Avatar: Frontiers of Pandora یوبی‌سافت ترکونده

Avatar Frontiers of Pandora

از حدودا دو سال پیش که یوبی‌سافت بازی Avatar: Frontiers of Pandora رو معرفی کرد، تقریبا هیچ خبر جدیدی از این پروژه به دستمون نرسیده. به جز خبری که سال گذشته منتشر شد و به تعویق افتادن انتشار بازی رو تایید می‌کرد. خبری که آنچنان غافلگیرمون نکرد. فکرشو کنید یوبی‌سافت بخواد یه بازی بزرگ منتشر کنه و حداقل یکی دو سال اون رو به تعویق نندازه. اصلا امکان‌پذیر نیست!

خلاصه که یوبی‌سافت اعلام کرد این بازی قراره جایی بین سال‌های 2023 و 2024 میلادی منتشر بشه و پیش‌بیمون مبنی بر اینکه یوبی‌سافت قصد داره این بازی رو همزمان با اکران فیلم جدید آواتار منتشر کنه، اشتباه از آب در اومد. حالا بعد از گذشت دو سال، تقریبا میشه گفت هیچ اطلاعاتی از اینکه سبک بازی چجوریه و محتویات داستانیش قراره به چه شکلی باشه، نداریم. با اینکه یوبی‌سافت هنوز به صورت رسمی پروسه‌ی نهایی تبلیغات قبل از انتشار بازی Avatar: Frontiers of Pandora رو شروع نکرده، همچنان از گوشه و کنار فضای مجازی گزارش‌های مختلفی به دستمون می‌رسن که اطلاعات جالبی از این بازی به همراه دارن. اطلاعاتی مثل سبک گیمپلی یا کلیت خط داستانی بازی که خوشبختانه به لطف این گزارش‌های غیررسمی، حالا می‌تونیم یه چشم‌اندازی کلی از این موارد داشته باشیم. پس بدون معطلی بریم ببینیم بازی جدید آواتار، دقیقا چه سبکی داره و چه داستانی رو قراره برامون روایت کنه؟

موقعی که یوبی‌سافت تو مراسم E3 2021 برای اولین بار از این بازی رونمایی کرد، یه تریلر کوتاه که به طور مستقیم از داخل انجین بازی ضبط شده بود بهمون نشون داد که به جز به نمایش گذاشتن قسمت‌هایی از دنیای بازی، با تماشا کردنش محتوای خاصی دستگیرمون نمی‌شد. اما به تازگی یکی از لیکرهای جدید یوبی‌سافت که اخیرا اطلاعات موثقی رو از بازی Assassin’s Creed Mirage لو داده بود، علاوه بر اینکه چندتا اسکرین‌شات غیررسمی از گیمپلی بازی منتشر کرده، اطلاعاتی هم خط داستانی و شخصیت اصلی این بازی به اشتراک گذاشته که قطعا دونستنشون برای همه طرفدارهای بازی آواتار، می‌تونه هیجان‌انگیز باشه. ماجرا از این قراره که چند وقت پیش یکی از کاربرهای توئیتر به اسم ScriptLeakerR6 تو صفحه توئیتر خودش اطلاعات جدیدی رو از این بازی به اشتراک گذاشته بود که در بین‌شون همونطور که گفتیم، چندتا اسکرین شات هم از گیمپلی بازی به چشم می‌خورد. اولش مطمئن نبودیم که آیا این اسکرین‌شات‌ها واقعا از گیمپلی بازی Avatar: Frontiers of Pandora ضبط شدن یا نه؟ تا اینکه بعد از مدت کوتاهی متوجه شدیم همه این اسکرین‌شات‌ها با پیگیری سریع یوبی‌سافت از توئیتر حذف شدن و حالا به هیچ طریقی نمیشه تو پلتفرم‌هایی مثل توئیتر و یوتیوب، بهشون دسترسی داشت. همین پیگیری‌های سفت و سخت و قانونی یوبی‌سافت نشون میده که اون اسکرین‌شات‌ها واقعی بودن و از داخل بازی ضبط شدن. اما این اسکرین‌شات‌هایی که کیفیت خیلی پایینی داشتن و الان هم ما نمی‌تونیم اینجا به شما نشون‌شون بدیم، دقیقا چه چیزی رو از بازی نشون می‌دادن و چه نتیجه‌ای میشه ازشون گرفت؟

