دزدی کرد. برخلاف GTA V که حین دزدی از مغازه‌ها، پول به صورت اتوماتیک به حسابمون واریز میشد، اینبار شخص مقابل پول رو به صورت نقدی یا هر جنس با ارزش دیگه‌ای، داخل یه کیسه یا کیف جمع میکنه و به شخصیت اصلی تحویل میده.

مردم شهر چه شکلی‌ان؟

بازی GTA 6 از هر نظر قراره یه جهش اساسی تو فرنچایز خودش ایجاد کنه و برای همین باید هرکدوم از مکانیزم‌های موجود تو نسخه‌های قبلی رو، تو یه سطح انقلابی و عجیب و غریب ارائه بده. یکی از مواردی که انتظار میره تو GTA 6 خیلی کامل‌تر و انقلابی‌تر ظاهر بشه، تنوع ظاهری مردم تو مناطق مختلف بازیه. با توجه به مدت زمانی که راکستار روی توسعه‌ی این بازی وقت گذاشته و همچنین وسعت تیم توسعه‌دهنده و بودجه‌ی میلیارد دلاری بازی، میشه انتظار داشت که تو بازی هیچ دوتا چهره‌ی قرار نیست شبیه به هم باشن! یعنی هر NPC چهره و اندام و پوشش منحصر به فرد خودش رو داشته باشه و تفاوت‌های ظاهری موجود بین کاراکترهای مختلف هم زیاد باشن. با توجه به اطلاعات لو رفته از کدهای بازی، خیلی از npcهای داخل بازی رو میشه با دسته بندی‌هایی مثل چاق، لاغر، قد بلند، قد کوتاه، پیر، جوان و … از همدیگه جدا کرد. اما مثل همیشه بر اساس قوانین اخلاقی‌ای که خود راکستار تعریف کرده، قرار نیست هیچ بچه‌ی کم سن و سالی داخل بازی حضور داشته باشه. دلیلش هم اینه که آزادی عمل بازیکنا تو سری GTA خیلی زیاده و معمولا گیمرها مشغول تیراندازی به مردم و زیر گرفتنشون با ماشینن!

میشه مثل Red Dead Redemption 2 با مردم حرف زد؟

Red-Dead-Redemption-2

خوشبختانه، بله! با توجه به اطلاعات لو رفته توسط هکرها، ظاهرا مکانیزمی مشابه سیستم تعامل با npcها تو بازی RDR 2 رو قراره تو بازی GTA 6 داشته باشیم. این یعنی با تک تک npcهایی که تو دنیای بازی ملاقات می‌کنیم، تاحدودی ارتباط برقرار کنیم و باهاشون حرف بزنیم. تو RDR 2 حرف زدن با npcها سه هدف نهایی داشت. احوالپرسی و ادای احترام، بی‌احترامی با هدف عصبانی کردن شخص مقابل و تهدید کردن و شروع سرقت. حالا باید ببینیم که تو GTA 6 دقیقا با چه هدفی میشه با npcها حرف زد و اصلا موضوع صحبت‌ها چی می‌تونه باشه؟

چه حیوونایی رو قراره تو بازی ببینیم؟

بازی Red Dead Redemption 2 از نظر تنوع وسیع حیوانات حسابی زبانزد شده بود. حالا به نظر می‌رسه GTA 6 قراره حتی از اون هم قوی‌تر ظاهر بشه و تنوع جانوری تو دنیای بازی رو یه پله بالاتر ببره. از حیوونای اهلی مثل سگ و گربه و حتی گاو و گوسفند تو شهرهای کوچیک و روستاها گرفته، تا خرس و تمساح و گوزن و گرگ و خیلی دیگه از حیوونای وحشی‌ای که اصلا دوست ندارید باهاشون روبرو بشید. حتی پرنده‌های داخل بازی هم تنوع خیلی زیادی دارن و به جای استفاده از یه مدل ثابت برای همه‌ی پرنده‌ها، کلاغ‌ها و گنجشک‌ها و جغدها و عقاب‌ها و خیلی دیگه از پرنده‌های وحشی و اهلی، قراره جلوه‌ی منحصر به فرد خودشون رو داشته باشن. حتی شایعه شده که قراره یه باغ وحش خیلی بزرگ تو Vice City داشته باشیم! این خودش یه فرصت ایده‌آل برای قرار دادن یه لیست بلند از همه‌ی گروه‌های جانوری داخل یه بازیه! تا فراموش نکردم بهتره به تنوع موجودات دریایی هم اشاره کنم که قراره به خودی خود یه انقلاب بزرگ تو سری GTA باشه. از اونجایی که فعالیت‌های دریایی بخش مهمی از تفریحات شهری تو بازی GTA 6 رو به خودشون اختصاص دادن، انتظار میره تنوع موجودات دریایی خیلی زیاد باشه و این تنوع حتی تو فواصل خیلی دور از ساحل هم خودش رو نشون میده. حتی شایعه شده یه آکواریوم خیلی بزرگ هم تو Vice City قرار گرفته و تماشا کردنش حسابی قرار خیره‌کننده باشه.

