داستان The Last of Us 3 پیش‌بینی شده توسط هوش مصنوعی

داستان The Last of Us 3

محبوبیت TLOU برای گیمرا هیچ موقع کم نمیشه که هیچ، الان به لطف سریالش خیلی بیشترم شده و انقدر استقبال ها ازش خوب بود که رفقامون توی HBO هنوز که سریال تموم نشده برای فصل دومم تمدیدش کردن و خلاصه طرفدارای TLOU دارن حسابی کیف میکنن. تازه اونایی که هنوز موفق به تجربه قسمت اول بازی نشدن میتونن 8 فروردین 1402 روی پلتفرم استیم این بازی رو انجام بدن.

حالا از این داستانا که بگذریم اگه قسمت دوم بازی رو تموم کرده باشین حتما منتظر اعلامیه The Last of Us Part III بودین. حالا Naughty Dog که نم پس نمیده و چیزی نمیگه و همه ما مطمئنیم که مسئله رسیدن ایده داستان خوب و کمی زمان هست.

نیل دراکمن توی مصاحبه اخیرش گفته که خیلیا در مورد قسمت سوم لست ازمون سوال میکنن که قراره ساخته بشه یا نه، مردم فکر میکنن که ما تحت فشاریم تا حتما یه دنباله جدید بسازیم، اما خدا رو شکر ناشر ما سونی هست و اصلا ما رو مجبور به ساخت دنباله نمی‌کنن.

نیل دراکمن کلا تو مصاحبه هاش میپیچونه قضیه رو و می‌خواد فشار روی تیمش نباشه ولی خب از اونجایی که طرفدارا نمیتونن منتظربمونن و اخیرا هم حوزه هوش مصنوعی خیلی سر زبونا افتاده یه فن خوش ذوق زحمت کشیده و از Chat GPT خواسته تا یه فیلمنامه برای دنباله‌ی TLOU 2 بسازه.

شاید بگین این Chat GPT و هوش مصنوعی چی هست اصن مد شده این روزا، اساساً، ChatGPT یک «چت‌بات» (Chatbot) مبتنی بر هوش مصنوعی هستش که می‌تونه به هر سوالی جواب بده. میتونین مسئله های فیزیک و ریاضی بدین حل کنه؛ میتونین ازش بخواین براتون برنامه بنویسه و حتی ازش بخواین داستان قسمت بعدی لست رو بنویسه براتون!

طبیعیه که چون داستان اصلی بازی نیست از آینده اسپویلی نداریم ولی طبیعیه که از نسخه های قبل ممکنه بخشایی از داستان براتون لو بره، پس یه لایک بندازین پای ویدیو و یه کامنت بذارین که سریال د لست آف آس رو تا الان دوست داشتین یا نه؟ راستی میتونین از کانال همه قسمت های سریال رو با زیرنویس فارسی و در همه کیفیت ها دانلود کنین و ببینین.

برگردیم سر آشی که هوش مصنوعی پخته و ببینیم چی نوشته برامون:

بازی چندین سال پس از وقایع The Last of Us Part II شروع می‌شه. الی و دینا در جامعه پیشرفته جکسون زندگی می‌کنن، فرزندشون را با هم بزرگ می‌کنن و رابطه‌شون قوی‌تر از همیشست، اما زندگی آروم و صلح‌آمیزشون با ظهور یک تهدید جدید از بین می‌ره، تهدیدی که نه تنها جامعه اونها، بلکه کل کشور رو تهدید می‌کنه. الی برای یافتن منبع تهدید راهی سفر می شه.

The Last of Us 3 new story

یه سوالی که پیش میاد اینه که توی پایان قسمت دوم دینا الی رو ترک کرد و کنجکاو شدیم بدونیم که چطوری توی این سناریو فرضی این دو عزیز عاشق به هم رسیدن که الی بازم ترکش کرد و راهی سفر شد. گردن گیر الی کلا خرابه مثل این که.

