مثبت 18 های راکستار

rockstar

یه نکته خیلی جالب راجع به کشور ما و نحوه مصرف آثار سرگرمی‌محور وجود داره؛ تو کل دنیا پدر و مادرها حواسشون هست که اگه قراره یه فیلمی رو پخشش کنن، سکانس‌های مثبت هیجده زیادی نداشته باشه تا رو بچشون تاثیر منفی نداشته باشه. اما جوان‌های وطنم این موضوع رو کلا عوض کردن! یه رابطه جالبی بین جوونای ایرانی و پدر و مادر وجود داره که فیلمی که خانواده قراره تماشا کنه رو، پسر یا دختر خانواده انتخاب میکنه چون می‌دونه اون فیلم مثبت هجده هستش یا نه.

این موضوع راجع به بازی‌های ویدیویی هم صدق می‌کنه. با این که بازی‌های ویدیویی خیلی کمی رو پیدا می‌کنید که مثبت هیجده باشه و نشه جلوی خانواده بازیش کرد، اما تعدادش صفر هم نیست. یکی از کمپانی‌هایی هم که سردمدار بازی‌های مثبت هیجدهه، کمپانی راکستاره. کمپانی که بازی‌های بزرگ و مهمی مثل جی تی ای و رد دد ریدمپشن رو ساخته.

تو این مقاله از گیموشن آرت قراره بریم سراغ لحظات مثبت هیجده بازی‌های کمپانی راکستار. البته مثبت هیجده که میگیم فقط منظورمون سکانس‌های منکراتی و از اون صحنه‌هایی که خودتون بهتر میدونید نیست؛ بعضی از این مثبت هیجدها به سکانس‌های خشن هم مربوط میشه که تو دنیای بازی‌های ویدیویی بهش R-Rated هم می‌گن.

قهوه داغ یا Hot Coffee

اعتراف‌گیری-در-GTA-5

کلا شیطنت کردن تو دنیای جی تی ای چیز جدیدی نیست و حتی بازی سن آندریاس هم که زیاد دستتون مثل قسمت‌های بعدیش باز نیست، اما باز هم می‌تونید یه سری کارای مثبت هیجده انجام بدید که جلوی خونواده چندان مناسب نیست.

بازی جی تی ای سن آندریاس حتی وقتی که از لحاظ سکانس‌های منکراتی خیلی محدود بود، اما تو عرصه جهانی انتقادهای خیلی زیادی به این بازی شده بود. چون خیلی‌ها معتقد بودن که جی تی ای سن آندریاس داره خشونت خیابونی و گنگستری رو تبلیغ می‌کنه و این می‌تونه رو کودک‌ها تاثیر بذاره.

اما همه اینا اگه به اندازه کافی بد نبود، کمی بعد از انتشار بازی یه مادساز که داشت کدهای داخل بازی رو کندوکاو می‌کرد، متوجه شد که یه مینی گیم مخفی تو این بازی به اسم قهوه داغ یا Hot Coffee وجود داره.

این مینی گیم به شما اجازه می‌داد که بتونید شخصیت کارل جانسون رو کنترل کنید که بتونه با دوست‌های دخترش … اوهوم … رابطه نزدیکی برقرار کنه. با این که این مینی‌گیم از بازی مخفی شده بود اما هم‌چنان تو کدهای بازی قرار داشت. خیلی‌ها تنها با یه هک ساده می‌تونستن این مینی‌گیم رو فعال کنن و این موضوع باعث شد که سر و صدای زیادی به پا شه و راکستار مجبور شد که با انتشار کردن آپدیت و پچ‌های مختلف، این کد رو به صورت کامل از بازی، حذف کنه!

مرگ فلوید و دبرا

دوباره سراغ فرنچایز جی تی ای اما این بار سراغ قسمت پنجم میایم. وقتی راجع به خشونت تو قسمت پنجم جی تی ای صحبت می‌کنیم، اولین اسمی که به ذهنتون میاد چیه؟ درست حدس زدید! ترور! ترور یکی از خشن‌ترین شخصیت‌هایی هستش که راکستار تا به امروز به دنیای ویدیوگیم معرفی کرده.

