امکانات جدید گیمپلی در بازی GTA VI

امکانات جدید گیمپلی در بازی GTA VI

بازی GTA VI از خیلی از جهات قراره یه بازی کاملا انقلابی باشه تا بتونه پاسخگوی بیش از 10 سال انتظار طرفدارهای سری GTA برای یه بازی جدید باشه. برای همین میشه انتظار داشت که راکستار مکانیزم‌های جدید خیلی زیادی رو وارد بازی کنه. مکانیزم‌هایی که تا به حال تو این سری وجود نداشتن و قراره برای اولین بار تو گیمپلی بازی GTA VI اونها رو تجربه کنیم. از ورزش موج سواری تو ساحل وایس سیتی گرفته تا سیستم آب و هوایی جدید بازی و تنوع خیلی زیاد ماشین‌ها. بازی GTA VI قراره صدها ساعت ما رو با استفاده از همین مکانیزم‌ها و قابلیت‌های جدید سرگرم کنه و یه تجربه‌ی جهان باز واقعی رو برامون به ارمغان بیاره که تو اون واقعا هرکاری که دوست داشته باشیم می‌تونیم انجام بدیم. پس با ما همراه باشید تا ببینیم راکستار چه ایده‌های جدیدی رو تو گیمپلی بازی GTA VI پیاده‌‎سازی کرده؟ توجه داشته باشید که همه‌ی این موارد، از طریق لیک‌های منتشر شده از پروژه‌ی GTA VI حضورشون تو بازی تایید شده و تاحدودی می‌تونیم با اطمینان بگیم که این مکانیزم‌ها، قطعا تو بازی GTA VI وجود خواهند داشت.

گیمپلی بازی GTA VI

اینونتوری مشترک (Shared Inventory) کاراکترهای اصلی

اینونتوری (Inventory) بازی در مقایسه با بازی‌های قبلی راکستار، کاملا متفاوته و مکانیزم‌های بسیار جدیدی براش در نظر گرفته شده. برای مثال یکی از این مکانیزم‌ها اینه که هر کاراکتر، به دو نوع اینتونتوری مختلف دسترسی داره؛ یکی اینونتوری شخصی هر کاراکتر که به جز خودش هیچکس دیگه‌ای بهش دسترسی نداره و اون یکی، اینونتوری مشترک کاراکترهاست که هر دو کاراکتر اصلی از جمله جیسون و لوسیا (لوشا؟ Lucia) بهش دسترسی دارن. تو یکی از ویدئوهای لو رفته از بازی، جیسون رو درحال لوت کردن اشیای مختلف مشاهده می‌کنیم و می‌بینیم که بعضی از اشیا به محض برداشته شدن به اینونتوری شخصی جیسون منتقل می‌شن و بقیه‌ی اون‌ها تو یه بخش دیگه به اسم Shared Inventory یا همون اینونتوری مشترک قرار می‌گیرن. قاعدتا ویژگی اصلی اینونتوری مشترک اینه که هردو کاراکتر اصلی بهش دسترسی دارن و می‌تونن از تجهیزات داخل اون استفاده کنن.

قابلیت خم شدن و مخفیانه حرکت کردن

حرکت کردن در حالت خم شده یا Crouch همیشه پایه ثابت بازی‌هایی بوده که می‌تونستیم داخلشون مخفی‌کاری کنیم و در صورت نیاز خودمون رو مخفیانه به اهداف مختلف برسونیم. متاسفانه مخفی‌کاری هیچوقت به اون صورت تو سری GTA وجود نداشته و معمولا یه دکمه برای آهسته‌تر حرکت کردن شخصیت اصلی تعبیه شده برای مواقعی که نمی‌خوایم زیاد سروصدا کنیم. درحالی که تو سری Red Dead Redemption همیشه قابلیت نشستن و حرکت کردن در این حالت وجود داشته. ظاهرا تو گیمپلی بازی GTA VI هم این قابلیت حرکت در حالت نشسته یا Low Crouch قرار گرفته و در صورت نیاز می‌تونیم خیلی از کارهامون رو به صورت مخفیانه و به دور از چشم دشمنا انجام بدیم.

راه‌های مختلف برقراری ارتباط با مردم

بازی Red Dead Redemption 2 از خیلی جهات یه بازی کاملا انقلابی بود که ایده‌های جدیدی رو وارد دنیای گیم کرد. یکی از این ایده‌های انقلابی، قابلیت برقراری ارتباط با npcهای معمولی بود که با استفاده از اون می‌تونستیم با مردم ارتباط برقرار کنیم. تو بازی RDR2 می‌شد به مردم ادای احترام کرد و بهشون درود فرستاد، یا اینکه باهاشون بد حرف بزنیم و اونا رو از دست خودمون عصبانی کنیم. قابلیت برقراری ارتباط با مردم کلا باعث شده بود دنیای بازی خیلی سرزنده‌تر برسه چون انگار مردمش زنده بودن و می‌شد باهاشون حرف زد. حالا ظاهرا مکانیزمی مشابه همین قابلیت، قراره تو گیمپلی بازی GTA VI. وجود داشته باشه تا با استفاده از اون با NPCهای دیگه حرف بزنیم و واکنش‌های مختلفی ازشون دریافت کنیم.

