اینطور که از شایعههای جدید پیداست، ظاهرا FromSoftware برنامه داره بازی Armored Core 6: Fires of Rubicon رو قبل از دیالسی بازی Elden Ring منتشر کنه. اگه این شایعه واقعیت داشته باشه، بازی Armored Core 6 قراره خیلی زودتر از چیزی که فکرش رو میکردیم به دستمون برسه و احتمالا یک سال دیگه هم باید برای انتشار بسته الحاقی Shadow of The Erdtree صبر کنیم. اما سوالی که برای خیلیهامون وجود داره اینه که اصلا بازی Armored Core چه شکلی قراره باشه و سبک بازی چجوریه؟ آیا این بازی هم مثل ساختههای اخیر فرامسافتور قراره سولزلایک باشه و درجه سختی زیادش دمار از روزگارمون در بیاره؟
برای پیدا کردن جواب این سوالا، هم میتونیم تریلر بازی رو کامل موشکافی کنیم، هم میتونیم از یه سری اطلاعاتی که تازگیا ازش لو رفته استفاده کنیم. اما مهمترین کاری که میتونیم انجام بدیم اینه یه سری به نسخههای قدیمی این سری بزنیم و ببینیم سبک و سیاق اونها چجوری بوده. با بررسی همهی این سرنخها تهش به این جمعبندی نهایی از کلیت بازی Arnored Core 6 میرسیم.
اتفاقات بازی تو سیارهای به اسم Rubicon 3 جریان پیدا میکنه و ما رو در نقش یک مرسنری قرار میده که معمولا تو نسخههای قبلی با اسم Raven شناخته میشدن. داستان بازی از این قراره که بعد از یک فاجعهی زیست محیطی بزرگ که تمام یک منظومه رو تحت تاثیر خودش قرار داده، ابرقدرتهای بزرگ، برای به دست گرفتن کنترل منابع مهم و باارزش از جمله یک منبع انرژی جدید که بعد از فاجعه ظاهر شده، با هم وارد جنگ شدن. این روباتهای بزرگی که تو تریلر بازی میبینیم، در واقع ماشینهای جنگی بزرگی هستن که در مرکز اونها یک هدایتگر انسان درحال کنترل ماشینه.
دنیای بازی خیلی بزرگه و اغلب شامل شهرهای خیلی بزرگی میشه که به طور کامل نابود شدن و بقایای به جا مونده از ماشینها و ساختمونهای مختلف از زمان قدیم، همهجای بازی به چشم میخوره. مراحل بازی اونطور که تو نسخههای قبلی دیدیم، کاملا ماموریتمحور بودن. به این شکل که تو هر بخش بازی، یک ماموریت مشخص داریم که نمیتونیم از چارچوب محیطی محدود در نظر گرفته شده برای اون خارج بشیم.
مکانیزم لوت کردن محیط و به دست آوردن آیتمها و سلاحهای مختلف، مثل دیگر بازیهای اخیر استودیوی FromSoftware که همگی سبک یکسانی داشتن و لوتمحور بودنشون خیلی میتونست چالشبرانگیز باشه. یکی دیگه از ارکان خیلی مهم این بازی، باسفایتهای اون هستن که طبق یه سری لیک جدید، نوار سلامتیشون در بالای صفحه ظاهر میشه و مثل همهی باسفایتهای سری سولز، میتونن شدیدا چالشبرانگیز باشن. حتی کلیت گیمپلی و مبارزات بازی هم از برخی جهات شباهتهای زیادی با سری سولز داره. با این تفاوت که محیطهای بازی خیلی بزرگترن و اکشنهای بازی با سرعت خیلی بیشتری به جریان در میان. همچنین وجود سلاحهای دوربرد مثل رایفلها و موشکاندازهای مختلف، باعث میشه میدان مبارزات هم خیلی بزرگتر بشه و مدام باید به طور همزمان درحال جابجا شدن در محیط و دمیج زدن به دشمنها باشید. علاوه بر سلاحهای دوربرد، سلاحهای melee زیادی هم تو بازی قرار دارن که نحوهی استفاده از اونها تو فاصله نزدیک به دشمنهای مختلف، تا حد زیادی میتونه شبیه به سری سولز باشه.
به نظر میرسه FromSoftware قصد داره خیلی زودتر از اون چیزی که انتظارش رو داریم، بازی Armored Core 6 رو به دستمون برسونه. یعنی حتی سریعتر از انتشار دیالسی Shadow of The Erdtree برای بازی Elden Ring . اینطور که معلومه، همونطور که تو تریلر معرفی بازی هم وعده داده شد، بازی تو سال ۲۰۲۳ یا بهتر بگیم، تو پاییز سال ۲۰۲۳ منتشر میشه و یجورایی باید انتظار داشته باشیم که دیالسی Elden Ring تو سال ۲۰۲۴ به دستمون برسه و اتفاقا قراره خیلی هم بزرگ و پرمحتوا باشه!
در کل اینطور که از شواهد معلومه، فرامسافتور قصد داره یه تنوع خیلی چشمگیر تو سبک و سیاق بازیهای درحال تولید خودش ایجاد کنه و برای انجام اینکار هم نه از یک ip جدید بلکه از یکی از مجموعههای قدیمی خودش استفاده کرده. فرامسافتور تو یک دهه اخیر کاملا از این مجموعه فاصله گرفته بود اما ظاهرا اونقدری بهش اعتماد داره که میخواد گیمرهای امروزی رو که طرفدار دو آتیشهی بازیهای سولزلایک هستن، با این مجموعه آشنا کنه.
نظر شما راجع به بازی Armored Core 6: Fires of Rubicon چیه؟ به نظرتون این بازی هم میتونه مثل ساختههای قبلی استودیوی FromSoftware به سختی طاقتفرسای خودش معروف بشه؟ یا برای یک بار هم که شده قراره با خیال راحت از یه بازی فرامسافتوری لذت ببریم و استرس وان شات شدن و افتادن داخل مردابهای سمی رو نداشته باشیم؟