بازی‌های مورد علاقه‌ی سلبریتی‌های محبوب

بازی‌های-مورد-علاقه‌ی-سلبریتی‌های-محبوب

قدیما بازی‌های ویدئویی معمولا مخصوص کسایی بود که اصطلاحا خوره‌ی گیم بودن و کمتر جایی پیدا می‌شد ببینیم افراد مختلف با تخصص‌های متفاوت، به سمت بازی‌های ویدئویی جذب بشن و یه پا گیمر به حساب بیان. اما تو چند سال اخیر با بزرگتر شدن صنعت گیم می‌بینیم که دیگه فرقی نداره شغلت چیه یا چند سالته؟ همین که در طول روز چند ساعت وقت خالی داشته باشی، احتمالش زیاده که بری سراغ بازی‌های ویدئویی و از بینشون چند تا رو به عنوان بازی‌های مورد علاقه‌ی خودت انتخاب کنی. سلبریتی‌های محبوب هم از این قاعده مستثنا نیستن و بارها تو موقعیت‌های مختلف دیدیم که هنرمندا، بازیگرها، ورزشکارها و حتی سرمایه‌دارها و سیاستمدارهای معروف، از علاقمندی خودشون به بازی‌های ویئویی رونمایی کردن و حتی تعدادی از بازی‌ها رو به عنوان گیم‌های مورد علاقه‌ی خودشون معرفی کردن. تو مقاله امروز می‌خوایم چندتا از این موارد رو بررسی کنیم و ببینیم سلبریتی‌های محبوب شما، از کدوم بازی‌ها خوششون میاد و اصطلاحا طرفدار چه بازی‌هایی هستن؟

میلا کونس (Mila Kunis)

میلا-کونس-Mila-Kunis

بعد از خواندن این مقاله واقعا به این باور می‌رسید که همه‌ی بازیگرهای هالیوودی زمانی که جلوی دوربین نیستن، قطعا یجایی کنترلر دستشونه و نشستن پای بازی. یکی از هنرپیشه‌های هالیوودی که به گیمر بودنش معروف شده، خانم میلا کونس هست که به گفته‌ی خودش یک زمانی شدیدا به بازی MMO و چندنفره‌ی World of Warcraft اعتیاد داشته. میلا کونس تو یکی از مصاحبه‌هاش در این رابطه توضیح داده و گفته که یه زمانی کل تایم خودش رو در طول روز صرف بازی وارکرفت می‌کرده و این اعتیادش به بازی معروف بلیزارد به قدری تو فعالیت‌های هنریش اختلال ایجاد کرده بود که بالاخره از یجا تصمیم می‌گیره که کلا World of Warcraft رو ببوسه بذاره کنار و در عوض تو این چند سال بیشتر بازی‌های کژوال و معروفی مثل Call of Duty رو بازی می‌کنه که از لذت بازی‌های ویدئویی محروم نشه و هم با اعتیاد بیش از حد، زندگی خودش رو مختل نکنه.

دواین جانسون (راک)

دواین جانسون که یکی از هنرپیشه‌های معروف هالیوود به حساب میاد و تو همین کشور خودمون هم طرفدارهای زیادی داره، یکی از سلبریتی‌های معروفیه که با توجه به برنامه‌ی کاری فشرده و پرمشغله‌ی خودش، علاقه‌ی زیادی هم به بازی‌های ویدئویی داره و حتی یکی از فرنچایزهای معروف رو به عنوان بازی مورد علاقه‌ی خودش معرفی کرده. از اونجایی که دواین جانسون یه زمانی کشتی‌گیر بوده و تو سینما هم اغلب تو فیلم‌های اکشن و پر زد و خورد دیدیمش، انتظار میره که این هنرپیشه‌ی معروف آمریکایی، طرفدار بازی‌های اکشن و مبارزه‌ای باشه. و دقیقا همینطور هم هست و یکی از پر زد و خوردترین فرنچایزهای تاریخ، بازی مورد علاقه‌ی اون محسوب میشه و این فرنچایز هم چیزی نیست جز سری Mortal Kombat. دواین جانسون تو یکی از مصاحبه‌های خودش گفته که از همون سال 1992 که اولین نسخه Mortal Kombat منتشر شده، همیشه یکی از طرفدارهای پروپاقرص این سری بوده. اون همچنین اشاره‌ای هم به بازی اکشن Rampage داشت که که در واقع یک بازی آرکید قدیمیه که تو سال 1986 منتشر شده. اینطور که از بازی‌های مورد علاقه‌ی دواین جانسون مشخصه، ظاهرا این سلبریتی از همون سال‌های ابتدایی ظهور صنعت گیم دستی بر آتش داشته و علاقه‌ی زیادی هم به بازی‌های اکشن قدیمی داره. جالبه بدونید فیلم Rampage که دواین جانسون ستاره‌ی اصلیش بود هم با الهام از همون بازی قدیمی Rampage ساخته شده و خود جانسون اصرار داشته که همچین فیلمی ساخته بشه.

