همه چیز درمورد FIFA24 یا EA FC24

EAFC24

درود فراوان به گیموشن آرتی های عزیز دل. امسال پس از گذشت نسخه ها و سال های فراوان وقتی ایمیل رو باز کردیم دیدم که آقا به به! این سری برامون کد کلوز بتای فیفا ۲۴ یا همون اسم جدیدش یعنی EA FC 24 اومده و گفتیم که بهتره تجربیاتمون از این نسخه رو با سایر فیفا باز های سابق – ای اِی اف سی باز های فعلی درمیون بذاریم تا اگه فرصت تجربه کردن بتا گیرشون نیومده حوصلشون تا انتشار بازی سر نره. اگه شما هم موفق به تجربه بتا شدین نظرتون رو درباره اش این زیر برامون کامنت کنین.

تاریخ انتشار فیفا 24 یا EA FC24

 این رو هم بگم که تاریخ انتشار بازی ۶ مهر هستش.خلاصه از نکات اول ویدیو رد بشیم و بریم سراغ اصل مطلب

فیفا 24 یا EA FC24 در نگاه اول

تو نگاه اول میتونیم بگیم که EA FC 24 همون FIFA 23 هست با یسری کات سین های جدید و بیشتر.

دوست نداشتم همین اول ویدیو نا امیدتون کنم ولی واقعا ویژگی های زیادی به بازی اضافه نشده،‌ یعنی اونقدری که توی تریلر های Deep Dive بازی گفته میشه بازی متحول نشده. در واقع ای اِی بیشتر روی جنبه های مارکتینگ بعد از عوض شدن اسم بازی تمرکز کرده تا بهتر کردن هسته اصلی بازی.

ولی خب نکات مثبت هم توی بازی دیده میشه مثلا بازی واقعا نسبت به نسخه قبلی روونتر هست و اون حالت بازی بریده بریده و رباتیکی که توی فیفا ۲۳ تجربه کردیم رو نداره و جای مانور بیشتری هم به بازیکن می‌ده.

منظورمون از مانور بیشتر هم اینه که دریبل زدن یه مقدار حالت واقعگرایانه و منطقی تری به خودش گرفته، اینطور بگم که نه اونقدر راحته که بشه همه رو از جلو روت ورداری و نه اونقدر سخته که مثل فیفا ۲۳ تا اقدام به دریبل کنی حریف توپ رو ازت بقاپه.

در مورد پاس ها هم بهبود حس میشه و لذت پاسکاری سریع بین بازیکن ها رو می‌تونید تجربه کنید، درصد موفقیت سانتر ها یه مقدار بیش از حد بالاست ولی اونقدری هم نیست که بشه بهش ایراد گرفت اما احتمالا تو نسخه اصلی اصلاح بشه. حرف از سانتر شد، این رو هم بدونین که کرنر زدن یه مقدار تغییر کرده و حالا مثل ضربات ایستگاهی برای کرنر ها هم میتونین انتخاب کنین که بازیکن به کدوم قسمت توپ ضربه بزنه.

یکی از نکات خوب توی بخش دفاعی اینه تکل زدن حس خوبی رو به پلیر میده و واقعا کاربردی تر شده، همچنین انیمیشن های جدید هم به دفاع هم به دروازه بان ها اضافه شده که بازی یکنواخت نشه بعد یه مدت.

دیگه جزییات خاصی توی گیم پلی به اونصورت دیده نمیشه اما از لحاظ گرافیکی بهبود های بصری خوبی حس میشه و این یه امتیاز مثبت هستش.

تازه اگه بازیکن ها رو سریع ببرین سمت تابلو های تبلیغاتی پرت میشن اونورش که مستقیما جزو گیم پلی نیست ولی حداقلش اینه که منطقی هست. این چه وضعشه خدایی EA جان ببین باید از چیا تو بازی تعریف کنیم.

توی بخش فوت هم اینکه همزمان آقایون و خانم ها توی یه تیم هستن مشکلی ایجاد نکرده و تفاوت و ویژگی خاصی وجود نداره که بگیم یه دست بودن تیم از بین میره. صرفا یه تجربه جدید به حساب میاد تا یه تغییر اساسی.

توی بخش فیس ها هم علاوه بر اضافه شدن و اصلاح استایل تکون خوردن مو ها به خیلی از بازیکن ها، فیس های جدیدی مثل گارناچو، رافائل لیائو، جمال موسیالا هم داریم.

ورزشگاه آلینز آرنا و اسپاتیفای نیوکمپ رو باز هم نداریم توی بازی ولی به لطف اسپانسر شدن ای اِی توی لالیگا چند تا از بازیکنای بارسلونا مثل کونده، آرائوخو، گاوی و اِزَلزولی فیس دار شدن.

متاسفانه همین چند وقت پیش بارسلونا قراردادشو ۲سال دیگه هم با ای‌فوتبال تمدید کرد تا وضعیت فیسای بازیکنای بارسا که از سال ۲۰۱۴ خیلیاش ثابت مونده فعلا تغییر نداشته باشه.

از گیم پلی و فضای حین بازی بگذریم شاید چیزی که بیشترین تغییر رو به خودش دیده منوهای بازیه که حالت مینیمال و ساده پیدا کرده و آدم رو یاد  نسخه های قدیمی وینینگ الون و فیفا میندازه که ساده و شیکه. کات سین های قبل بازی کامل متحول شده و جذاب تر از سابقه ولی قطعا بعد از چند تا مسابقه همش رو اسکیپ می‌کنین. یسری اطلاعات آماری حین بازی میاد روی صفحه تا بتوین آمار رو جذاب تر در حین بازی ببینید و همینا دیگه، چیز خاصی وجود نداره.

تیم گیموشن آرت ارزش خرید بازی رو ۶ از ۱۰ ارزیابی می‌کنه به ۲دلیل:

  • اگه فیفا بازین چاره ای نیست باید بخرینش
  • با تمام احترامی که برای ای‌فوتبال فعلی و یا پی ای اس سابق قائلیم در حال حاضر بازی فوتبالی که بتونه با فیفا رقابت کنه وجود نداره واسه همین کار فیفا راحت تره

ولی واقعا باید برگردیم به دوران PES13 و FIFA14، زمانی که اینجور بازی ها واقعا برای پلیر ارزش قائل بودن و خود ما هم خوشحال تر بودیم 🙂

شما هم نظرتونو برامون کامنت کنین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در رسانه های دیگر دنبال کنید

آخرین پست های ما