ساختمون‌های زیادی هستن که میشه واردشون شد

همیشه یکی از مواردی که تو بازی‌های open world مخصوصا نسخه‌های قبلی GTA تو ذوق می‌زنه، اینه که یه عالمه ساختمون بزرگ و کوچیک وجود داره که در و پنجره‌هاشون کیپ تا کیپ بسته شدن و هیچوقت کسی ازشون بیرون نمیاد و کسی هم داخل نمیره. ظاهرا تو گیمپلی بازی GTA VI ساختمونای زیادی تو شهرهای بازی وجود دارن که به عنوان اماکن عمومی میشه واردشون شد. از ایستگاه‌های بزرگ مترو گرفته تا رستوران‌های مختلف و آپارتمان‌هایی که احتمالا میشه اون‌ها رو به عنوان مسکن خریداری کرد. درست مثل GTA: San Andreas که در مجموع 37تا مسکن برای خرید توی نقشه‌ی خودش جا داده بود. اما تو نسخه‌های بعدی هیچوقت همچین قابلیتی رو مشاهده نکردیم. تو یکی از لیک‌های GTA VI، دیده شده که جیسون وارد یه آپارتمان کوچیک و ارزون قیمت میشه. احتمالا این صحنه نشون دهنده‌ی اینه که در طول بازی، کاراکتر اصلی ساختمون‌های مختلفی رو به عنوان خونه‌ی شخصی خودش خریداری می‌کنه و به مرور زمان با پیشرفت در طول بازی، می‌تونه خونه‌های بزرگتر و گرون‌قیمت‌تری رو واسه خودش بخره.

می‌تونیم از فروشگاه پمپ بنزین‌ها آدامس بخریم!

یکی از مواردی که به شدت جای خالیش تو بازی GTA V احساس می‌شد، این بود که برعکس بازی RDR 2 نمی‌تونستیم هیچ خوراکی‌ای با خودمون حمل کنیم و در صورت نیاز برای بازیابی سلامتی‌مون اون رو مصرف کنیم. حالا ظاهرا تو بازی GTA VI این قابلیت وجود داره و می‌تونیم حسابی با تهیه‌ی خوراکی‌های مختلف به شخصیت اصلی بازی حال بدیم. این خوراکی‌ها رو میشه از فروشگاه‌های مختلف سطح شهر خریداری کرد. برای مثال تو یکی از لیک‌های بازی مشاهده شده که کاراکتر اصلی بازی به یه فروشگاه تو پمپ بنزین مراجعه می‌کنه و ازش یه بسته آدامس می‌خره و بعد یکی از آدامس‌ها رو می‌خوره. دقیقا معلوم نیست خوردن آدامس تو بازی GTA VI چه مزیتی داره، اما تو بازی RDR 2 آدامس‌های مختلفی از جمله آدامس تنباکو یا آدامس کوکائین وجود داشت که میشد ازشون انرژی دریافت کرد.

برداشتن و انداختن اسلحه‌ها در گیمپلی بازی GTA VI

شاید یکم خنده‌دار باشه که همچین موردی جزو قابلیت‌های جدید بازی GTA VI قلمداد میشه. اما اگه دقت کنید همیشه تو سری GTA وقتی یه اسلحه رو می‌بینیم که روی زمین افتاده، با نزدیک شدن بهش به صورت خودکار شخصیت اصلی اون رو بر میداره یا فقط گلوله‌هاش به تعداد گلوله‌های کاراکتر اصلی اضافه میشه. هیچوقت شخصیت اصلی برای برداشتن اسلحه خم نمی‌شد و از اون طرف هم امکان انداختن اسلحه‌ای که از قبل برداشته شده هم وجود نداشت. ظاهرا یکی دیگه از ویژگی‌هایی که از RDR 2 به گیمپلی بازی GTA VI اضافه شده، همین قابلیت برداشتن اسلحه جدید و انداختن اسلحه‌های قبلیه. چون فضای نگهداری اسلحه‌ها محدوده و نمی‌تونیم بیشتر از یه تعداد مشخصی اسلحه با خودمون حمل کنیم. از طرفی هم برای کاراکتر اصلی انیمیشن‌های متعددی طراحی شده تا درست مثل بازی RDR 2، اسلحه‌ها رو از روی زمین برداره و بذاره روی دوشش یا هرجای دیگه‌ای که اسلحه‌هاش رو نگه می‌داره. مثل کوله‌پشتی یا صندوق عقب ماشین.