تو شهر چه کارایی میشه انجام داد؟

مرور همه‌ی کارهایی که میشه با بازی GTA 6 تو شهر Vice City انجام داد، خودش به یه مقاله‌ی طولانی مجزا احتیاج داره. اما خیلی خلاصه بخوام بگم، تقریبا هر کاری! از شرکت تو مسابقات ورزشی و Raceهای مختلف گرفته تا سر زدن به اماکن توریستی پربازدید مثل یک موزه‌ی بزرگ، باغ وحش، آکواریوم غول پیکر Vice City و خیلی دیگه از محیط‌های عمومی مثل رستوران، کافی شاپ، کلاب، شهر بازی و … به همه‌ی این لوکیشن‌ها، ماموریت‌های فرعی و فعالیت‌های جانبی و مخفی بازی رو هم اضافه کنید که مدام شما رو دعوت می‌کنن تا ساعت‌ها تو دنیای بازی قدم بزنید و وجب به وجبش رو با دقت بررسی کنید تا مبادا یه ماموریت خفن یا حتی یه کات سین مخفی رو از دست ندید.

لوت کردن تو بازی چه شکلیه؟

در واقع میشه گفت تا به حال تو سری GTA لوت کردن به عنوان یکی از مکانیزم‌های موجود در گیمپلی وجود نداشته. یعنی هیچوقت لازم نبوده کشو به کشوی یک کمد رو بررسی کنیم و یک به یک دشمن‌های کشته شده رو لوت کنیم. به خاطر همین هیچ انیمیشنی هم براش تعریف نشده بود. اما حالا به نظر می‌رسه راکستار قراره یه سیستم لوتینگ واقع‌گرایانه مثل نمونه‌ای که تو RDR 2 تجربه کردیم، برای GTA 6  در نظر بگیره که یه عالمه انیمیشن جدید تو موقعیت‌های متفاوت به بازی اضافه می‌کنه. حالا برای برداشتن هر آیتمی از جمله سلاح، غذا و پوشیدنی‌های مختلف مثل کلاه و عینک، دستتون رو به سمت اون شی دراز کنید و برش دارید. نه اینکه روش قدم بردارید و به داخل جیب نامتناهی‌تون تله‌پورت بشه.

چجوری میشه از دست پلیسا فرار کرد؟

نسخه به نسخه‌ی سری GTA هر بار تعقیب و گریز بازیکن و پلیس‌ها رو هیجان‌انگیزتر و نفسگیرتر از قبل به ارمغان آورده و حالا تعقیب و گریز ما با پلیس‌ها تو بازی GTA 6 هم قراره تو بهترین و نفسگیرترین حالت ممکن رقم بخوره. حالا پلیس‌ها روش‌های خیلی بیشتری برای به دام انداختن شما به کار می‌گیرن و شما هم راه‌های زیادی برای فرار کردن از دست اون‌ها در اختیار دارید. به طور کلی ارتقای چشمگیر هوش مصنوعی npcها تو این بازی باعث شده فرار کردن از دست پلیس‌ها بیشتر از اینکه ملزم به سریع بودن بازیکن باشه، ملزم به اینه که هوشمندانه‌تر عمل کنید و برای فرار نقشه داشته باشید. برای مثال حین فرار، عوض کردن ماشین دور از چشم پلیس هیچ کمکی به شما نمی‌کنه. چون هوش مصنوعی پلیس‌ها از دو مشخصه‌ی ظاهری برای تعقیب و شناسایی شما استفاده می‌کنه. یکی ظاهر کاراکتر و یکی هم ظاهر ماشینی که سوارش شدید. اگه از یه ماشین پیاده بشید و یه ماشین دیگه بدزدید، سریع مردم به پلیس گزارش میدن که همین الان فلانی از اون ماشین سیاهه پیاده شد رفت تو اون تسلا سفیده. برای همین باید همیشه در نظر داشته باشید که برای فرار کردن از دست پلیس، لازمه که از چشم مردم هم پنهون باشید.

