یه سری بازیا هرساله معرفی میشن و کلی بابتشون ذوق میکنیم. همینطور ذوق کرده و در انتظار زندگیمون رو ادامه میدیم. امروز قراره از بازیایی حرف بزنیم که تا عرضه بشن هم خودشون رو پیر کردن و هم مارو، تازه اگه نتیجه نهایی چیز دندونگیری از آب در بیاد، در نیاد که… هیچی خلاصه، فلاش سیفون باید گرفت به نتیجه چندین سال کار و زندگی یه سری آدمیزاد، کار هنری سخته خلاصه، اونم ساخت بازی، قابل توجه اون عزیزی که ایده و طرح ساخت خفنترین بازی گذشته و حال و آینده رو تو ذهنش داره، یه مقدار قضیه پیچیدهتر از اون چیزیه که فکرشو میکنی.
فهرست محتوا
The Last Guardian
آخرین نگهبان چیه؟ یه بازی عجیب و غریب درمورد یه پسربچه و یه پرنده گربه شکل غول پیکری که باید از یه شهر باستانی عظیم فرار بکنن! جذابه نه؟ ماجرا انقدر جذابه که سازندههای بازی باید یطوری خودشون از دست بازیشون و هیولای کایمرا طورش فرار میکردن و شرش رو از سرشون باز میکردن. بازی قرار بود سال 2011 برا پلیاستیشن 3 منتشر شه، ولی عرضش تاخیر خورد تا پنج سال بعد که برا کنسول نسل هشتی سونی منشتر شد. آخرین نگهبان از اون دست بازیای این لیسته که با وجود مشکلایی که تو پروسه ساختشون داشتن در نهایت تونستن بازی با کیفیت و درجه یکی رو منتشر کنن.
(مجری توجهش به صدایی جلب میشود، میتواند صدای کمسویی از بیرون تصویر شنیده شود و یا مجری نمایشی دستش را روی یکی از گوشهای بگذارد که انگار از اتاق فرمان! خبر مهمی رسیده)
از اتاق فرمان دستور میرسه که گویا نویسنده سناریو اراده زیادی به این بازی و شخص اوئدا کارگردانش داره، ما هم از تیم گیموشن برای این عزیز از ته دل آرزوی وصال میکنیم، برسید به هم مرغ عشقا، بوس بهتون!
Duke Nukem Forever
آه دوک، دوک شوخ و فحاش قدیمی، چه بلایی سرت اوردن عزیزم؟ چکارت کردن این لعنتیا؟ تیکه پارت کردن؟ کل میراث و ابهتات رو با خاک یکسان کردن؟ گند زدن به هیکل عضلهای جذابت؟ آخ آخ آخ، چی، خود خالقت این کارو کرد، سازندتو دیگه زیادی جو گرفت فکر کرد خیلی خبراس نه، جاه طلبی و خود خیلی پنداری اره، حیف، تازه داشتی میرفتی اون بالا بالاها، فتح یک یکه قلهها، یهو برا پونزده سال غیبت میزنه، هی سال میگذره، هی انجین عوض میکنی، هی ساخته میشی هی خراب میشی، اخرشم فایلا ناقصت رو میدن به گیرباکس اونم با ماسه و سیمان تیکه پارههاتو به هم وصله پینه میکنه، یه رنگ میزنه روت و به اسم دوک نوکم برای همیشه! راهی بازار میکنتت. آخ دوک بیچاره، چه خفتا که نکشیدی، خفتی برای همیشه!
Beyond good and evil 2
یکی بیاد به ما بگه که چه خبره تو یوبیسافت؟ شما که فرط و فرط اساسین و حشاشین داری ول میدی، بعد تو ساخت دنباله فراتر از خوب و بد میمونی؟ چی؟ سازنده بازی جاه طلبیا زیادی داره؟ خوب اشکالی نداره که، طرف ریمن ساخته براتون، حمایت کنید ازش، هواشو داشته باشید، خوبه که نسخه اول بازی هم حسابی محبوبه، چی شد؟ خبر تازه رسیده که سازنده بازی به اتهام ازار جنسی کلا از ساخت بازی کنار کشیده، آها، که اینطور، اون یکی بازیشم، چی بود اسمش، وحشی (The Wild)، اونم کنسل شده، خوب آقا این رو هم بگید کنسلیشو راحت کنید ما رو دیگه. از 2010 هی فوتیج داری نشون میدی که قراره دنبالش بیاد قراره دنبالش بیاد اخرشم که رفت سازندت! بیا برو عامو، بزار ما با نیچمون گریه کنیم. خیر و شرتم مال خودت.
