بهترین بازی های دخترانه

بهترین بازی های دخترانه

بهترین بازی های دخترانهقدیم‌ترا بهترین بازی های دخترانه فرق داشتن و دخترا آرزو داشتن که یه عروسک باربی داشته باشن و پسرا هم آرزوشون این بود که بابایی براشون یه آتاری بخره بشینن انقدر بازی کنن تا از درس و مشق بیفتن. یعنی شما دست یه پسر بچه آتاری می‌دادی دیگه عمرا نمی‌رفت تو کوچه فوتبال بازی کنه. اما خب به مرور زمان، دخترا هم به گیم علاقه‌مند شدن و الان کلی گیمر دختر داریم که یه تعدادیشون همین الان از گیمرهای حرفه‌ای هستن و بعضی‌هاشون مثل Pokimane یا SniperWolf دارن به صورت حرفه‌ای بازی‌های ویدیویی رو استریم می‌کنن.

الان دیگه گیمر بودن ربطی به دختر و پسر بودن نداره؛ اما یه سری از بازی‌ها هستن که ممکنه به دختر و پسر بودن ربط داشته باشه. یه سری بازی‌ها هستن که به طور کلی دخترا بیشتر ترجیح میدن تا بازیش کنن که این موضوع برمی‌گرده به روحیه خشن‌تر پسرا و روحیه لطیف‌تر دخترا. بازم می‌گم، ممکنه خیلی از بازی‌های خشن باشه که دخترا دوست داشته باشن بازی کنن، اما یه سری بازی‌ها رو نمیشه نادیده گرفت که دخترا بیشتر ترجیح میدن تجربه کنن.

تو این مطلب قراره بریم سراغ بهترین بازی های دخترانه که البته بعضی‌هاشون طرفدارهای خیلی زیادی هم بین پسرا دارن.

بازی Sims 4

البته گیمرهای پسر زیادی هم هستن که از تجربه این بازی لذت می‌برن اما خب به طور کلی بازی سیمز ۴ رو میشه جز بهترین بازی های دخترانه دونست که معمولا دخترا بیشتر از اون خوششون میاد و این دخترا هستن که بیشتر سراغ بازی سیمز ۴ میرن.

بازی سیمز ۴ شبیه‌ساز زندگی کردنه! یعنی شما یه شخصیت می‌سازید و با این شخصیت به یه زندگی عادی می‌پردازین. مثلا یه خونه می‌گیرید میرید دانشگاه یا یه شغل پیدا می‌کنید شبا میرید مهمونی با افراد جدید آشنا میشید و پول در میارید و وسایل خونه می‌گیرید و همه این مواردی که آدم‌ها تو زندگی عادیشون انجام می‌دن.

دلیلی که میشه گفت که این بازی دخترونس، بیشتر به خاطر اینه که تجربه نشون داده دخترا علاقه زیادی به چیدمان یه خونه دارن. تو این بازی هم شما می‌تونید سلیقه خودتونو به نمایش بکشید و خونه مجازیتون رو به هر شکلی که دوست دارید شخصی‌سازی کنید که بیایید اعتراف کنیم که پسرهای زیادی رو پیدا نمی‌کنید که تو این زمینه سلیقه خیلی خوبی داشته باشن

بازی سیمز ۴ می‌تونه راحت شما رو ده‌ها ساعت سرگرم کنه و برای وقتایی که نیاز دارید یه کم وقت بکشید، گزینه بسیار مناسبی باشه. توصیه می‌کنم که حتما این بازی رو تجربه کنید که شاید بشه گفت تو سبک خودش، بهترینه.

بازی Life is Strange

شاید یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که باعث میشه تا بتونیم یه بازی رو دخترونه خطاب کنیم، اینه که یه بازی ما رو در قالب یک شخصیت دختر قراره بده و ما یه دختر رو توی بازی کنترل کنیم. این موضوع باعث میشه که دخترای گیمر بتونن ارتباط بیشتری با این شخصیت برقرار کنن و با این که گیمرهای پسر هم می‌تونن این کار رو انجام بدن، اما عمقی که دخترها می‌تونن با کاراکترهای دختر ارتباط بگیرن قطعا بیشتر از پسرهاست.

بازی Life is Strange هم یکی از این بازی‌هاست که گیمرها رو در قالب یک شخصیت دختر به نام مکس قرار می‌ده ومی‌توان آن را یکی از بهترین بازی های دخترانه دانست.ما در این بازی در نقش دختری هستیم که به شهر محل کودکیش برمیگرده. اما به محض بازگشتنش، متوجه میشه که همه چیز عوض شده و هیچ‌چیز دیگه مثل سابق نیست.

