پس از شایعات و گمانهزنیهای متعدد، الکترونیک آرتز (EA) سرانجام طی رویدادی محدود، بخشی از گیمپلی نسخه جدید Battlefield را با طرفداران به اشتراک گذاشت. این نمایش که تنها ده ثانیه از گیمپلی نسخه پیشآلفا را دربرمیگیرد، نشاندهنده تمرکز ویژه تیم توسعه بر مکانیکهای تخریب در بازی است. به گفته بسیاری از کارشناسان و هواداران این مجموعه، همین ده ثانیه برای برانگیختن هیجان و اطمینان از پیشرفتهای قابلتوجه در بخش فنی و گیمپلی کافی بوده است. در ادامه نگاهی دقیقتر خواهیم داشت به اطلاعات و شایعات پیرامون نسخه جدید Battlefield که برخی آن را موقتاً Battlefield 6 مینامند و همچنین معرفی پروژه تازهای تحت عنوان «Battlefield Labs» که قرار است تحول قابلتوجهی در روند توسعه این سری ایجاد کند.
در ویدیوی کوتاه 10 ثانیهای که بهصورت رسمی از سوی EA منتشر شد، شاهد یک صحنه اکشن کوتاه هستیم که در آن تخریب ساختمانها و عناصر محیطی با جزئیات بالایی به نمایش در میآیند. هرچند پیشآلفا به معنی نسخهای بسیار ابتدایی از بازی است، اما کیفیت بافتها، ذرات گردوغبار، و نورپردازی، بسیاری از طرفداران را به آینده این عنوان امیدوار کرده است. به نظر میرسد موتور اختصاصی فراستبایت (Frostbite) در این نسخه به شکل قابلتوجهی ارتقا یافته و توانایی رندرکردن صحنههای شلوغ همراه با جزئیات گرافیکی بالا را دارد.
تخریبپذیری همواره یکی از ارکان اصلی سری Battlefield بوده اما با مرور نسخههای اخیر، میبینیم که شدت و واقعگرایی این تخریب از نسخهای به نسخه دیگر متغیر بوده است. حال با توجه به نمایش کوتاهی که از این عنوان جدید دیدیم، میتوان گفت تیم سازنده وعده داده از نهایت قدرت موتور فراستبایت برای خلق محیطهای پویا استفاده کند. انتظار میرود این تخریب در بخش چندنفره نیز نقشی کلیدی داشته باشد و بازیکنان بتوانند با بهکارگیری استراتژیهای گوناگون، از تخریب سازهها در راستای پیروزی خود بهره ببرند.
یکی از بخشهای هیجانانگیز رونمایی اخیر، معرفی «Battlefield Labs» بود؛ محیطی بسته و اختصاصی که توسعهدهندگان در آن مکانیکها، نقشهها و ایدههای جدید را بهصورت محدود مورد آزمایش قرار میدهند. این ویژگی میتواند مشابه یک نسخه آزمایشی (Test Server) یا چیزی فراتر از آن باشد که در دیگر عناوین بزرگ نیز وجود دارد. مهمترین نکته درباره Battlefield Labs این است که سازندگان قصد دارند در فضایی کنترلشده، بخشهای مختلف گیمپلی را سنجیده و با دریافت بازخورد مستقیم از گروهی از بازیکنان منتخب، تغییرات لازم را اعمال کنند.
بدون شک، وجود چنین بستری برای یک سری باسابقه که طرفداران سرسختی دارد، میتواند نویدبخش بهبود مستمر باشد. چرا که در سالهای اخیر، یکی از گلایههای بازیکنان، عدم دریافت بهروزرسانیهای متناسب با نیازهای روز و تأخیر در رفع مشکلات مهم بوده است. به نظر میرسد وجود Battlefield Labs، راهکاری باشد تا نظرات و انتقادات پیش از عرضه رسمی بازی، گرفته شود و محصول نهایی با کیفیتی بالاتر در دسترس عموم قرار بگیرد.