ماشین‌ها رو میشه اسپورت کرد؟ سیستم ارتقای ماشین‌ها چه امکاناتی داره؟

در یک کلام میشه گفت سیستم ارتقای ماشین‌ها تو بازی GTA 6 قراره وسیع‌ترین و پر ابزارترین سیستم ارتقای ماشین تو همه‌ی بازی‌ها رو داشته باشه! حداقل این ادعاییه که هکرهای این بازی مطرح کردن. تو یکی از لیک‌های پربازدید بازی دیده شده که شخصیت اصلی به محض اینکه وارد ماشین میشه، با فشار دادن کلید سمت چپ D-Pad منوی تنظیمات ماشین رو فعال می‌کنه و شروع میکنه به شخصی سازی مواردی مثل فاصله‌ی صندلی از فرمون، محل قرار گرفتن فرمون، فاصله و زاویه‌ی آینه‌های بغل و پشت و خیلی دیگه از موارد دیگه‌ای که چون خیلی زیاد بودن، مردم شک کردن که نکنه این یکی از ابزارهای مخصوص تیم توسعه‌است تا فضای داخلی همه‌ی ماشین‌های تو بازی رو نسبت به اندازه‌ی کاراکترهای اصلی آماده کنن. من که به شخصه امیدوارم این یکی از قابلیت‌های موجود در محصول نهایی باشه. مخصوصا از اونجایی که بازی دوتا شخصیت اصلی با وضعیت فیزیکی کاملا متفاوت از همدیگه داره، منطقیه که همچین قابلیتی تو بازی قرار گرفته باشه.

محیط‌های داخلی بازی نسبت به نسخه‌های قبلی بیشتر شدن یا نه؟

خیلی خیلی زیاد. تو سوال‌های قبلی به تعداد زیادی از اماکن عمومی و لوکیشن‌های توریستی پربازدید تو شهر Vice City اشاره کردیم که هرکدوم از اون‌ها رو میشه واردشون شد و با بخش‌های مختلفشون ارتباط برقرار کرد. علاوه بر همه‌ی این اماکن عمومی، به نظر میرسه تعداد زیادی از املاک شخصی که میشه واردشون شد هم تو بازی قرار گرفتن که در حال حاضر مشخص نیست دقیقا قراره هدف از وارد شدن به این ساختمون‌ها چی باشه؟ سرقت از خونه‌ی یه سری اهداف سرمایه‌دار، می‌تونه فعالیت جانبی خیلی جالبی باشه. اینطور نیست؟ همچین موردی رو تو RDR 2 در قالب یه سری ماموریت سرقت از منزل داشتیم و حالا راکستار می‌تونه سطح جدیدی از همون سبک ماموریت‌ها رو با GTA 6 به دستمون برسونه.

دوربین بازی چه شکلیه؟

از زمانی که راکستار GTA V رو برای کنسول‌های نسل هشتمی پورت کرد، دوربین اول شخص رو هم وارد بازی کرد و حسابی هم مورد استقبال قرار گرفت. دوربین اول شخص GTA V دو سال بعد وقتی که نسخه PC این بازی منتشر شد حسابی بین پی‌سی‌بازها محبوب شد و همین مورد باعث شد راکستار دوربین اول شخص رو به یکی از مکانیزم‌های ثابت تو بازی‌های خودش تبدیل بکنه. به همین دلیل تو بازی Red Dead Redemption 2 هم از همون اولش دوربین اول شخص رو داشتیم. حالا بدیهیه که GTA 6 هم دوربین اول شخص داشته باشه. علاوه بر اون قابلیت سوئیچ بین شونه‌ی چپ و راست که برای اولین بار از بازی RDR 2 وارد بازی‌های راکستار شده بود هم تو این بازی قرار داره و هکرها اعلام کردن که موقع سوئیچ بین شونه‌ی چپ و راست، دستی که شخصیت اصلی باهاش اسلحه رو نگه داشته هم عوض میشه.