تو بخش داستان بازی، وقتی ترور به لوس سانتوس میاد تا بتونه مایکل رو پیدا کنه، مجبور میشه تو آپارتمان پسرعموی دوست نزدیکش وید، یعنی آپارتمان فلوید و نامزدش دبرا سکونت کنه. اما دبرا و فلوید خیلی رو آپارتمنشون حساس هستن و فلوید فقط واسه این که یه لطفی به پسرعموم بکنه، وید و ترور رو به این آپارتمان راه میده.

اما ترور براش خیلی مهم نیست و وقتی که فلوید و دبرا به یه سفر میرن و برمیگردن، آپارتمان داغون شده و کثیفشون رو میبینن که ترور و وید هر بلایی که تونستن سر این آپارتمان آوردن. فلوید و دبرا وقتی عصبی میشن یه اسلحه و چاقو به سمت ترور میکشن و یکی از جذاب‌ترین سکانس‌های جی تی ای ۵ اینجوری رقم می‌خوره که صفحه یهو سیاه میشه. تو سکانس بعدی، ترور از آپارتمان فلوید و دبرا میاد بیرون در حالیکه لباسش رو خون گرفته و دیگه هیچوقت به اون خونه برنمیگرده.

توی گیمپلی بازی هم اگه بعدا برید سمت این آپارتمان، متوجه می‌شید که نوار زرد رنگ صحنه جرم پلیس اون منطقه رو گرفته که قطعا نشون از خشونت بالای این بازی داره و یکی از سکانس‌های تاریخ بازی‌های ویدیوگیم هستش که خشونت بالا رو به نمایش می‌کشه.

خواهر و برادر عجیب در Red Dead Redemption 2

سری رد دد ریدمپشن در مقایسه با بازی‌های دیگه راکستار خیلی تمیزتره و سکانس‌های مثبت هیجده زیادی رو نمی‌تونید تو این فرنچایز پیدا کنید. اما خب راکستاره دیگه! نمی‌تونه همه چیز رو خیلی تر و تمیز پیش ببره و باید شیطنتشو یه جوری تو بازی قرار بده.

یکی از شیطنت‌های راکستار مربوط به بازی رد دد ریدمپشن ۲ هستش که می‌تونید در یکی از دهکده‌های نزدیک به شهر New Hanover یه خونه خیلی عجیب رو تو بازی پیدا کنید. وقتی به این شهر برسید می‌تونید دنباله مزرعه خوک بگردید که در حقیقت دو تا خونه هستش که براتون داستان‌های فرعی داره.

تو یکی از این خونه‌ها، خانواده آبردین زندگی می‌کنن که شامل یک خواهر و برادر با نام‌های بری و تمی آبردین هستند. البته این دو تا خواهر و برادر معمولی نیست؛ بزار فکر کنم چطور توضیح بدم که خیلی زشت نباشه … هوووومممم… این دو تا خواهر و برادر مثلف زن و شوهر می‌مونن و با هم رابطه خیلی بیشتر از نزدیکی دارن!

نکته تهوع‌آور فقط این نیست که این دو تا خواهر و برادر با هم رابطه دارن؛ اگه تو خونه این افراد به طبقه بالا برید، می‌تونید پدر و مادر مرده این خواهر و برادر رو ببینید که خودشون کشتن که بتونن رابطه راحت‌تری داشته باشن.

می‌خواید یه نکته جالب هم بدونید؟ اگه هر کدوم از این خواهر و برادر رو بکشید، اون یکی حتی اگه تا آخر هم دنیا فرار کنید دنبالتون میاد که بکشتتون. البته خب می‌تونید یه تیر تو مغزش خالی کنید اما جالبه که هر کدومشون رو به یه مدت طولانی دنبال خودتون بکشونید!

بازی Manhunt 2

اگه بخوایم سکانس‌های منکراتی رو بزاریم کنار و فقط سراغ خشونت بریم، قطعا بازی منهانت ۲ رو می‌تونیم یکی از موفق‌ترین بازی‌های راکستار در زمینه بن شدن تو خیلی از کشورهای دنیا به دلیل خشونت زیاد بدونیم. تا جایی که راکستار نتونست سودی که در نظر داره از این بازی رو به دست بیاره و تا همین امروز هیچ برنامه‌ای برای آینده این فرنچایز در نظر نداره.