حالا احتمالا می‌پرسین که اصلا این تهدید چی هست که خب هوش مصنوعی اول یکم وضعیت ابی رو توضیح داده:

ابی اکنون عضو یک سازمان نظامی هست که در تلاشن کنترل کشور را از دست افراد آلوده و سایر گروه های مهاجم بگیرن. با توجه به توضیحاتی که به چت جی پی تی داده شده احتمالا داره به گروه فایرفلای اشاره میکنه. داستان ابی با ماموریت اون و تیمش برای نفوذ و دستیابی به یه شهرک که دست یه گروه از دشمنه شروع میشه ولی در طول این مرحله یه مشکلی به وجود میاد، ابی اسیر میشه و میفته دست دشمن.

برمیگردیم به الی که جکسون رو ترک کرده و از اونجایی که الی در خطر نیست و خود خطره، متوجه میشه که یه کاسه ای زیرنیم کاسه سازمان نظامی هست و اینا دارن یه گندی میزنن.

در مسیری که الی داره جلو میره، ابی رو پیدا میکنه و یه سری داستانای گذشته یاد جفتشون میاد که طبیعتا خیلی برای جفتشون خوشایند نیست. ولی خب تصمیم می‌گیرن که با هم برای فرار تلاش کنن و اختلافات قبلی رو بذارن کنارکه می‌فهمن یه اشتراکاتی بینشون هست.

حالا که الی و ابی رفیق شدن تصمیم میگیرن که برای نجات بشریت هم قسم بشن و برن به جنگ دشمن مشترکشون که احتمالا گروه خاصی از فایر فلای ها هستن.

این هوش مصنوعیم چیز جالبیه ها، یعنی فکر میکنم ایده ای که برای تیم شدن الی و ابی داده میتونه باعث بشه یه داستان جذاب برای قسمت سوم به وجود بیاد. به هرحال هر چه پیش آید خوش آید.

در ادامه راه با یه سری تحقیقات متوجه میشن که رهبر این سازمان نظامی درحال یه سری آزمایش روی افراد بیمار و آلوده هست که یه نوع به روز و کشنده تری از بیماری و افراد آلوده رو به وجود بیاره.

حالا الی و ابی با آلوده های جدید و سازمان مبارزه میکنن تا از گسترش این سویه جدید جلوگیری کنن و بشریت رو از انقراض نجات بدن.

طبق گفته های هوش مصنوعی توی نسخه سوم یه موجودی به اسم Behemoth میاد بالاسرمون که خیلی بزرگتر و قوی تر از Rat King هست که یعنی دهنمون سرویسه.

حالا تقریبا کل پلات رو هوش مصنوعی برامون در آورده و فقط میمونه پایان بازی که هوش مصنوعی عزیز دل ما در این رابطه میگه:

در نهایت الی باید برای نجات جان نسل های آینده بشریت دست به یه فداکاری بزرگ بزنه.

احتمالا منظور از این فداکاری بزرگ اینه که الی باید بالاخره جونش رو فدای درمان این بیماری کنه و کاری که میخواست چند سال پیش با جول خدا بیامرز انجام بده رو تکمیل کنه.

برای ابی توضیح خاصی نیومده ولی شاید اونم تبدیل به رهبر جدید فایرفلایز بشه و پیگیر قضیه واکسن بشه و مسیر پدرش رو به پایان برسونه.

این پایان یه پایان کاملا غم انگیز و در عین حال شیرینه که دستپخت هوش مصنوعی شرکت Open Ai یعنی Chat GPT نوشته بود و یکم پر و بالم بهش دادیم تا تکمیل تر بشه.

نظرتون چی بود درمورد داستانش؟ خدایی بد ننوشته بود و ایده باحالی داده بود. البته که نویسنده های Naughty Dog خودشون کاملا چیره دست هستن و هر چیزی رو انتخاب کنن باور نکردنی و حتی از این پلات هم جذابتر میشه ولی خب رویا پردازی همیشه جذابه. امیدواریم که اومدن نسخه سوم واقعی خیلی دورو دیر نباشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در رسانه های دیگر دنبال کنید

آخرین پست های ما