حضور قلعه الموت در گیمپلی بازی Assassin’s Creed Mirage

حضور قلعه الموت در گیمپلی بازی Assassin’s Creed Mirage

یه عالمه اطلاعات جدید از گیمپلی و دنیای Assassin’s Creed Mirage  به دستمون رسیده و وقتشه که دربارشون صحبت کنیم. از مکانیزم‌های جدید گیمپلی بگیر تا احتمال ملاقاتمون با خود حضرت سعدی!

بعد از انتشار سه تا بازی کاملا بیگانه با سری Assassin’s Creed  از همین سری Assassin’s Creed  ، به نظر می‌رسه یوبی‌سافت بالاخره داره به حرف طرفدارا گوش میده و یه Assassin’s Creed  کلاسیک با سبک و سیاق نسخه‌های قدیمی این سری برامون آماده کرده. از امکانات جدید گیمپلی و جزئیات مخفی نمایش جدید بازی گرفته، تا یه سری اطلاعات جدیدتر که مطمئنم چیزی درباره‌شون نشنیدید و حسابی قراره غافلگیر بشید. چون به نظر می‌رسه قراره تو گیمپلی بازی Assassin’s Creed Mirage به یکی از لوکیشن‌های قدیمی و شدیدا پرطرفدار بازی سر بزنیم. لوکیشنی که بنا به دلایلی، خیلی برای گیمرهای ایرانی با ارزشه و یه تجربه‌ی رویایی به نظر می‌رسه. پس هرچه زودتر بریم که ببینیم این لوکیشن دقیقا کجاست؟ منتها قبلش می‌خوایم جزئیات مهم نمایش گیمپلی AC Mirage  رو با همدیگه بررسی کنیم و ببینیم تو این بازی دقیقا با چه مکانیزم‌هایی سر و کار داریم و گیمپلی بازی چقدر نسبت به سه‌تا نقش‌آفرینی اخیر از فرنچایز Assassin’s Creed  تغییر کرده؟

یک اساسین کلاسیک

نمایش گیمپلی بازی Assassin’s Creed Mirage  قبل از هر چیز دیگه‌ای بهمون نشون داد که یوبی‌سافت واقعا می‌خواد با این بازی، دوباره سبک و سیاق قدیمی نسخه‌های اول این سری رو احیا کنه. سرتاسر این نمایش پر بود از جزئیات ریز و درشتی که نشون می‌داد AC Mirage  تا چه اندازه به مکانیزم‌های موجود در گیمپلی بازی‌هایی مثل اولین Assassin’s Creed  و البته Assassin’s Creed 2  و Brotherhood  وفاداره. اما منظورمون از این مکانیزم‌های کلاسیک و اختصاصی به جا مونده از اولین نسخه‌های سری AC  که مدت زیادیه به لطف نسخه‌های نقش‌آفرینی این سری خبری ازشون نیست، چیه؟

المان‌های کلیدی سبک مخفی‌کاری مثل خمیده راه رفتن و Execution  وان شات دشمن‌ها، مسیرهای چند وجهی روی پشت بوم‌ها، دیوارها و کوچه‌های باریک و پر پیچ و خم، استفاده از پلتفرم‌های کلاسیک و قدیمی برای اجرای سریع‌تر حرکت‌های پارکور، و از همه مهم‌تر، لباس اصلی و اورجینال اساسینمون که مثل master اساسین‌های قدیمی از جمله الطائر و اتزیو، از یه پوشش بلند و سفید رنگ با یه کلاه هودی‌شکل تشکیل شده. تازه شخصیت اصلی بازی حتی انگشت دست راستش رو هم قطع کرده. برخلاف سه‌تا نسخه‌ی اخیر که نقشه‌هاشون پر شده بود از محیط‌های خیلی بزرگ مثل علفزارها و کوهستان‌ها و حتی دریاها و اقیانوس‌ها، AC Mirage  مثل نسخه‌های قدیمی، ما رو تو یه محیط شهری نسبتا کوچیک در مقایسه با وسعت سه نسخه اخیر قرار میده. محیطی که برای جابجا شدن در اون مدام باید از ساختمون‌ها بالا بریم و بپریم روی پشت بوم‌های دیگه. از قابلیت قدیمی Corner Swing برای تغییر مسیر در گوشه‌ی ساختمون‌ها استفاده کنیم یا با مکانیزم ثابت و همیشگی Rope Lift  خودمون رو با طناب بالا بکشیم.  همین موضوع باعث میشه متر به متر محیط‌های شهری بازی طوری طراحی بشن که اجزای محیطی اطراف شخصیت اصلی مثل خونه‌های دوران طلایی اسلام با معماری‌های ایرانی و عربی، مساجد، دیوارهای کوتاه و بلند و اشیایی که برای جابجایی سریع‌تر روی ساختمون‌ها نصب شدن، با قرار گرفتن کنار همدیگه مسیرهای متفاوتی رو برای دویدن، بالا رفتن و پایین اومدن، پیش روی شخصیت اصلی قرار بدن تا بازیکن بتونه برای رسیدن به مقصد خودش، از بین مسیرهای مختلف، نزدیکترین و سریع‌ترین مسیر رو انتخاب کنه.