این بازی شما رو در نقش یک قاتل روانی قرار می‌‌ده که تو یه تیمارستان می‌تونید سوژه‌های خودتون رو به سادیسمیک‌ترین حالت ممکن به قتل برسونید. می‌تونید خوی وحشیانه خودتونو آزاد کنید و با آیتم‌هایی که در دسترستون قرار داره، جوری دشمن‌های داخل بازی رو تیکه پاره کنید که نمونش رو تا الان توی هیچ بازی ندیدید.

شما می‌تونید حتی از یه سیم خاردار استفاده کنید تا تیکه‌های مختلف بدن دشمن‌هاتون حتی سرشونو از تنشون جدا کنید. تصور کنید یه سکانس طولانی دارید می‌بینید که شخصیت اصلی داره با سیم خاردار سر یکی رو از تنش جدا میکنه.

حتی فکر کردن به این موضوع هم دردناکه اما راکستار براتون یه بازی ساخته که می‌تونید با هر اسلحه‌ای این کار رو بکنید و در تیکه پاره کردن دشمناتون خلاقیت به خرج بدید. فقطم تیکه پاره کردن نیستا!‌ مثلا می‌تونید با یه کیسه زباله باز هم تو یه سکانس طولانی دشمنانتون روخفه کنید!

بازی GTA 4: The Lost and Damned

این سکانس مثبت هیجده مثل بقیه سکانس‌های جی تی ای نیست که یه خانم برهنه ببینید! این بار راکستار ترجیح داد که یه آقای برهنه رو بهمون نشون بده که این بار خیلی تصمیم عجبی بود. چون این اولین بار بود که تو تاریخ جی تی ای یه مرد برهنه اونم کاملا برهنه با همه بند و بساط رو میبینیم.

این سکانس در حقیقت تو بازی اصلی نیست و مربوط به بسته الحاقی The Lost and Damned هستش. تو یکی از مراحل این بسته الحاقی، شما با توماس استابز آشنا میشید که یکی از اعضای کنگره آمریکا هستش و یه شخصیت جالب و کاملا متناقضی داره که در طول بازی بارها به این موضوع برخورد می‌کنید.

وقتی با جانی به خونه این شخص میرید، سکانی رو می‌بینید که این شخصیت کاملا برهنه هستش اما راکستار این سکانس رو همون اول بهمون نشون میده. با توجه به سانسوری که میشه تقریبا مطمئنیم که قرار نیست یه سکانس کاملا برهنه از این شخصیت ببینیم اما راکستار سورپرایزمون میکنه و تو لحظات آخر کاملا هر چیزی که این شخصیت برای ارائه رو داره رو بهمون نشون میده!

این شاید شروعی برای راکستار بود که در آینده بهمون سکانس‌های برهنه بیشتری رو نشون بده و تصمیم گرفت که این استارت رو از یه دی ال سی بزنه که در حقیقت یکی از بهترین دی ال سی های راکستار هم محسوب می‌شه.

خونه‌های مهر و محبت در Red Dead Redemption

سری رد دد ریدمپشن در مقایسه با بازی‌های دیگه راکستار خیلی تمیزتره و سکانس‌های مثبت هیجده زیادی رو نمی‌تونید تو این فرنچایز پیدا کنید. اما خب راکستاره دیگه! نمی‌تونه همه چیز رو خیلی تر و تمیز پیش ببره و باید شیطنتشو یه جوری تو بازی قرار بده.

یکی از شیطنت‌های راکستار مربوط به بازی رد دد ریدمپشن ۲ هستش که می‌تونید در یکی از دهکده‌های نزدیک به شهر New Hanover یه خونه خیلی عجیب رو تو بازی پیدا کنید. وقتی به این شهر برسید می‌تونید دنباله مزرعه خوک بگردید که در حقیقت دو تا خونه هستش که براتون داستان‌های فرعی داره.

تو یکی از این خونه‌ها، خانواده آبردین زندگی می‌کنن که شامل یک خواهر و برادر با نام‌های بری و تمی آبردین هستند. البته این دو تا خواهر و برادر معمولی نیست؛ بزار فکر کنم چطور توضیح بدم که خیلی زشت نباشه … هوووومممم… این دو تا خواهر و برادر مثل زن و شوهر می‌مونن و با هم رابطه خیلی بیشتر از نزدیکی دارن!

نکته تهوع‌آور فقط این نیست که این دو تا خواهر و برادر با هم رابطه دارن؛ اگه تو خونه این افرادی به خصوص در طویله کناری خونه یه چرخی بزنید، متوجه می‌شید که این خواهر و برادر عجیب در حقیقت پدر و مادر خودشون رو کشتن تا بتونن رابطه راحت‌تری داشته باشن.

