بازی های ماشینی بزن در رو

بازی‌های ماشینی بزن در رو

بازی های ماشینی خیلی خوبه‌ها، خیلی دوست داریم هممون. هیجان مسابقه و سرعت‌ دیوانه‌کننده… کیه که از این همه آدرنالین و هیجان در لحظه خوش‌اش نیاد؟ اما بعضی موقع‌ها یه چیزی کمه. بیشتر از اون که هیجان مسابقه و سرعت رو بخوایم، گاهی دلمون میخواد بزنیم رقبا درب و داغون کنیم. له و لورده بچسبن یه گوشه مسیر مسابقه! مسابقه و این داستان‌ها رو میخوایما، ولی این بخش کار هم برامون مهم میشه چون حال میده دیگه! مگه نه!؟

سلام و صد سلام به گیموشنی‌های عزیز حالتون چطوره؟ توی این روزهای پاییزی که تصادف مصادفی چیزی نکردین؟ خوب خداروشکر. به خوندن این مطلب ادامه بده که قراره هر چی تصادف نکردی و حواست به ماشین‌ات بوده رو توی این بازی‌هایی که قراره معرفی کنیم، جبران کنی! بازی‌های امروز ما بزن در رویی‌ان! یعنی چی!؟ یعنی توشون بکوبی به ماشین رقیب‌ات و یکی دو نفر رو زیر بگیری و به اموال دولت و شهرداری آسیب بزنی، خیلی راحت از زیرش در میری یا اصلا کسی کارت نداره! هدف‌ات توی بازی اینه که بزنی همه چیز رو به علاوه ماشین خودت له و لورده کنی!.

ببین یه سری بازی هستن که توشون این قضایا خیلی عادیه… یعنی جز روتین خود بازی و سبکش هست و اتفاق خاصی اون وسط نیفتاده. اکثر بازی‌های جهان باز یا اوپن ورلد مثلا از همینان. اسم‌ هم بخوای از الان میتونم برات بگم تا صبح بشه! از جی تی ای و سینتس رو (Saints Row) و واچ داگز بگیر برو تا Just Cause و … . البته توی این بازی‌ها بکوبی به ماشین ملت یا خود ملت، پلیس میفته دنبالت و اگر بگیرتت خوب جریمه میشی! ولی از این مدل بازی‌ها بگذریم، می‌رسیم به اصل قضیه!

Wreckfest

Wreckfest

اولین بازی رسمی این مقاله، یکی از باحال ترین های وادی بزن در رو به حساب میاد و اسم مبارک‌اش چیزی نیست جز Wreckfest. این بازی خفن که خیلی مورد استقبال هم ما گیمرها و هم منتقدها قرار گرفته، شما توش هدف اصلیت یه چیز و اول شدن توی مسابقه و برنده شدن و اینا اهداف ثانویه‌ست! اون هدف‌ات هم چیزی نیست جز ناک اوت (Knock Out – KO) کردن ماشین و هر نوع وسیله نقلیه رقبات! با یه بار کوبیدن نتونستی، دوباره میری، سه‌باره میری و انقدرمیری میکوبی به ماشین رقبا تا دیگه توان راه رفتن نداشته باشن… موتورشون استارت نخوره اصلا دیگه. البته توی این بازی هر چی ضربه بزنی، ضربه هم میخوری و باید حواس‌ات باشه بقیه نیفتن دنبالت بخوان کارت رو یه سره کنن از دور مسابقه کلا پرت‌ات کنن بیرون! درصد آسیب وارده به هر بخش از ماشین‌ات رو میتونی ببینی و وقتی خیلی وضع خراب شد، قبل از این‌که دیر بشه میتونی بکشی کنار از مسابقه یا اصلا از اول شروع کنی.

Need for Speed: Carbon

بازی بعدی‌مون یکمی قدیمی باشه که گیمرهای ریش سفید و کت و کلفتی هم که دارن این مقاله رو می‌خونن هم یه حالی بکنن. آقا با سری بازی نید فور اسپید که آشنا هستین همگی، خیلی خوب، نید فور اسپید کربُن رو یادتون هست؟ عجب بازی خفنی بود این! سر پلی تو (PS2) و کامپیوتر میزدیم و حال می‌کردیم باهاش. قضیه این بازی اینطوری بود که توی مسیرهای اکثرا کوهستانی و خیلی خطرناک مسابقه میدادی و اینطوری بود که همیشه یک دره یا پرتگاهی چیزی یه طرف جاده بود که تو بخوای بیفتی توش! آقا چه از روی بی‌دقتی و سرعت زیاد چه با هل دادن‌ها و سیخونک زدن‌های رقبا، همش سر هر پیچ دو سه تا ماشین میرفتن تو دره! بیشتر مسابقه‌ها هم توی شب بود و تاریک، بازم با رنگ زرد فسفری و شب‌نما مشخص شده بود لب جاده، ولی خوب دل گیمر ما هر جا هیجان باشه میپره سمت‌اش! میخواد ته دره باشه یا جای دیگه…!