حالا که مطمئن شدیم خیلی از مکانیزم‌های قدیمی و کلاسیک سری Assassin’s Creed  قراره با AC Mirage  برگردن، سوالی که بوجود میاد اینه که آیا یوبی‌سافت مکانیزم‌های جدیدی رو هم به گیمپلی بازی Assassin’s Creed Mirage اضافه کرده؟ یا یه سوال دیگه‌مون اینه که بعد از اینهمه سال تغییر فرم دادن سیستم مبارزات بازی و تبدیل شدنش به یه سبک کاملا متفاوت، مبارزات بازی چه شکلی‌ان و چجور اکشن‌هایی رو قراره تو گیمپلی AC Mirage  تجربه کنیم؟

امکانات کاملا جدید گیمپلی بازی Assassin’s Creed Mirage

اساسینز

علاوه بر تمامی موارد جذابی که بهشون اشاره کردیم، یوبی‌سافت یه سری مکانیزم کاملا جدید رو به AC Mirage  اضافه کرده که تو نمایش اخیر بازی دونه به دونه معرفی میشن. تو این بازی حتی بعضی از ایده‌های فراموش شده از نسخه‌های قبلی هم به چشم می‌خورن که به نظر می‌رسه یوبی‌سافت اینبار قراره پیاده‌سازی دقیق‌تری برای اون‌ها ترتیب بده و به امضای اصلی این بازی تبدیل‌شون کنه.

برای مثال یکی از مکانیزم‌های جزئی اما کاملا جدید بازی، همین قابلیت طی کردن فاصله‌ی طولانی بین دو دیوار، با استفاده از یه چوب بلنده. تقریبا میشه گفت فاصله‌ای که با استفاده از این قابلیت توسط بسیم طی می‌کنید، طولانی‌ترین فاصله‌ایه که تا به حال شخصیت‌های اصلی سری AC  با پای پیاده طی کردن!

GAME-Assassin’s-Creed-Mirage

تو AC Mirage  به جای یه نقشه‌ی بزرگ پر از علفزارهای بی‌محتوا و اقیانوس‌های حوصله سربر، قراره یه بغداد متشکل از چهار منطقه‌‌ی اصلی داشته باشیم که شاید در ظاهر خیلی کوچیکتر از نقشه‌ی نسخه‌های قبلی به نظر می‌رسه، اما از لحاظ جزئیات و طراحی چند‌لایه‌ی محیط، واقعا یه سر و گردن بالاتر از بازی‌های قبلیه.

گیمپلی-Assassin’s-Creed-Mirage

همونطور که می‌دونید، حوادث این بازی ۲۰ سال قبل از اتفاقات بازی Assassin’s Creed Valhalla  جریان پیدا می‌کنه و یه بسیم جوون و کله‌شق داریم که یه مربی ایرانی به اسم روشن داره بهش آموزش میده. منتها جوونی بسیم باعث نشده که سازنده‌های بازی مهارت‌های جدیدی به تکنیک‌های مبارزه‌ای این اساسین تازه‌وارد اضافه نکنن. برای مثال یکی از مهارت‌های جدید بسیم که خیلی از گیمرا اون رو مشابه قابلیت Mark and Execute  سم فیشر تو سری Splinter Cell  می‌دونن، اینه که می‌تونیم قبل از اینکه شناسایی بشیم تو کسری از ثانیه تعدادی از دشمنای اطرافمون رو نشونه‌گذاری کنیم و بعد با یه حرکت سینماتیک جذاب، همزمان دخل همه‌شونو بیاریم. ظاهرا سلاح تیر و کمان تو نسخه‌های قبلی جا مونده و به جاش بسیم به عنوان یه سلاح دوربرد و بدون صدا، از دارت استفاده می‌کنه و حتی توانایی پرتاب چاقو به سمت دشمنا و وان شات کردن اون‌ها از این طریق رو هم داره. حالا که صحبت از وان شات کردن شد، جا داره مجددا یادآوری کنیم که یوبی‌سافت بالاخره مکانیزم سطح‌بندی دشمن‌ها تو سه نسخ قبلی که باعث شده بود تو اکثر مواقع از assassinationهای مخفیانه و وان شات جلوگیری بشه و نتونیم مثل نسخه‌های قدیمی با یه ضربه به صورت مخفیانه کار دشمنارو تموم کنیم رو از بازی حذف کرده و بالاخره می‌تونیم بعد از مدت‌ها طعم خوش قتل‌های مخفیانه و سریع رو با بسیم بچشیم. علاوه بر این موارد، به نظر می‌رسه انیمیشن‌های زیادی هم به مبارزات شمشیری بازی اضافه شدن که سبک مبارزات رو تا حد زیادی تغییر میدن. برای مثال حالا می‌تونید با پریدن از روی دشمن‌ها، اونطرفشون فرود بیاید و از پشت غافلگیرشون کنید یا دشمنایی رو که لبه‌ی پرتگاه وایسادن رو با یه لگد پرت کنید پایین.