Aliens: Colonial Marines
این بازی سری بیگانه خیلی داستان جالبی داره. اول که بازی سال 2001 معرفی میشه، هی به مشکل میخوره ساختش تا سال 2006 که حقوق ساخت اقتباس ویدیوگیمی از این سری دست سگا میوفته، سگا هم استودیو گیرباکسو مسئول ساختش میکنه، گیرباکس هم خیلی جدی کارو شروع میکنه، انقدر جدی که هفت سال جدیتش به طول میکشه و منتهی میشه به شاهکاری که فقط دوک نوکم برای همیشه! توانایی رقابت رو باهاش داره. تازه بعدش مشخص میشه که تو این هفت سال گیرباکس کلی از پولایی که از سگا میگرفته رو خرج ساخت بازیای دیگهای مثل بوردرلندز و همین دوک نوکم میکنه و بجای ساخت بیگانه بخت برگشته بازی رو به استودیوهای دیگهای میده که اونا براش بسازنش! موقعیم که سگا دستش میاد که چه کلاهی سرش رفته دیگه کار از کار گذشته و …
Too human
سیلیکون نایتس، سازنده این شاهکار، یه روزایی پادشاهی میکرد برای خودش. اولین نسخه سری میراث کین رو به اسم Blood omen ساختن، ایترنال دارکنس ساختن، با همکاری کوجیما متال گیر سالد اولی رو برای گیمکیوب ریمیک کردن، ولی افسوس که هر اوجی فرودیم داره که البته تو این مورد، با سر زمین خوردن بود تا فرود، خفت ممتد و ریق رحمتو سرکشیدن بود.
این بازی اول قراره بوده که برا پلیاستیشن اولی سونی منتشر بشه، (مکث، نفسی عمیق) همونطور که حدس زدید این اتفاق نمیوفته و اینبار قرار میشه که بازی برای گیمکیوب نینتندو بیاد، (مکث، نفسی عمیق) بازم این اتفاق نمیوفته و برا دفعه سوم قرار میشه! که بازی اینبار دیگه حتمنی برای اکسباکس360 مایکروسافت بیاد، (مکث، نفسی عمیق) خوب همینطوریم میشه و بازی بعد ده سال تاخیر انحصاری برا کنسول دوم مایکرو منتشر میشه. کلیم براش تبلیغ میکنن که ای ملت بیاید که شاهکار دو عالم از راه رسیده، برنامه میریزن که یه سگانه ازش بدن و کلی رمان و کمیک و که… (مکث، نفسی عمیق) به مولا که خسته شدم، (مکث، نفسی عمیق) همونطور که باز حدس زدید بازی نه خوب میفروشه و نه خوب نمره میگیره، مشکلات کم نبود این وسط اپیک گیمز هم میاد علیه استودیو شکایت میکنه که عامو اومدی از یه ورژن غیرمجاز آنریل انجین ما استفاده کردی و پدرتو در میاریم! خلاصه که پرونده قضایی تشکیل میشه و بعد پنج سال بحث و جدل، اپیک پیروز میشه و خاک سیلیکون نایتس بر سر. سگانه که نمیسازن هیج، ورشکسته میشن و فراموش.
چه قسمت تلخی بود این قسمت، جز یکیشون که آخر و عاقبتش خوب بود بقیشون همه به فنا رفتن، فکر کن، یه تیم پنجاه صد نفرهای بیاد ده سال از عمرشو برا یچیزی بزاره که بعدتر نه به خاطر کیفیت بالاش، بلکه به خاطر مزخرف بودنش ازش یاد کنن. ناراحت کنندس، برید، برید و بزارید با غم خودم یمدت تنها باشم، برید مزاحم نشید، برید پی کارتون دیگه ا ا ا.. !