نگهداری اسلحه‌ها تو صندوق عقب ماشین

بله درست متوجه شدید. اگه لیک‌های منتشر شده از GTA VI رو دنبال کرده باشید در جریان هستید که دیگه قرار نیست مثل نسخه‌های قبلی این سری، یه زرادخونه‌ی کامل رو با خودمون حمل کنیم. بلکه فقط میشه دوتا اسلحه‌ی کمری و دوتا رایفل بزرگ حمل کرد و اگه بخوایم بیشتر از این مقدار رو با خودمون جابجا کنیم، باید اونا رو بذاریم تو صندوق عقب ماشینمون. درست مثل قابلیتی که اسب‌ها تو بازی RDR 2 داشتن و میشد ازشون به عنوان یه صندوق نامحدود برای نگهداری اسلحه‌ها استفاده کرد. حالا به جای اینکه همه‌ی اسلحه‌هامونو همه‌جا با خودمون بگردونیم، اونا رو می‌ذاریم تو صندوق عقب ماشینمون و در صورت نیاز، هرکدوم رو که لازم داریم بیرون می‌کشیم و استفاده می‌کنیم.

فعالیت‌های دریایی مثل موج‌‍سواری و غواصی

تو یکی از جدیدترین اطلاعاتی که از بازی GTA VI به صورت غیررسمی لو رفته، باخبر شدیم که راکستار تمرکز زیادی روی فعالیت‌های دریایی داخل بازی داشته و هزینه‌های زیادی هم در این زمینه متحمل شده. راکستار، برای طراحی فیزیک جدید و واقع‌گرایانه‌ی آب تو بازی GTA VI حدودا 20تا مهندس جدید رو به طور اختصاصی برای کار کردن روی همین مورد مشغول به کار کرده و اونا تونستن یه سری تکنولوژی کاملا جدید رو برای طراحی آب به انجین راکستار اضافه کنن. حالا فیزیک و شکل ظاهری آب تو گیمپلی بازی GTA VI به قدری واقع‌گرایانه و جذاب شده که راکستار لازم دونسته یه عالمه فعالیت دریایی جدید تو بازی قرار بده. حتی تو نقشه‌ای که طرفدارها تونستن با توجه به لیک‌ها از بازی GTA VI طراحی کنن می‌بینیم که سرتاسر دنیای بازی به جز دریایی که دورتادور نقشه رو گرفته، پر شده از رودخونه‌ها و دریاچه‌های مختلفی که میشه انتظار داشت صرفا جنبه‌ی بصری ندارن و فعالیت‌های زیادی میشه تو اون‌ها انجام داد. یکی از این فعالیت‌ها، قراره ورزش موج سواری باشه. ورزشی که نه تنها تا به حال تو سری GTA وجود داشته، بلکه در کل زیاد تو بازی‌های ویدئویی ندیدیم و می‌تونه تجربه‌ی جدید و خیلی جالبی باشه. علاوه بر موج سواری، غواصی و مسابقات جت اسکی هم تو بازی قرار گرفته و قطعا این‌ها تمام مواردی نیستن که جزو فعالیت‌های دریایی تو بازی GTA VI قلمداد میشن. در کل بهتره بدونید که تو بازی GTA VI حسابی قراره با دریا سر و کار داشته باشید و از گرافیک خفن سطح آب و البته محیط قشنگ زیر آب لذت ببرید.

تنوع بالای ماشین‌ها در سطح شهر

بازی GTA V از خیلی از جهات یه بازی کاملا انقلابی بود که تو سال 2013 واقعا یه سر و گردن از همه‌ی بازی‌های open world بهتر به نظر می‌رسید. اما یکی از مواردی که همیشه در رابطه با این بازی اذیت‌کننده بوده و حتی تا تو نسخه‌های اخیر بازی هم تغییری نکرده، تنوع پایین ماشین‌ها تو دنیای بازیه. به طوری که بعد از دو سه ساعت گشت‌زنی تو نقشه‌ی بازی و پیدا کردن ماشین‌های جدید، دیگه تقریبا هیچ ماشین جدیدی تو دنیای بازی پیدا نمی‌کنید و تا انتهای بازی فقط همون مدل ماشین‌ها رو تو ترافیک‌های شهر مشاهده می‌کنید. ظاهرا بازی GTA VI قراره این مورد رو تا حد زیادی بهبود ببخشه و راکستار هم بودجه‌ی زیادی رو براش در نظر گرفته. قاعدتا اینکه تا انتهای بازی همچنان با ماشین‌های جدید مواجه بشیم، می‌تونه بیشتر از هرچیزی نشون دهنده‌ی وسعت خیلی زیاد دنیای بازی باشه. به خاطر همین وقتی کل نقشه‌ی GTA V رو زیر پا می‌ذاریم و هیچ ماشین جدیدی پیدا نمی‌کنیم، یکم دلسرد می‌شیم و این حس بهمون دست میده که واقعا دنیای بازی اونقدرا هم بزرگ نیست

هرلحظه ممکنه هوا طوفانی بشه!