قلعه-الموت-در-گیمپلی-بازی-Assassin’s-Creed-Mirage

اما یه مکانیزم خیلی جالب دیگه تو مراحل داستانی گیمپلی بازی Assassin’s Creed Mirage وجود داره که باعث میشه تجربه‌ی هر گیمر از ماموریت‌های مهم داستانی، تا حد زیادی نسبت به تجربه‌ی گیمرهای دیگه متفاوت باشه. این ایده‌ای بود که یوبی‌سافت اولین بار سعی کرد تو بازی Assassin’s Creed Unity  اجرا کنه اما اونقدرا مورد توجه قرار نگرفت. تو نمایش اخیر AC Mirage  می‌بینیم که تو شروع یه ماموریت، یکی از همراهانمون بهمون پیشنهاد می‌کنه که به نگهبان ورودی اصلی رشوه بدیم تا اونطرف رو نگاه کنه و برای ما دردسر درست نکنه. اما بعدش بسیم برخلاف توصیه‌های دوستش، اون نگهبان و نگهبان‌های دیگه رو از سر راه بر میداره و در حقیقت از یه مسیر متفاوت، خودش رو به هدفش می‌رسونه. یجورایی میشه گفت تو بازی AC Mirage نحوه‌ی آنالیز کردن محیط واسه پیدا کردن همه‌ی راه‌های احتمالی برای رسیدن به target  نهایی، تا حد زیادی شبیه به ماموریت‌های هیتمن تو سه‌تا بازی اخیر طراحی شده. یعنی راه‌های زیادی برای انجام یک ماموریت وجود داره و هر بازیکن می‌تونه تجربه‌ی کاملا متفاوتی از برخی از مراحل بازی داشته باشه.