آیا نوار شرافت یا همون Honor تو GTA 6 وجود داره؟

gta-cam

در واقع سیستمی کاملا مشابه نوار شرافت سری Red Dead که نه. اما ظاهرا با الهام از همین مکانیزم، یک مکانیزم کاملا جدید دیگه برای GTA 6 خلق شده. نواری که در یک سمتش نوشته شده Chaotic و در سمت دیگه‌ش نوشته Cool. یعنی هرچی راحت‌تر روی مردم اسلحه بکشید و هرج و مرج به پا کنید، نوار به سمت Chaotic پر میشه و هرچی خونسردتر و آروم‌تر عمل کنید، به سمت Cool حرکت میکنه. این سیستم هم مشابه مکانیزم شرافت، یه برداشت اختصاصی از مفهوم کارما به حساب میاد و تاثیرات زیادی روی تجربه‌ی شما از بازی داره. فعلا این اطلاعاتی که در دست داریم، از سمت هکرهایی که دیتاهای بازی رو بررسی کردن اعلام شده و باید منتظر رونمایی اصلی راکستار باشیم تا ببینیم دقیقا چه عملکردی داره.

شخصیت‌های اصلی مثل فرانکلین و مایکل و ترور، مهارت‌های انحصاری دارن یا نه؟

به نظر می‌رسه قابلیت چند شخصیتی بودن بازی و امکان سوئیچ کردن بین کاراکترهای اصلی، تنها ویژگی به ارث رسیده از روند شخصیت‌پردازی کاراکترهای اصلی بازی GTA V نیست و مثل سه تا شخصیت اصلی نسخه‌ی قبلی، جیسون و لوسیا هم قراره مهارت‌های منحصر به فرد خودشون رو داشته باشن که تا حدودی فرابشری به نظر می‌رسه اما در قالب یه بازی ویدویی اکشن، خیلی جذاب به نظر می‌رسه و حسابی گیمپلی بازی رو تغییر میده. تو یکی از کلیپ‌های لو رفته از گیمپلی بازی دیدیم که جیسون از قابلیتی مشابه قابلیت شخصیت‌های اصلی تو سری Red Dead برای ردیابی اشیای مهم تو محیط اطرافش استفاده می‌کنه. حین استفاده از این قابلیت، تمام محیط اطراف جیسون سیاه و سفید شد و اشیای مهم شروع به درخشیدن کردن. منتها مطمئن نیستیم که آیا این قابلیت تنها مختص جیسونه یا اینکه هر دو کاراکتر می‌تونن اینکارو انجام بدن؟

تموم کردن بازی چقدر طول میکشه؟

در رابطه با این سوال، مایکل پچر (Michael Patcher) یکی از کارشناسای معروف صنعت گیم، راجع به وسعت باورنکردنی نقشه‌ی این بازی و محتوای خیلی زیادش توضیح میده و ادعا می‌کنه که با توجه به مدت زمان 10 ساله‌ای که راکستار روی توسعه‌ی این بازی وقت گذاشته و همچنین حجم بودجه‌ی میلیارد دلاری و گروه چند هزار نفری تیم تولید، به نظر می‌رسه مدت زمان لازم برای تموم کردن بخش داستانی بازی یچی بین 400 تا 500 ساعته! و این تازه مختص به نسخه‌ی اولیه‌ی این بازیه که از همون اول در دسترس گیمرا قرار می‌گیره. چون به مرور زمان قراره دنیای بازی بزرگ و بزرگتر بشه و محتواهای بیشتری براش منتشر بشن. برای همین یجورایی میشه گفت سال‌های سال میشه از محتواهای این بازی لذت برد و باهاشون سرگرم شد.

بالاخره کی منتشر میشه؟

با توجه به آخرین کنفرانس مالی اعضای ارشد کمپانی Take Two به نظر می‌رسه جدیدترین نسخه از سری Grand Theft Auto قراره تو همین ماه‌های باقی مونده از سال 2023 رونمایی بشه و بعد از گذشت کمتر از یک سال، تو نیمه‌ی دوم سال 2024 به دستمون برسه. این یعنی راکستار دقیقا 10 سال وقت داشته تا GTA 6 رو برامون آماده کنه. با توجه به قدرتی که این استودیو تو بازی‌های قبلی از خودش نشونمون داده، اصلا دور از ذهن نیست که از همین حالا، GTA 6 رو یکی از بهترین و بزرگترین بازی‌های تاریخ بدونیم. پس فرقی نمی‌کنه کی منتشر میشه؟ مهم اینه که هرچقدر لازمه سازنده‌ها روش وقت بذارن تا وقتی که معرفی میشه، خیلی زود یه نسخه‌ی کامل و بدون نقص به دستمون برسه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در رسانه های دیگر دنبال کنید