می‌خواید یه نکته جالب هم بدونید؟ اگه هر کدوم از این خواهر و برادر رو بکشید، اون یکی حتی اگه تا آخر هم دنیا فرار کنید دنبالتون میاد که بکشتتون. البته خب می‌تونید یه تیر تو مغزش خالی کنید اما جالبه که هر کدومشون رو به یه مدت طولانی دنبال خودتون بکشونید!

صحنه‌های جرم در L.A Noire

لوس انجلس نوآر از بازی‌های راکستار هستش که تا همین امروز داریم حسرتشو می‌خوریم که چرا راکستار سراغ قسمت جدیدی از این فرنچایز نمیره و یه بار دیگه این اتمسفر خارق‌العاده بازی رو نمی‌تونیم تجربه کنیم.

اما این بازی تیک هر دو مدل سکانس مثبت هیجده رو بین بازی‌های راکستار میزنه اما نه اونطوری که فکر می‌کنید. بازی هم برهنگی داره و هم خشونت اما نکته اینه که این دو مورد با همدیگه ترکیب شدن که حتی موضوعی مثل برهنگی رو تبدیل به یه چیز اذیت‌کننده و کثیف می‌کنه.

مثلا تو بعضی از سکانس‌های بازی وقتی وارد صحنه‌های جرم می‌شید، مقتول ممکنه یک خانم باشه که کاملا برهنس اما اگه با دقت نگاه کنید، متوجه می‌شید که بدن این خانم تیکه تیکه شده و به وحشیانه‌ترین شکل ممکن کشته شده. با جستجو و تحقیق متوجه می‌شید که این خانم قبل از مرگش مورد تجاوز قرار گرفته و کلا یه وضعیتی براتون درست میکنن که این برهنگی اصلا لذت‌بخش نباشه! البته نه این که همه این برهنگی‌ها برامون لذت‌بخش باشه‌ها! منظورو بد متوجه نشید.

حالا از این حرفا بگذریم، امیدواریم که راکستار تو آینده نزدیک و تو همین نسل ۹ یه بازی جذاب دیگه از فرنچایز لوس آنجلس نوآر بسازه که قطعا می‌تونه جذاب باشه.

اعتراف‌گیری در GTA 5

سکانس‌های خشن جی تی ای ۵ که ترور تو محوریت اون قرار داره به همین راحتی تموم نمیشه. شما تو بازی هر کسی رو که می‌خواید می‌تونید بکشید و ماجرا رو یه بار برای همیشه تموم کنید اما یه سکانس خیلی معروف تو جی تی ای ۵ هستش که ماجرا رو به همین راحتی تموم نمی‌کنه.

این سکانس ترور رو نشون می‌ده که داره از یکی از شخصیت‌های فرعی بازی جی تی ای ۵ اعتراف می‌گیره تا بتونن شخصیت طاهر جوان رو پیدا کنن. اول این سکانس شکنجه‌ها خیلی معمولین و اتفاق خاصی نمی‌افته.

اما ترور تصمیم میگیره برای این که بتونه اطلاعات بیشتری به دست بیاره، شکنجه‌ها رو قوی‌تر و دردناک‌تر کنه. تا جایی که می‌تونید زخم‌های زیادی به بدن این بدبخت وارد کنید و راحت بخش‌های مختلف بدنشون رو از زخم زیاد باز کنید.

این سکانس یکی از درناک‌ترین و خشن‌ترین سکانس‌های تاریخ بازی‌های راکستاره که البته می‌تونید خیلی زود جلوشو بگیرید و بازی رو ادامه بدید. اما می‌تونید تا جایی این شکنجه‌ها رو پیش ببرید که فرد موردشکنجه، جونشو از دست بده!

پایان‌بندی

این شما و این هم سکانس‌های مثبت ۱۸ بازی‌های راکستار که بهتره نزدیک خانواده تجربه‌شون نکنید! اگه دوست دارید که راجع به سکانس‌های مثبت ۱۸ بازی‌های دیگه هم براتون بگیم، حتما برامون کامنت بزارید که دیگه چه سکانسی از بازی‌های راکستار به یاد دارید که مثبت هیجده هستن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در رسانه های دیگر دنبال کنید

آخرین پست های ما