گیمپلی بازی Avatar: Frontiers of Pandora

اولین یا شاید بشه گفت تنها مورد مهمی که با دیدن این اسکرین‌شات‌ها دستگیرمون میشه اینه که بازی Avatar: Frontiers of Pandora قراره تو گیمپلی خودش از زاویه دوربین اول شخص استفاده کنه. همونطور که می‌دونید، یوبی‌سافت قبل از این هم یک بازی ویدئویی با اقتباس از روی فیلم Avatar جیمز کامرون تولید کرده بود که اتفاقا خیلی بازی جذابی هم بود تو دوران خودش اما یک فرق اساسی که با این بازی جدید داشت این بود که تو گیمپلیش از زاویه دوربین سوم شخص استفاده شده بود. اما حالا بعد از دیدن این اسکرین‌شات‌های غیررسمی، وقتی که به عقب برمی‌گردیم و تریلر این بازی رو تماشا می‌کنیم، متوجه میشیم که یوبی‌سافت حتی تو همون تریلر هم زاویه دوربین اول شخص بازی رو بهمون نشون داده بود منتها هنوز مطمئن نبودیم که دقیقا چه اتفاقی داره داخل این تریلر میوفته؟ منتها الان مطمئن شدیم که بازی Avatar: Frontiers of Pandora قراره یه شوتر اول شخص علمی تخیلی باشه که بازیکن‌ها رو به سیاره پاندورا میبره تا تو جبهه‌ی نبرد بین انسان‌های مهاجم و ناوی‌های بومی این سیاره قرار بده. اگه بازی قدیمی آواتار رو تجربه کرده باشید، می‌دونید که داستان اون بازی تا حد خیلی زیادی مشابه اتفاقات اولین فیلم روایت میشد. بازیکن‌ها در ابتدای بازی در نقش یک سرباز انسان ظاهر میشدن که با ورود به داخل یک دستگاه، به آواتار یک ناوی شیفت می‌کردن و ماموریت‌هایی که در طول بازی پشت سر می‌ذاشتن هم کاملا در راستای پیشبرد اهداف انسان‌ها بود. یا حداقل اول داستان ماجرا از این قرار بود. اما حالا اطلاعات لو رفته از این بازی بهمون نشون میده که حتی خط داستانی این بازی جدید هم خیلی قراره متفاوت‌تر از اون بازی قدیمی باشه.

داستان بازی Avatar: Frontiers of Pandora

داستان بازی Avatar: Frontiers of Pandora از این قراره که تو ابتدای بازی، در نقش یک کودک ناوی قرار می‌گیریم که توسط انسان‌ها ربوده شده و مدت زیادی رو آموزش دیده تا تو عملیات فتح پاندورا، به انسان‌ها کمک کنه. یعنی دیگه قرار نیست در نقش انسانی قرار بگیریم که با شیفت کردن داخل بدن یک آواتار، با ظاهر ناوی‌ها به درون جامعه‌ی بومی‌های سیاره پاندورا نفوذ کنه. بلکه از همون ابتدای مسیر، شخصیت اصلی بازی، اصالتا یک ناویه که از بچگی تحت کنترل انسان‌ها بوده و به نوعی در نقطه مقابل مردم خودش قرار گرفته. با اینکه شخصیت اصلی بازی تفاوت‌های زیادی با شخصیت اصلی فیلم اول داره، اما اتفاقاتی که پیش روی این شخصیت قرار میگیره، تا حد زیادی سرنوشت جیک سالی، شخصیت اصلی فیلم اول آواتار رو برامون تداعی میکنه. سربازی که در ابتدا از سمت انسان‌ها مامور میشه تا به داخل جامعه‌ی ناوی‌ها نفوذ کنه و اعتماد اونها رو به دست بیاره. اما به مرور زمان با ارتباط برقرار کردن با اجداد خودش و آشنا شدن با آداب و رسوم ناوی‌ها، متوجه متجاوز بودن انسان‌ها میشه و شروع به همکاری با ناوی‌ها میکنه. تو بازی Avatar: Frontiers of Pandora هم دقیقا همین اتفاق قراره بیوفته. یجورایی میشه پیش‌بینی کرد که تقریبا یک سوم اول بازی صرف نفوذ شخصیت اصلی به جامعه‌ی ناوی‌ها میشه تا اطلاعات سری اون‌ها رو برای انتقال به مقر فرماندهی انسان‌ها استخراج کنه، اما سریعا تحت تاثیر ناوی‌ها قرار میگیره و بعد دو سوم باقی مونده‌ی بازی رو صرف مقابله با انسان‌ها و دفاع از سیاره پاندورا میکنه. حتی تو یکی از اسکرین شات‌های لو رفته از بازی هم به خوبی قابل مشاهدست که شخصیت اصلی که یک ناوی هست و پوستی آبی‌رنگ داره، اسلحه به دست در مقابل انسان‌ها قرار گرفته و داره با اون‌ها مبارزه می‌کنه.