تام هالند

تام هالند، هنرپیشه‌ی نوظهور انگلیسی که تو چند سال اخیر با نقش اسپایدرمن به یه چهره‌ی جهانی محبوب تبدیل شده، تو یکی از مصاحبه‌های خودش اعلام کرده که بازی مورد علاقه‌اش تو تمام دوران زندگیش، بازی Uncharted 4 بوده و در واقع همین علاقه‌ی زیادش به بازی آنچارتد و کاراکتر نیتن دریک بوده که همزمان با رابطه‌ی خوبش با کمپانی سونی، نهایتا باعث شد ایفای نقش کاراکتر نیتن دریک تو فیلم سینمایی آنچارتد نسیب این بازیگر بشه. تام هالند همچنین تو مصاحبه‌ی خودش گفت که علاوه بر بازی Uncharted 4، اون یکی بازی معروف استودیوی ناتی داگ یعنی The Last of Us رو هم خیلی دوست داره و با اشتیاق زیادی اون رو تجربه کرده و به پایان رسونده. علاوه بر بازی‌های Uncharted 4 و The Last of Us، تام هالند اشاره‌ای هم به سری The Elder Scrolls داشته و گفته که بازی اسکایریم یکی از بهترین بازی‌هایی بوده که حسابی از تجربه کردنش لذت برده.

ایلان ماسک

ایلان ماسک رو میشه یکی از معروفترین یا حتی مهمترین اشخاصی دونست که تو چند سال اخیر تو سرتاسر جهان شهرت زیادی پیدا کرده و اصلا کسی باورش نمیشه که همچین شخص پرکار و سخت‌کوشی، حتی وقت کافی برای بازی کردن داشته باشه چه برسه بخواد یه بازی رو تموم کنه و بهش علاقمند بشه! ایلان ماسک که درحال حاضر به عنوان ثروتمندترین مرد جهان شناخته میشه، همزمان ریاست سه‌تا از بزرگترین کمپانی‌های جهان از جمله SpaceX، Tesla و Twitter رو برعهده داره و علاوه بر این‌ها چندین کسب و کار و سرمایه‌گذاری جانبی هم داره. شاید فکر کنید کسی مثل ایلان ماسک که یجورایی نماد سخت‌کوشی و موفقیت شده، اصلا علاقه‌ای به بازی‌های ویدئویی نداشته باشه و بازی کردن رو مساوی با هدر دادن وقت بدونه. اما اصلا اینطور نیست و در واقع میشه ایلان ماسک رو به عنوان یکی از بزرگترین طرفدارهای بازی‌های ویدئویی دونست. ایلان ماسک در جواب یکی از کاربرهای توئیتر که ازش درباره‌ی بازی مورد علاقه‌اش پرسیده بود، گفته بود که بازی‌های Deus Ex، Half-Life 2، Bioshock، Mass Effect 2، Fallout 3 و Fallout New Vegas و همچنین بازی Saints Row IV جزو بازی‌های مورد علاقه‌ی اون به حساب میان. اما لیست بازی‌هایی که ایلان ماسک از تجربه‌ی اونها لذت می‌بره فقط به همین موارد ختم نمیشه و در واقع میشه گفت ایلان ماسک هم مثل خیلی دیگه از گیمرها، اکثر بازی‌های جدید رو دنبال می‌کنه. برای مثال سال گذشته که بازی Elden Ring منتشر شده بود، ایلان ماسک زیاد درباره‌ی این بازی حرف می‌زد و حتی یه بار از دنبال کننده‌های خودش تو توئیتر خواسته بود که بیلدهای خودشون رو تو Elden Ring به اشتراک بذارن و خودش هم یه اسکرین شات از وضعیت کاراکترش تو این بازی پست کرده بود که نشون می‌داد ده‌ها ساعت پای این بازی نشسته و کاملا حرفه‌ای شده.

