بازی Assassin’s Creed Shadows که هنوز منتشر نشده، تاکنون حواشی زیادی به دنبال داشته و حتی سازندگان این بازی نیز از آن راضی نیستند. با وجود اینکه بازی در مراحل توسعه قرار دارد، برخی از اعضای تیم سازنده آن به شدت از کیفیت فعلی آن ناراضی هستند و به گفته خودشان، این بازی یکی از بدترین تجربههای کاریشان بوده است.
در یک جلسه پرسش و پاسخ در کنفرانس XDS24، مارک-الکسی کِوتِه، تهیهکننده اجرایی مجموعه بازیهای Assassin’s Creed، افشا کرد که نیمی از اعضای تیمی که در حال کار بر روی بازی هستند، فکر میکنند که این عنوان بدترین چیزی است که تاکنون دیدهاند، حتی با وجود اینکه خودشان در حال بازی کردن آن هستند. اما این همه ماجرا نیست، چرا که تهیهکننده اجرایی بازی بر این باور است که در نهایت این بازی به موفقیت خواهد رسید و تجربهی خوبی برای طرفداران خواهد بود.
مارک-الکسی کِوتِه در سخنان خود در این جلسه گفته است:
حتی با وجود اینکه سازندگان در حال بازی کردن Assassin’s Creed Shadows هستند و فکر میکنند بدترین چیزی است که تا به حال دیدهاند، ما در نهایت موفق خواهیم شد. ما به این مسیر ادامه خواهیم داد و به جایی خواهیم رسید که بازی خوبی خواهیم داشت.
این اظهارات کِوتِه نشاندهندهی چالشهای جدی در فرایند توسعه بازی است که احتمالاً تأثیرات منفی بر روی کیفیت نهایی آن خواهد داشت. این بازی که به عنوان یک نسخه جدید از سری معروف Assassin’s Creed شناخته میشود، به دلیل تغییرات زیاد در گیمپلی و داستان، با انتقاداتی روبهرو شده است. برخی از تغییرات شامل دنیای جدید، مکانیکهای متفاوت مبارزات و همچنین روایت داستانی متفاوت از آنچه که طرفداران این سری عادت کردهاند، میباشد.
یکی از نکات جالب توجه در صحبتهای کِوتِه، اشاره به این بود که حتی با وجود نگرانیهای فعلی سازندگان، او هنوز هم به موفقیت Assassin’s Creed Shadows ایمان دارد. او به تیم خود اعتماد دارد و معتقد است که در نهایت همه چیز به نحو مطلوبی پیش خواهد رفت. این باور او ممکن است ناشی از تجربهی قبلی او در پروژههای موفق دیگر باشد که در گذشته با آنها روبهرو شده است.
اینکه نیمی از اعضای تیم از کیفیت بازی ناراضی هستند، ممکن است تأثیرات منفی بر بازاریابی و استقبال مخاطبان از بازی داشته باشد. در دنیای بازیهای ویدیویی، موفقیت یا شکست یک بازی تا حد زیادی به کیفیت نهایی و نحوه ارتباط آن با طرفداران بستگی دارد. اگر تیم سازنده خود از بازی راضی نباشد، ممکن است این نگرانیها به کاربران منتقل شود و انتظارات آنها را کاهش دهد.