شاید بشه گفت آب و هوای یک نواخت و نه چندان متنوع بازی GTA V هم همیشه جزو مواردی بوده که تاحدودی توی ذوق می‌زده و دوست داشتیم که بتونیم آب و هواهای متنوع‌تری رو تو این بازی تجربه کنیم. ظاهرا این مورد هم از جمله مواردیه که قراره تو گیمپلی بازی GTA VI تغییر کنه تا در مجموع آب و هواهای خیلی متنوع‌تری رو تو قسمت‌های مختلف نقشه‌ی بازی تجربه کنیم. برای مثال یکی از این مدل‌های آب و هوایی، طوفان‌های سهمگین و رعد و برقیه که کل شهرو به هم می‌ریزه و مردم شهر رو به سمت خونه‌هاشون فراری میده. شاید همچنان اونطور که انتظار داریم، تغییر فصل‌ها رو تو بازی شاهد نباشیم، اما همچنان تغییر چرخه‌ی هوایی بین آب و هواهای آفتابی، ابری، طوفانی، بارونی و … می‌تونه اتمسفرهای متنوعی رو تو دنیای بازی ایجاد کنه و جو آب و هوایی سری رو از اون شکل یک نواخت و همیشگی خودش خارج کنه. مخصوصا حالا که می‌دونیم فیزیک آب قراره پیشرفت‌های زیادی داشته باشه، به شخصه خیلی کنجکاوم ببینم که آیا بالاخره می‌تونیم انیمیشن سر خوردن قطره‌های بارون روی سطوح مختلف رو مشاهده کنیم یا نه؟!

باشگاه‌های بدنسازی و تاثیرشون روی شخصیت اصلی

یکی از ویژگی‌های خیلی جذاب بازی GTA: San Andreas که متاسفانه هیچوقت تو نسخه‌های بعدیش برنگشت، قابلیت تمرین تو باشگاه‌های بدنسازی و تغییر شکل ظاهری عضله‌های کاراکتر اصلی بود. موردی که تو بازی GTA V می‌تونست خیلی مورد استقبال قرار بگیره و با استفاده ازش می‌شد شکل ظاهری بدن شخصیت‌های اصلی رو هم تغییر داد. ظاهرا راکستار تصمیم داره تو گیمپلی بازی GTA VI این قابلیت رو به سری برگردونه و بهمون اجازه بده کاراکترهای اصلی بازی رو به باشگاه بدنسازی ببریم و شکل ظاهری بدن اون‌ها رو شخصی‌سازی کنیم. احتمالا با توجه به استانداردهای امروزی بازی‌ای به وسعت GTA VI، تمرین کاراکترها تو باشگاه صرفا باعث تغییر شکل ظاهری اونها نشه و روی مهارت‌های فیزیکی اون‌ها هم تاثیر زیادی بذاره. مثلا استقامت کاراکترها یا قدرت ضربات فیزیکی اون‌ها ممکنه از طریق تمرین کردن تو باشگاه افزایش پیدا کنه. من که به شخصه خیلی منتظرم با بانو Lucia برم باشگاه و چندین ساعت Squad بزنم ببینم واقعا تاثیر ظاهریش چشمگیر هست یا نه!

همونطور که گفتیم، همه‌ی این موارد حضورشون تو گیمپلی بازی GTA VI حتمیه و می‌تونید از وجود اون‌ها تو این بازی اطمینان داشته باشید. البته شک ندارم که راکستار یه عالمه مکانیزم جید دیگه رو هم تو این بازی جا داده که هنوز روحمون هم ازشون خبر نداره و قراره حسابی ما رو غافلگیر کنن. دیگه چه قابلیت‌های دیگه‌ای دوست دارید تو بازی GTA VI وجود داشته باشه؟ حتما ایده‌های خودتون رو باهامون به اشتراک بذارید شاید یه ویدئو هم راجع به مکانیزم‌هایی که دوست داریم تو بازی GTA VI وجود داشته باشن، ساختیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در رسانه های دیگر دنبال کنید

آخرین پست های ما