همه دوستای قدیمی مکس دیگه سراغ زندگی‌هاشون رفتن و تنها کسی که باقی مونده، دوست نزدیک مکس یعنی کلویی هستش که حالا قراره به مکس کمک کنه تا بتونن پرده از رازی که توی داستان این بازی در جریانه بردارن. پرونده‌ای که نشون می‌ده بعضی از افراد شهر به صورت ناگهانی و بدون هیچگونه اطلاعی غیب میشن که همین موضوع یه تم فانتزی جالبی به این بازی می‌ده.

از لحاظ گیمپلی،‌ این بازی شباهت زیادی به بازی‌های The Walking Dead و The Wolf Among Us از استودیوی تل‌تیل داره. توصیه می‌کنم چه دختر یا پسر، حتما بازی Life is Strange رو تجربه کنید که یکی از بهترین بازی‌های استودیوی Dontnod محسوب می‌شه.

بازی Rise of the Tomb Raider

لارا کرافت یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های دنیای بازی‌های ویدیویی هستش. البته کاری با داستان این شخصیت نداریم که ممکنه بهتر از داستان این شخصیت بارها تو دنیای بازی‌های ویدیویی تعریف شده باشه. لارا کرافت از این لحاظ مهمه که سازنده‌های این بازی، سال‌ها پیش و زمانی که اکثر پروتاگونیست‌های بازی‌های بزرگ مرد بودن، این ریسک رو کردن که یک شخصیت زن رو به عنوان شخصیت اصلی یه بازی قرار بدن که با استقبال خیلی خوبی روبه‌رو شد.

این استقبال تا حدی خوب بود که حتی فیلم لارا کرافت با بازی آنجلینا جولی هم ساخته شد که هر چند نتونست خیلی منتقدها رو راضی نگه‌داره، اما به هر حال یه موفقیت تجاری بسیار خوب محسوب می‌شد. با این که بازی‌های این شخصیت از همون اول محبوب بود، اما محبوبیت عظیم این فرنچایز و شخصیت لارا کرافت به انتشار قسمت اول ریبوت این فرنچایز به اسم Tomb Raider برمی‌گرده که تو سال ۲۰۱۲ منتشر شد.

دنباله این بازی تو سال ۲۰۱۵ ساخته شد و با این که حتی یک قسمت دیگه هم سال ۲۰۲۱ میلادی منتشر شده بود، اما میشه گفت که قسمت دوم این ریبوت یعنی  Rise of the Tomb Raider بهترین قسمت از این فرنچایز ریبوت شده هستش که تا همین الان یکی از سرگرم‌کننده‌ترین بازی‌هایی هستش که می‌تونید تجربه کنید.

تو این قسمت لارا کرافت ماجراجویی جدیدی آغاز می‌کنه و به سرزمین سیبری می‌ره تا بتونه شهر مخفی و راز زندگی جاودانه رو کشف کنه و می‌تونید توی این ماجراجویی هیجان‌انگیز و پر از استرس، با لارا کرافت دوست‌داشتنی همراه باشید. این بازی رو می‌توان یکی از بهترین بازی های دخترانه دانست.

بازی Horizon Zero Dawn

اما اگه به بازی‌های اکشن ماجراجویی مثل Tomb Raider علاقه دارید و می‌خواید که تجربه‌های مشابهی رو داشته باشید، می‌تونید سراغ بازی Horizon: Zero Dawn برید که یکی از فرنچایزهای انحصاری پلی‌استیشن هستش و در کنار تجربه متفاوتی که به گیمرها ارائه می‌ده، قطعا یکی از بهترین فرنچایزهای تازه‌ظهور چند سال اخیر هستش و موفقیت تجاری زیادی که این بازی به دست آورد، منجر به انتشار قسمت دوم این بازی هم شد.

این بازی راجع به دختری به نام آلوی هستش که توی آینده‌ای دور زندگی می‌کنه که توی این آینده، ربات‌ها کل دنیا رو تسخیر کردن. توی این بازی باید سعی کنید که راجع به گذشته مردمان محل زندگیتون بیشتر بفهمید و به اونا کمک کنید تا توی نبرد با ربات‌ها پیروز بشن و می‌تونید در نهایت این دختر رو به قهرمان سرزمینش بدل کنید.

داستان این بازی فوق‌العاده جذابه و اگه دختر باشید، قطعا می‌تونید از تلنگر زدن سازنده‌ها به بعضی از نکته‌های جالب دنیای امروز خودمون مثل دست‌کم‌گرفته شدن قدرت دخترها و این که یک دختر می‌تونه چه تغییراتی تو دنیا ایجاد کنه، لذت ببرید. بهمین دلیل این بازی رو در لیست بهترین بازی های دخترانه قرار دادیم.