بازی Avatar: Frontiers of Pandora

اطلاعاتی که این لیکر از بازی Avatar: Frontiers of Pandora در دسترسمون قرار داده شامل جزئیات مختلفی از دیگر المان‌های موجود در گیمپلی این بازی هم میشه. برای مثال این لیکر که ادعا میکنه به یکی از پوسترهای تبلیغاتی منتشر نشده‌ی بازی دسترسی داره، اعلام کرده که تو قسمتی از توضیحات رسمی بازی اومده که “به عنوان یک ناوی، باید با ریشه‌های آبا و اجدادی خودمون ارتباط برقرار کنیم تا قدرت خودمون رو افزایش بدیم.” همچنین المان‌های نقش‌آفرینی متعددی هم تو بازی قرار گرفتن تا با استفاده از اون‌ها قابلیت‌ها و مهارت‌های شخصیت اصلی رو ارتقا بدیم و از طریق بهره گرفتن از مکانیزم‌های مورد علاقه‌ی خودمون، به پلی استایل (Play Style) مورد نظر خودمون تو بازی دست پیدا کنیم. تو بازی به عنوان یک ناوی که همزمان هم به زرادخانه‌ی انسان‌ها دسترسی داره و هم تجهیزات سنتی ناوی‌ها رو در اختیار داره، می‌تونیم به طور همزمان هم از سلاح‌های ناوی‌ها مثل تیروکمان و نیزه استفاده کنیم و هم سلاح‌های بسیار مخرب‌تر انسان‌ها مثل رایفل‌ها و شات‌گان‌ها رو مورد استفاده قرار بدیم. همونطور که گفتیم، تو بازی قراره از المان‌های شبیه به بازی‌های نقش‌آفرینی برای ارتقای مهارت‌های خودمون استفاده کنیم. یعنی این کاملا به سلیقه خودمون بستگی داره که کاملا مثل یک ناوی اصیل رفتار کنیم و به جز سلاح‌های سنتی این مردم، از سلاح دیگه‌ای استفاده نکنیم. یا اینکه برای برقراری توازن تو میدان نبرد، از سلاح‌های بسیار قوی‌تر خود انسان‌ها برای از پا درآوردن انسان‌ها استفاده کنیم. طبق این اطلاعات لو رفته، تو بازی حتی می‌تونیم با یک بنشی (Banshee) ارتباط برقرار کنیم که همون موجودات بالدار شبیه به اژدهایی هستن که تو فیلم‌ها مشاهده کردیم و ناوی‌ها برای پرواز کردن ازشون استفاده می‌کنن. شخصیت اصلی با استفاده از بنشی شخصی‌سازی شده‌ی خودش می‌تونه علاوه‌بر جابجایی سریع و هوایی تو محیط بزرگ بازی، از این موجود حین مبارزات هم استفاده کنه.

Avatar: Frontiers of Pandora تو یک قاره‌ی کاملا جدید

تو این پوستر تبلیغاتی بازی حتی یه سطر دیگه هم وجود داره که حقیقتا خیلی هیجان‌انگیز به نظر می‌رسه. بر اساس این سطر، بازی Avatar: Frontiers of Pandora تو یک قاره‌ی کاملا جدید جریان پیدا میکنه که قبل از این تو هیچکدوم از فیلم‌های آواتار مشاهده‌اش نکردیم. یعنی قراره محیط‌هایی رو تو بازی شاهد باشیم که از لحاظ پوشش گیاهی و دیگر ویژگی‌های ظاهری، کاملا جدید و متفاوت به نظر می‌رسن و حضور پیدا کردن در اون‌ها می‌تونه تجربه‌ی خیلی خاص و منحصر به فردی برامون برامون به ارمغان بیاره. تو این سطر به این نکته هم اشاره شده که جهان بازی حتی برای یک ناوی هم خیلی خطرناکه و کوچیکترین خطا از سمت بازیکن می‌تونه منجر به مرگ شخصیت اصلی بشه.

همونطور که میشد پیش‌بینی کرد، تو این بازی همچنین قابلیت کرفتینگ و شخصی‌سازی ظاهر شخصیت اصلی هم قرار گرفته و می‌تونیم شخصیت اصلی خودمون رو همونطوری که می‌خوایم شخصی‌سازی کنیم و لباس‌های اون رو تغییر بدیم. در کل قراره با یه بازی خیلی بزرگ روبرو بشیم که تا چندین سال به عنوان بهترین تجربه‌ی ویدئوگیمی از دنیای آواتار جیمز کامرون، پرچمداری کنه.

نظر شما راجع به این بازی چیه؟ به نظرتون یوبی‌سافت می‌تونه Avatar: Frontiers of Pandora رو به یک اثر موفق تبدیل کنه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در رسانه های دیگر دنبال کنید

آخرین پست های ما