وین دیزل

تا اینجای کار فهمیدیم که حتی پرمشغله‌ترین سلبریتی‌ها مثل دواین جانسون و ایلان ماسک هم علاقه‌ی زیادی به بازی‌های ویدئویی دارن و منتظر یه فرصت ایده‌آلن تا سریع برن سراغ کنسولشون و بشینن پای بازی. وین دیزل، ستاره‌ی محبوب سری فیلم‌های Fast and Furious  هم از این قاعده مستثنا نیست و تو اوقات فراغت خودش بازی‌های زیادی رو تجربه می‌کنه. وین دیزل قبل از هرچیزی، علاقه‌ی شدیدی به بازی رومیزی Dungeons and Dragons داره و اون رو به عنوان بهترین تجربه‌ی گیمینگ زندگیش معرفی می‌کنه. اما اگه بخوایم مستقیما در رابطه با بازی‌های ویدئویی مورد علاقه‌اش بدونیم، وین دیزل طرفدار بازی‌های چندنفره و آنلاین MMO و همچنین شوترهای اول شخص مثل سری Call of Dutyئه. وین دیزل اونقدری از بازی‌های ویدئویی خوشش میاد که حتی یه استودیوی بازیسازی اختصاصی به اسم Tigon Studios برای خودش تاسیس کرد تا بازیسازهای حاضر تو این استودیو یه بازی با اقتباس از فیلم Chronicles of Riddick که خود وین دیزل ستاره‌ی اصلی اون بود، تولید کنن. استودیوی بازیسازی وین دیزل، تو سال 2004 بازی The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay رو منتشر کرد که تو اون زمان یکی از بهترین بازی‌های شوتر اول شخص روی کنسول Xbox 360 به حساب میومد و حتی منتقدین هم بازخورد خیلی خوبی نسبت به این بازی داشتن. به طوری که بعدا دنباله‌ی این بازی با پسوند Assault on Dark Athena تو سال 2009 منتشر شد و به عقیده‌ی خیلی از گیمرها حتی از نسخه‌ی قبلیش هم بهتر بود. خلاصه میشه گفت وین دیزل به موازات فعالیت‌های سینمایی خودش، تو صنعت گیم هم دستی بر آتش داره و به جز بازی‌هایی که خودش مستقیما سرپرست تولیدشون بوده، به عنوان هنرپیشه با استودیوهای زیادی همکاری کرده و تو خیلی از بازی‌های معروف حضور داشته. اگه به این موضوع علاقمندید حتما برامون کامنت بذارید تا یه ویدئوی اختصاصی راجع به همه‌ی بازی‌هایی که وین دیزل تو اون‌ها حضور داشته براتون تهیه کنیم.

ساموئل ال. جکسون

این یکی با توجه به سن و سالش و همچنین نقش‌هایی که تو فیلم‌های مختلف ایفا کرده، باورش سخته که فن بازی‌های ویدئویی باشه. اما حتی ساموئل ال. جکسون هم علاقه‌ی زیادی به بازی‌های ویدئویی داره و سری بازی GTA همیشه یکی از بازی‌های مورد علاقه‌ی این هنرپیشه‌ی آمریکایی بوده. اینکه ساموئل ال. جکسون طرفدار سری GTA باشه آنچنان هم دور از انتظار نیست. چون چندین سال پیش، این هنرپیشه تو پروسه‌ی ساخت بازی GTA: San Andreas با راکستار گیمز همکاری کرده و صداپیشگی آنتاگونیست اصلی این بازی یعنی آفیسر تنپنی (Officer Tenpenny) رو برعهده داشته که واقعا از حق نگذریم یکی از کاراکترهای به یاد موندنی سری GTA به حساب میاد و هممون با صداش خاطره داریم. ساموئل ال. جکسون همچنین طرفدار بازی‌های Fallout و Call of Duty هم هست و تو یکی از مصاحبه‌های خودش گفته که علاقه‌ی زیادی به بازی‌های پیچیده و طولانی داره.