Burnout Paradise

میخوام با جواهر بازی های ماشینی آشناتون کنم که اگر هنوز بازیش نکردین نصف‌ عمرتون رفته قاطی باقالیا! در واقع میخوام با یک جواهر آشناتون کنم که اصلا هیجان واقعی مسابقه و سرعت و خطرش رو توی این دو بازی میشه حس کرد! Burnout Paradise . این ماشین بازی خیلی هم قدیمی نیست… برن اوت که ریمستر هم شده اخیرا. یادش بخیر تازه که این Burnout Paradise اومده بود هیچ بازی ماشینی و مسابقه‌ای مثل‌اش نبود و شاید خیلی‌هاتون هنوز هم بگین مثل‌اش نیست… بگذریم… توی این بازی قوانین بی‌رحم جنگل برقراره! توی مسابقه هیچ رحم و موروتی در کار نیست. یهو میبینی یکی از رقبا اومده و تو رو چسبونده به دیوار… دیر یا زود جوری خودت و ماشین‌ات منهدم میشین که حتی این صحنه‌های زجرآور هم برات زیبان! تصادف کردن و نابود شدن ماشین‌ها توی هیچ بازی دیگه‌ای به اندازه برن اوت حال نمیده!

Split/Second

بریم سراغ یک دیگه از بازی های ماشینی که اونجا هم قوانین جنگل برقراره فقط یک مورد خاص هست، اون هم قابلیت کنترل زمان توسط ماست. توی مسیر هر مسابقه کلی اتفاق میفته… مثلا یهو باید از روی ریل قطار رد بشی که قطار با سرعت خیلی زیاد زیرت میکنه! اتفاقاتی که توی فیلم‌های سریع و خشن یا همون فست ان فیوریس میفته، مثال دقیق‌اش رو توی اسپلیت سکند میتونین ببینین؛ البته به غیر از بخش‌های تیراندازی و اکشن مبارزه‌ایش… . خلاصه این‌که شما با کنترل زمان و کند کردن‌اش، در عرض چند ثانیه میتونی خودت رو از نابود شدن نجات بدی، رقیب‌ات رو نابود کنی یا فرمون‌ات رو سر یک پیچ بهتر و راحت‌تر کنترل کنی و بشی نفر اول. وقتی بهت میگم هیجان واقعی مسابقه رو توی این بازی‌ها میتونی حس کنی بدون حرف الکی نمیزنم. ما توی گیموشن یه قانون داریم و اون هم اینه که حرف الکی نمیزنیم!

بازی‌های موتوری بزن در رو

حالا زیاد بازی های ماشینی معرفی کردیم، اگر عشق موتور باشی باس چیکار کنی؟ نترس عزیزم، نترس موتور باز ایرانی! کلید دردت پیش منه! تو رو به خشم جاده و رستگاری در جاده دعوت میکنم! اینا اسم بازیه‌ها، نترس نترس… J اولی Road Rampage اسم انگلیسیش هست که بازی موبایلیه. شما اصلا یه سرچ بزنی Road بعد قبل یا بعدش بزنی Rage کلی بازی موبایلی برات میاد که توشون یه سری ماشین و موتورسوارن آماده تیکه پاره کردن همدیگه برای اول شدن! دومی هم Road Redemption اسم اصلیش هست که از خوبای قدیمیه بزن در روهاست و سر کنسول‌های جدید نسخه بازسازیش رو میشه خرید و در جاده‌ها به رستگاری رسید. حالا قضیه این بازی دقیقا چیه؟ شما توش موتورسواری میشی که حالا یه نموره فاز خلاف هم داری. موتورت رو انتخاب میکنی و کنارش، سلاح و اسلحه برای جاده هم انتخاب میکنی. توی مسیرت هر موتوری دیگه‌ای رو دیدی آزادی بری کنارش و با گُرز و شمشیر و هر چی تو بساط‌ات هست بزنی ناکارش کنی! این Road Redemption قشنگ یه مدل دیگه بزن در رو هست که اصلا پیشنهاد نمی‌کنیم توی جاده و توی خونه و خلاصه هر جا امتحانش کنین!

به انتهای یک مقاله دیگه از گیموشن رسیدیم و دم شما گرم که تا اینجا پایاپای ما اومدی.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در رسانه های دیگر دنبال کنید

آخرین پست های ما