اما به طور کلی Horizon: Zero Dawn از جمله بازی‌هایی هستش که چه دختر باشید یا پسر، اگه فرصت تجربش رو پیدا کردید حتما باید سراغش برید که یکی از بهترین بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن محسوب می‌شه.

بازی Uncharted: The Lost Legacy

بین همه بازی‌های اکشن ادونچری که تا الان توی لیست آوردیم، شاید بازی Uncharted: The Lost Legacy یکی از مهم‌ترین اون‌ها باشه. به خاطر این که فرنچایز آنچارتد که به شکل جالبی باز هم انحصاری پلی‌استیشن هستش، یه کلاس درسی برای توسعه‌دهنده‌های بازی‌های اکشن ادونچر بود و خیلی از اکشن‌های ماجراجویی که طی چند سال اخیر تجربه کردین، الهام مستقیمی از بازی آنچارتد گرفتن.

اما بازی Uncharted: The Lost Legacy کمی با قسمت‌های قبلی این فرنچایز فرق داشت؛‌ فرق اصلی تو این بود که دیگه این بار خبری از نیتن دریک نبود. قبل از این، نیتن دریک رو تو همه قسمت‌های آنچارتد دیده بودیم اما این بار سازنده‌ها سراغ کلویی فریزر رفته بودن که برای اولین تو قسمت چهارم این شخصیت رو دیده بودیم.

باید این که بازی آنچارتد: لاست لگیسی این بار یکی از مهم‌ترین المان‌هاش یعنی شخصیت اصلی کل فرنچایز نیتن دریک رو از دست داده بود اما شخصیت کلویی فریزر هم شخصیت‌پردازی خیلی جالبی داشت و باعث شد که طرفدارهای سری به این موضوع برسن که انتخاب کلوی فریزر به عنوان جایگزین نیتن دریک می‌تونه گزینه خیلی خوبی باشه.

مثل همه قسمت‌های این فرنچایز، تو لاست لگیسی باید به دنبال این باشه که معماهای مختلف رو حل کنید، با دشمن‌هایی که تو مسیرتون قرار میگیرن مبارزه کنید و البته با المان‌های پلتفرمری که وجود داره، از مانع‌های مختلف رد بشید تا بتونید پرده از یکی از اسرار باستانی دیگه اما اینبار به کمک کلویی فریز بردارید.

بازی The Walking Dead

بازی‌های کمی نیستن که توش شخصیت اصلی یه دختره اما شاید بازی The Walking Dead تو هر ۴ فصلی که ازش منتشر شد، تونست یکی از واقع‌گرایانه‌ترین تجربه ممکن رو از زندگی یک دختر بچه از دوران کودکی به دوران نوجوونیش رو به نمایش بکشه که حتی فصل اول این بازی ویدیویی موفق به دریافت بهترین بازی سال ۲۰۱۲ شد.

با این که سبک گرافیک کامیکی این بازی برای خیلی از گیمرها جدید بود، اما داستان و تلاش برای نجات پیدا کردن لی و کلمنتاین تونست یک ترند مهم تو دنیای بازی‌های ویدیویی بدل بشه و حتی بازی بزرگی مثل The Last of Us هم بر همین اساس ساخته بشه؛ با این فرق که تو بازی The Walking Dead، این المان‌های اکشن نیستن که شما رو نجات میدن و بیشتر از هر چیزی، انتخاب‌هایی که انجام میدید باعث میشه نجات پیدا کنید.

شخصیت کلمنتاین، شخصیت اصلی این فرنچایز هستش؛ با این که تو فصل اول محوریت کلی در ابتدای بازی شخصیت لی محسوب میشه، اما به مرور زمان می‌تونید متوجه بشید که کلمنتاین در حقیقت سوژه اصلی این فرنچایزه و تو قسمت‌های بعدی، تل‌تیل قصد داره که بازی رو روی محوریت این شخصیت پیاده‌سازی کنه.

بازی Silent Hill

یه تحقیق خیلی جالب نشون می‌ده که دخترها علاقه و تمایل بیشتری به تماشای فیلم‌های ترسناک و حتی مستندها راجع به قتل‌های سریالی واقعی تا پسرها دارن. پس خیلی درست و روا نیست اگه این لیست رو بدون معرفی یک بازی ترسناک تموم کنیم.