جک بلک (Jack Black)

جک بلک به عنوان یکی از کمدین‌های معروف هالیوود، همیشه با صنعت گیم در ارتباط بوده و بیشتر از اینکه صرفا بخواد یه گیمر معمولی باشه و از تجربه‌ی بازی‌های مورد علاقه‌اش لذت ببره، در تلاش بوده تا از مهارت گویندگی خودش، تو همکاری با استودیوهای بازیسازی بهره ببره. یکی از قدیمی‌ترین کاراکترهایی که جک بلک صداپیشگی اون رو برعهده داشته، کاراکتر ادی ریگز (Eddie Riggs) از بازی Brutal Legend هست که برای کنسول PS2 منتشر شده بود و به لطف صدای جذاب جک بلک، ادی ریگز رو به یکی از کاراکترهای معروف و ماندگار دنیای گیم تبدیل کرد. به طوری که به جرات میشه گفت شهرت کاراکتر ادی ریگز حتی از خود بازی Brutal Legend هم پیشی گرفته و حتی شما هم ممکنه بدون اینکه اسم این بازی رو هم شنیده باشید، کاملا با شکل و شمایل و صدای کاراکتر ادی ریگز آشنا باشید. جک بلک معتقده که یکی از بزگترین دستاوردهایی که تا به حال تو زندگیش داشته، تولید بازی Project Gotham Racing بوده که به صورت انحصاری برای کنسول Xbox 360 منتشر شده بود و زمان خودش به عنوان یکی از بهترین و خوش‌ساخت‌ترین بازی‌های ریسینگ شناخته می‌شد. تو سال 2018 جک بلک یه کانال یوتیوبی گیمینگ برای خودش راه‌اندازی کرد که از طریق اون گیمپلی خودش از بازی‌های قدیمی آرکید رو به اشتراک می‌ذاشت و حتی با یوتیوبرهای معروفی مثل PewDiePie هم تو این کانال همکاری داشته. اگه خواستید می‌تونید یه سر به کانال Jablinski Games بزنید و تجربه‌های گیمینگ جک بلک رو دنبال کنید.

هنری کویل (Henry Cavil)

تو این ویدئو با سلبریتی‌هایی آشنا شدید که علاقه‌ی زیادی به بازی کردن دارن و حتی تو ساخت خیلی از بازی‌ها با شرکت‌های بزرگ بازیسازی همکاری داشتن، اما اگه بخوایم یه سلبریتی رو به عنوان هاردکورترین گیمر انتخاب کنیم، قطعا هنری کویل خواهد بود. منظورم از هارکور بودن اینه که به قدری جذب یه بازی ویدئویی بشی که کلا از کار و زندگیت عقب بیوفتی و تو اون بازی استاد بشی. هنری کویل یکی از طرفدارهای پروپاقرص بازی World of Warcraft بوده و اعتیاد شدیدش به این بازی نزدیک بود به قیمت از دست دادن معروف‌ترین پروژه‌ی سینمایی زندگیش یعنی فیلم Man of Steel و نقش سوپرمن ختم بشه! هنری کویل تو یکی از مصاحبه‌هاش توضیح میده که یه زمان به قدری جذب بازی World of Warcraft شده بود که حتی نمی‌رسید به تلفن‌های کاری زک اسنایدر، کارگردان فیلم Man of Steel جواب بده! موردی که در صورت تکرار بیش از اندازه ممکن بود به قیمت اخراجش از پروسه‌ی ساخت این فیلم و از دست دادن معروفترین نقشی که تا حالا تو زندگی حرفه‌ایش داشته تموم بشه. چند سال بعد از اینکه هنری کویل بالاخره تونست اعتیادش به بازی World of Warcraft رو ترک کنه، با کمپانی نتفلیکس وارد همکاری شد تا تو سریال The Witcher نقش گرالت رو بازی کنه. هنری کویل برای اینکه کاملا با این کاراکتر و دنیای ویچر آشنا بشه، مدت زیادی رو صرف تجربه‌ی بازی The Witcher 3 کرد و بعد از صدها ساعت تجربه‌ی این بازی دیگه خودش رو یکی از طرفدارهای دو آتیشه‌ی بازی‌های فانتزی و سبک نقش‌آفرینی می‌دونه.

