بازی Crash Bandicoot 5 به دلیل منفعت بیشتر برای بازی‌های لایو سرویس کنسل شده است

در یک خبر ناامیدکننده برای طرفداران قدیمی سری بازی‌های Crash Bandicoot، گزارش‌های اخیر نشان می‌دهند که بازی Crash Bandicoot 5 در حال توسعه بوده است اما به دلیل سیاست‌های جدید شرکت اکتیویژن، این پروژه کنسل شده است.

بر اساس این گزارش‌ها، استودیوی Toys For Bob که توسعه‌دهنده‌ی نسخه‌های اخیر Crash Bandicoot بوده است، به‌طور جدی بر روی Crash Bandicoot 5 کار می‌کرد. با این حال، اکتیویژن به‌عنوان ناشر این بازی، تصمیم گرفته است که بودجه‌ی مورد نیاز برای توسعه‌ی این بازی را قطع کند و منابع خود را به‌سمت بازی‌های لایو سرویس و چندنفره متمرکز کند. این تصمیم در حالی گرفته شده است که بازی‌های لایو سرویس به دلیل درآمدزایی بیشتر و مدل‌های کسب درآمد از طریق خریدهای درون بازی، در چند سال اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند.

بازی Crash Bandicoot که برای اولین بار در سال ۱۹۹۶ منتشر شد، به سرعت به یکی از نمادهای پلی‌استیشن و یکی از محبوب‌ترین بازی‌های پلتفرمینگ تبدیل شد. این سری با ترکیب گیم‌پلی سریع و چالش‌برانگیز، شخصیت‌های دوست‌داشتنی و دنیای رنگارنگ، توانست مخاطبان زیادی را به خود جذب کند. با گذشت زمان و تغییرات صنعت بازی‌سازی، این سری نیز تحت تأثیر قرار گرفت، اما همیشه جایگاه ویژه‌ای در قلب بازیکنان داشته است.

نسخه اخیر این سری، یعنی Crash Bandicoot 4: It’s About Time، که در سال 2020 منتشر شد، با استقبال گرم منتقدان و بازیکنان روبرو شد. این بازی توانست حس و حال نسخه‌های کلاسیک را به خوبی حفظ کند و در عین حال با افزودن المان‌های جدید، تجربه‌ای تازه را برای طرفداران قدیمی و جدید ارائه دهد. موفقیت این بازی باعث شد که انتظار برای نسخه بعدی یعنی Crash Bandicoot 5 بسیار بالا برود.

اما به نظر می‌رسد که سیاست‌های تجاری اکتیویژن در نهایت به ضرر طرفداران این سری تمام شده است. بازی‌های لایو سرویس که به بازیکنان امکان می‌دهند با خریدهای درون بازی، آیتم‌های اضافی، کاراکترها یا ویژگی‌های جدید را به دست آورند، به دلیل قابلیت کسب درآمد مداوم، توجه بیشتری از سوی ناشران بازی‌های ویدیویی به خود جلب کرده‌اند. این نوع بازی‌ها به جای ارائه یک تجربه‌ی خطی و داستان‌محور، به بازیکنان این امکان را می‌دهند که مدت طولانی‌تری در بازی بمانند و به این ترتیب، فرصت‌های بیشتری برای خریدهای درون بازی ایجاد می‌شود.

این تغییر رویکرد در حالی است که بسیاری از طرفداران هنوز علاقه‌مند به تجربه بازی‌های تک‌نفره و داستان‌محور هستند. بازی‌های کلاسیکی مانند Crash Bandicoot که تمرکز اصلی‌شان بر روی گیم‌پلی و طراحی مراحل بوده، همیشه طرفداران وفادار خود را داشته‌اند. با این حال، به نظر می‌رسد که اولویت‌های تجاری اکتیویژن در حال حاضر به سمت بازی‌هایی با درآمد بیشتر و مخاطبان گسترده‌تر تغییر کرده است.

با این وجود، هنوز امیدواری‌هایی وجود دارد که در آینده‌ای نه چندان دور، اکتیویژن تصمیم به بازنگری در این سیاست‌ها بگیرد و توسعه بازی Crash Bandicoot 5 را دوباره از سر بگیرد و این بار به دلایل متفرقه کنسل نشود. تا آن زمان، طرفداران این سری باید به نسخه‌های قدیمی‌تر و خاطرات خوششان از بازی‌های قبلی بسنده کنند. همچنین، احتمال دارد که استودیوهای مستقل و یا دیگر توسعه‌دهندگان علاقه‌مند به این سری، با همکاری اکتیویژن یا به صورت مستقل، پروژه‌هایی را بر اساس این شخصیت محبوب و دنیای آن توسعه دهند.

در پایان، کنسل شدن Crash Bandicoot 5 نشان‌دهنده تغییرات گسترده‌تری در صنعت بازی‌های ویدیویی است که به سمت بازی‌های لایو سرویس و چندنفره حرکت می‌کند. این تغییرات می‌تواند چالش‌ها و فرصت‌های جدیدی را برای بازیکنان و توسعه‌دهندگان به همراه داشته باشد. به هر حال، تنها زمان نشان خواهد داد که آینده Crash Bandicoot و دیگر بازی‌های مشابه چگونه رقم خواهد خورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در رسانه های دیگر دنبال کنید

آخرین پست های ما