قسمت سوم یکی از معروف‌ترین فرنچایزهای ترسناک کونامی یعنی Silent Hill می‌تونه گزینه خوبی برای شما باشه. به خصوص که توی این بازی کنترل یک دختر به نام هدر میسون رو به عهده دارید که درگیر کابوس‌های زیادی هستش و خودش رو توی یه ماجراجویی پر از عجایب ترسناک و هیولاهای وحشتناک می‌کنه و باید ازش جون سالم به در ببره.

گیمپلی بازی سایلنت هیل ۳ توی دو تا واقعیت مختلف سپری می‌شه؛ یکی از واقعیت‌ها در حقیقت شهر ترسناک سایلنت هیل هستش که توی اون باید با هیولاهای کابوس‌هاتون روبه‌رو بشید و با حل کردن راز و مرز این ماجرا زنده بمونید. هر حرکت اشتباهی ممکنه باعث کشته شدن شما بشه و باید این نکته رو داشته باشید که حتی ضعیف‌ترین دشمن‌های شما در بازی از شما قوی‌تر هستن و می‌تونن کار شما رو یک‌سره کنن.

بازی The Elder Scrolls V: Skyrim

هیچ المان شخصی‌سازی شده‌ای واسه دخترا تو بازی اسکایریم وجود نداره اما اگه بازی‌های نقش‌آفرینی رو دوست دارید و می‌خواید که یه ماجراجویی بی‌مانند رو تجربه کنید، شاید هیچ بازی به جز اسکایریم رو نشه توصیه کرد که بتونه حق مطلب رو ادا کنه. البته باید این نکته رو هم در نظر داشته باشید که تو طول بازی می‌تونید کاراکتر دختر بسازید و بر اساس سلیقه خودتون تصمیم‌های داخل داستان رو بگیرید.

اژدهایان به دنیای اسکایریم برگشتند و حالا بعد از چند قرن، مشخص میشه که شما از خون و نسل اژدهایان هستید و اصطلاحا به شما در طول بازی اژدها زاده یا Dragonborn یا به زبان اژدهایی دوواکین هستید. یعنی تنها کسی که می‌تونه جلوی قتل عام کردن مردم اسکایریم توسط این اژدهایان خبیث به فرماندهی آلدویین رو بگیره، کسی جز شما نیست.

این بازی هر چیزی که فکرشو بکنید داره؛ از مبارزه با شمشیر و تیرکمون گرفته تا استفاده از جادو و گشت و گذار توی یه دنیای بزرگ و البته کشف کردن مکان‌های کاملا جدید که گوشه و کنار هر کدوم از این مکان‌های جدید یه اتفاق جالب داره می‌افته و ممکنه هر بار با یه دشمن جدید روبه‌رو بشید.

بازی Celeste

این بازی وقتی منتشر شد، خیلی سر و صدای زیادی به پا کرد. نکته جالبی که راجع به این بازی باید بدونید، اینه که تقریبا همه دست‌اندکاران توسعه این بازی خانم هستن. حتی آهنگ‌ساز این بازی هم یک خانم هستش. اما توسعه‌دادن این بازی توسط خانم‌ها دلیل بر این نیست که فقط دخترها می‌تونن با این بازی کنار بیان؛ فقط مساله اینه که شاید دخترها بیشتر بتونن با این بازی ارتباط برقرار کنن.

اما از هر لحاظ این بازی یک شاهکار به تمام معنا بود و باعث شد راه برای بازی‌های مستقل بیشتر از قبل باز بشه. با مراحل چالش‌برانگیز و گرافیک پیکسلی و موسیقی‌های گوش‌نواز، این بازی به اندازه‌ای تو دل طرفدارها و منتقدها جاشو پیدا کرد که حتی تو سالی که منتشر شد، تونست نامزد بهترین بازی سال هم بشه!

هر چیزی از یه بازی سرگرم‌کننده احتیاج دارید که یه کم درون‌مایه گوگولی هم داره و می‌تونه تو لیست بهترین بازی‌های زندگیتون قرار بگیره، به راحتی تو بازی Celeste پیدا میشه و توصیه می‌کنم اگه تا امروز این بازی رو تجربه نکردید، حتما سراغ این بازی برید.

پایان‌بندی

این شما و این هم بهترین بازی‌های مناسب دخترها که توصیه می‌کنیم دخترهای گیمرمون حتما تجربش کنن که پشیمون نمیشن. شما فکر می‌کنید جای کدوم بازی تو لیست ما خالیه؟ برامون کامنت بزارید و یادتون نره که اگه تا الان سابسکرایب نکردید، قبل از کامنت گذاشتن اون دکمه قرمز سابسکرایب رو برامون بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در رسانه های دیگر دنبال کنید

آخرین پست های ما