دریک (Drake)

دریک، رپر معروف آمریکایی، یکی دیگه از سلبریتی‌‎هاییه که به بازی کردن علاقه داره و اوقات فراغت خودش رو صرف تجربه‌ی بازی‌های ویدئویی می‌کنه. دریک که همیشه جزو آرتیست‌های برتر بیلبورد بوده و همیشه هیت‌ترین موزیک‌های سال رو تولید می‌کنه، تو یکی از مصاحبه‌هاش توضیح داده بود که وقتی مشغول شعر نوشتن یا ضبط تِرک‌های خودش نیست، بین تایم‌های استودیو مشغول فورتنایت بازی کردن میشه و اتفاقا خیلی هم تو بازی فورتنایت حرفه‌ایه. تو دورانی که فورتنایت حسابی رو بورس بود و محبوبیت زیادی بین استریمرهای معروف داشت، دریک معمولا با نینجا که اون زمان بزرگترین استریمر توئیچ به حساب میومد، فورتنایت بازی می‌کرد. استریم‌های مشترک دریک و نینجا از بازی فورتنایت، به یکی از پربازدیدترین محتواهای توئیچ تبدیل شده بود و هر بار صدها هزار نفر تو استریم نینجا حاضر می‌شدن تا فورتنایت بازی کردن دریک رو تماشا کنن.

دنیل کریگ

و اما می‌رسیم به آخرین سلبریتی لیستمون که همیشه ثابت کرده آدم خوش‌سلیقه‌ایه. دنیل کریگ رو اکثرا به عنوان ستاره‌ی فیلم‌های جیمز باند می‌شناسیم و از حق نگذریم واقعا بهترین جیمز باندی بود که تابه‌حال سینما به خودش دیده و حالا که کارش با این سری تموم شده، امیدواریم جایگزین خوب و درخوری براش در نظر بگیرن. دنیل کریگ تو یکی از مصاحبه‌های راجع به علاقه‌ی خیلی زیادش به سری بازی‌های GTA صحبت کرده و گفته که از نظر خودش بازی GTA: Vice City بهترین و خاطره‌ساز ترین بازی‌ایه که از این سری تجربه کرده. ظاهرا دنیل کریگ عاشق اینه که تو وایس سیتی پلیس رو بندازه دنبال خودش و بعد با پای پیاده سعی کنه از دستشون فرار کنه. جیمز بانده دیگه چی میشه گفت؟!

این هم از لیست 10تایی سلبریتی‌های معروفی که علاقه‌ی زیادی به بازی‌های ویدئویی داشتن و میشه بین سلبریتی‌های محبوب دنیا، ازشون به عنوان گیمرهای واقعی اسم برد. علاقه‌ی شدید این اشخاص به بازی‌های ویدئویی و همچنین صدها ساعت تجربه‌ای که از بازی‌های مورد علاقه‌شون داشتن، بهمون ثابت میکنه که فرقی نمی‌کنه چند سالته و چه شغلی داری. اگه وقت کافی برای استراحت کردن داری، پس قطعا می‌تونی گیمر باشی و از یکی از بهترین فرم‌های صنعت سرگرمی لذت ببری.

شما چه سبلیریتی‌های دیگه‌ای رو می‌شناسید که تو مصاحبه‌های خودشون به دوران گیمری و بازی‌های مورد علاقه‌شون اشاره کرده باشن؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در رسانه های دیگر دنبال کنید

آخرین پست های ما