قلعه الموت در گیمپلی بازی Assassin’s Creed Mirage

قلعه-الموت-در-بازی-Assassin’s-Creed-Mirage

اینطور که از گزارش‌های جدید معلومه، به نظر می‌رسه علاوه بر چهار منطقه‌ی اصلی شهر بغداد، مناطق دیگه‌ای هم خارج از این شهر تو دنیای بازی وجود دارن که قراره بهشون سر بزنیم. یکی از این مناطق قراره قلعه‌ی الموت باشه. قلعه‌ی تاریخی حسن صباح که در منطقه‌ی الموت واقع شده، همیشه از اهمیت زیادی تو سری بازی Assassin’s Creed  برخوردار بوده. یوبی‌سافت برای ساخت این سری، از داستان‌های حسن صباح و اساسین‌های وفادارش الهام گرفته شده و قلعه‌ی الموت به عنوان پایگاه اصلی حسن صباح، همیشه تو خطوط داستانی نسخه‌های مختلف این سری به عنوان یه لوکیشن خیلی مهم که احتمالا بقایای تمدن باستانی ISU  در زیرش دفن شده، مورد خطاب قرار گرفته. با اینکه تا به حال تو هیچکدوم از بازی‌های این سری به قلعه الموت سفر نکردیم، بارها تو بازی‌های مختلف به این مکان اشاره شده. برای مثال تو بازی‌های AC Valhalla  و AC Rogue  چندین بار بهش اشاره شده. حتی گفته میشه پسر الطائر، داریم بن لا احد (Darim Ibn-la’Ahad ) چندین سال بعد از مرگ الطائر به همراه خانواده‌ی خودش در پی کودتایی که علیه محفل اساسین‌ها صورت میگیره، به قلعه الموت میره و اونجا پناه میگیره. حتی ادوارد کنوی ظاهرا یک بار به نمایندگی از اساسین‌های بریتانیا به قلعه الموت سفر می‌کنه. خلاصه می‌خوام بگم قلعه الموت تو دنیای Assassin’s Creed  اهمیت خیلی زیادی داره و حالا به نظر می‌رسه تو بازی AC Mirage  قراره برای اولین بار به این قلعه سر بزنیم. از قضا مربی بسیم، روشن، که یک زن ایرانیه، در گذشته تو قلعه الموت آموزش دیده و بعدا حتی بسیم رو هم برای آموزش دیدن به همین قلعه برده. تو همین یکی دو روز اخیر چندتا اسکرین شات و کلیپ کوتاه از سکانس‌های یه تریلر سینماتیک از بازی AC Mirage  منتشر شدن. این تریلر سینماتیک ظاهرا به حوادث اول بازی اشاره داره و بسیم و روشن رو به همراه یک شخص دیگه می‌بینیم که دارن به سمت شهر بغداد حرکت می‌کنن و باید یه طوفان شن بزرگ رو پشت سر بذارن. بین این اسکرین‌شات‌ها، یه تصویر از بسیم در کنار قلعه الموت به چشم می‌خوره که درست مثل قلعه الموت تو دنیای واقعی، روی یک صخره‌ی خیلی بزرگ ساخته شده و بر اساس تقویم زمانی داستان AC Mirage  هنوز درحال ساخته شدنه و تکمیل نشده.

اساسینز-کرید-میریج

قبل از این هم تو ویدئوهای قبلیمون از بازی Assassin’s Creed Mirage  به طور مفصل درباره‌ی احتمال بسیار زیاد جریان داشتن بعضی از مراحل بازی در ایران، توضیح داده بودیم. حتی تو خود بغداد هم احتمالا با ایرانی‌های زیادی ملاقات می‌کنیم و رد فرهنگ ایرانی تو گوشه و کنار دنیای بازی قبل مشاهدست. حالا مطمئن شدیم که حداقل یکی از لوکیشن‌های ایرانی یعنی قلعه الموت تو بازی وجود داره و باید ببینیم که آیا محتویات ایرانی مهم تو این بازی فقط به همین قلعه‌ی الموت و کاراکتر روشن خلاصه میشن یا اینکه قراره حضور خیلی پررنگتری از ایرانی‌ها و فرهنگ ایرانی مشاهده کنیم؟ تو سری Assassin’s Creed  همیشه شخصیت‌های تاریخی حضور پررنگی داشتن. پس احتمالا Mirage  هم از این قاعده مستثنی نیست. حالا نکته‌ی جالبی که وجود داره اینه که خیلی از دانشمندان و چهره‌های شاخص اون دوران، ایرانی هستن. برای مثال سعدی یکی از اشخاصیه که واقعا احتمالش هست تو بازی حضور داشته باشه! فکرشو کنید با سعدی بخوایم حرف بزنیم و ماموریت‌هایی که بهمون میده رو انجام بدیم! اصلا حضور سعدی در بازی Assassin’s Creed خودش به تنهایی خیلی میتونه جالب باشه. فقط امیدوارم یوبی‌سافت کارشو درست انجام بده و مخاطبای ایرانیشو عصبانی نکنه. چون می‌دونید که ما کلا خیلی حساسیم و اصلا هم جنبه‌ی شوخی با سعدی رو نداریم.

گیمپلی Assassin’s Creed Mirage

به احتمال خیلی زیاد‌، تو مراسم Ubisoft Forward  پیش رو، یوبی‌سافت اون تریلر سینماتیک لو رفته از محتویات داستانی بازی رو به نمایش در میاره و رسما از قلعه‌ی الموت تو بازی AC Mirage  رونمایی میکنه.

نظر شما راجع به نمایش گیمپلی Assassin’s Creed Mirage  و همچنین احتمال جریان داشتن بخشی از بازی تو قلعه الموت چیه؟ شما هم مثل من دوست دارید که تو این بازی به مناطق ایرانی سفر کنید و با کاراکترهای معروف ایرانی مثل سعدی و دیگر شعرا و دانشمندان ملاقات داشته باشید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در رسانه های دیگر دنبال کنید

آخرین پست های ما