استودیوی مشهور Remedy Entertainment که به خاطر ساخت بازیهایی همچون Control و Alan Wake شهرت جهانی دارد، از اولین بازی چند نفره خود با نام FBC: Firebreak رونمایی کرد. این بازی که در ژانر شوتر اول شخص همکاریمحور (co-op) طراحی شده، بازیکنان را در قلب مأموریتهای هیجانانگیزی در برابر نیروهای ماورایی در The Oldest House قرار میدهد؛ محیطی که طرفداران سری Control با آن آشنایی دارند.
FBC: Firebreak از سالها تجربه و طراحی خلاقانه تیم Remedy بهره میبرد تا بازیکنان را در محیطی پر از چالشهای فراطبیعی و معماهای پیچیده قرار دهد. این بازی قرار است در سال ۲۰۲۵ عرضه شود و پس از آن با انتشار محتواها و بروزرسانیهای منظم از طرف توسعهدهندگان پشتیبانی شود.
Remedy Entertainment با ارائه بازیهایی تکنفره با داستانهای پیچیده و سینمایی مانند Alan Wake و Control، همیشه به خاطر نوآوریهای خود مورد تحسین قرار گرفته است. با این حال، FBC: Firebreak نقطه عطفی در تاریخ این استودیو محسوب میشود، زیرا اولین بازی چندنفره این تیم به حساب میآید. در این بازی، تیمهای بازیکنان مأموریتهای مختلفی را برای مقابله با تهدیدهای ماورایی در دنیای پر رمز و راز The Oldest House به عهده خواهند گرفت.
به گفته توماس پوهه، مدیر ارتباطات Remedy، FBC: Firebreak قرار نیست یک بازی «خدمتمحور» یا همان Games as a Service باشد، اما با این حال، بازیکنان میتوانند پس از عرضه انتظار دریافت محتوای جدید و بروزرسانیهای مداوم را داشته باشند. این رویکرد نشان میدهد که Remedy قصد دارد بازیکنان را نه با روشهای تکراری، بلکه با ارائه تجربههای تازه و متنوع در دنیای بازی نگه دارد.
اگر با دنیای Control آشنا باشید، میدانید که The Oldest House محیطی پر از رازها و تهدیدهای فراطبیعی است. این ساختمان پیچیده، که دفتر مرکزی سازمان مخفی FBC (Federal Bureau of Control) است، در بازیهای قبلی به عنوان یک پناهگاه برای مقابله با نیروهای ماورایی و پدیدههای غیرطبیعی معرفی شد. در FBC: Firebreak، این محیط هیجانانگیز بستر مأموریتهای چندنفره پر از اکشن و تاکتیک خواهد بود.
بازیکنان باید در این بازی به عنوان اعضای گروههای ویژه FBC وارد این مأموریتها شوند و با همکاری یکدیگر به مقابله با نیروهای غیرطبیعی بپردازند. هر مأموریت با چالشهای خاص خود همراه خواهد بود و نیاز به هماهنگی دقیق بین بازیکنان دارد. Remedy وعده داده که تجربه بازی در FBC: Firebreak بسیار پویا و پرهیجان خواهد بود و هر مأموریت حس متفاوتی به بازیکنان منتقل خواهد کرد.
یکی از نکات کلیدی در FBC: Firebreak، اهمیت همکاری و هماهنگی بین بازیکنان است. بازی به گونهای طراحی شده که هر بازیکن نقش خاصی در تیم دارد و باید با دیگران همکاری کند تا بتوانند مأموریتها را با موفقیت به پایان برسانند. این امر نشاندهنده تغییر تمرکز Remedy از داستانهای تکنفره به تجربههای چندنفره است که نیازمند همکاری و تعامل بین بازیکنان است.
با این حال، طرفداران قدیمی بازیهای تکنفره Remedy نگران نباشند. به گفته پوهه، تیم سازنده همچنان به روایت داستانهای قوی و جذاب متعهد است و این موضوع در FBC: Firebreak نیز وجود خواهد داشت. در حالی که بازی به صورت چندنفره طراحی شده، داستانهای فراطبیعی و جذاب همچنان بخشی اساسی از تجربه خواهند بود.
با وجود اینکه FBC: Firebreak به عنوان یک بازی خدمتمحور طراحی نشده است، اما Remedy قول داده که پس از عرضه، این بازی به طور منظم بروزرسانی شود. این بروزرسانیها شامل محتواهای جدید، مأموریتهای تازه و بهبودهای مختلف خواهد بود. این استودیو قصد دارد بازیکنان را با ارائه تجربههای متنوع و هیجانانگیز پس از عرضه، جذب و مشغول نگه دارد.
FBC: Firebreak نه تنها اولین تجربه چندنفره Remedy خواهد بود، بلکه نشاندهنده تحول و گسترش این استودیو به حوزههای جدید نیز است. انتظار میرود که این بازی با استقبال گستردهای از سوی طرفداران مواجه شود و جایگاه جدیدی در بین بازیهای محبوب چندنفره پیدا کند.
در نهایت، FBC: Firebreak ترکیبی از تجربههای آشنای دنیای Control و ایدههای نوآورانه بازیهای چندنفره خواهد بود.