در یکی از تازهترین مصاحبهها با شینجی میکامی، خالق سری محبوب و پرطرفدار Resident Evil اعلام کرده است که دیگر قصد ندارد در ژانر بازیهای ترسناک فعالیت کند. میکامی، که 8 سال با استودیو Tango Gameworks بود، مسئولیت پروژههای بزرگی را به عهده داشته، در این مصاحبه از دلایل ترک خود از این استودیو و برنامههای آتی خود سخن گفته است.
بنا به گفتههای میکامی، او در نظر داشت که استودیو Tango Gameworks را در سال 2022 ترک کند، اما به دلایلی که در مصاحبه به آنها اشارهای نشده است، مجبور به ماندن برای یک سال دیگر شد. این تصمیم، که بیانگر تعهد او به تکمیل وظایفش در قبال استودیو و تیم خود بوده، نه تنها نشان از مسئولیتپذیری او دارد، بلکه بیانگر این واقعیت است که میکامی میخواهد فضایی مناسب برای رشد نسلهای جدید در این استودیو ایجاد کند.
در همین راستا، میکامی تاکید کرده است که خروج او از استودیو Tango Gameworks بر پایه هیچ دشمنی یا نارضایتی نبوده است. او ، بیشتر به دلیل خواسته شخصی و ایجاد فرصتهایی برای جوانترها از استودیو خارج شد تا آنها بتوانند در محیطی حمایتشده رشد کنند و به توانمندیهای خود بپردازند.
شاید مهمترین بخش این مصاحبه، اظهارات میکامی در مورد آینده حرفهای خود و تغییر مسیر در زمینه تولید بازیها بوده است. شینجی میکامی صراحتاً اعلام کرده که دیگر قصد ندارد یک اثر ترسناک دیگر بسازد. او اشاره کرد که پس از سالها کار در این سبک، حالا میخواهد به ساخت بازیهایی بپردازد که ساختار سادهتری داشته باشند.
این تصمیم جدید میکامی ممکن است برای طرفداران بازیهای ترسناک که سالها از خلاقیتهای او در این ژانر لذت بردهاند، شگفتانگیز باشد، اما این گام نشاندهنده تمایل او برای کاوش در عرصههای جدید و شاید حتی غافلگیرکنندهتر است. با این تغییر مسیر، میکامی میتواند تجربیات و دیدگاههای جدیدی را در صنعت بازیهای ویدیویی به ارمغان آورد، و این امر میتواند تاثیراتی دوربرد در ژانرهای دیگر داشته باشد.